ایرانشهر

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۳:۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۴۰۰

تکذیب بیماری رستم قاسمی

وزارت راه و شهرسازی در پی انتشار اخباری درخصوص بیماری وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رستم قاسمی روزی ۱۵ ساعت کار می‌کند. به گزارش تسنیم، روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی در واکنش به انتشار اخباری در خصوص بیماری وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «رستم قاسمی سالم و پر انرژی در وزارتخانه مشغول انجام وظایف وزارتی و امضای تفاهم نامه‌های کاری با هیات ترکمنستانی است. برنامه کاری آقای وزیر در طول روز بیش از 15 ساعت کار فشرده است.»

جزییات وام جهش تولید مسکن اعلام شد  

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، جزییات وام جهش تولید مسکن را اعلام کرد. به گزارش مهر، محمودزاده اظهار کرد: سقف وام طرح جهش تولید مسکن ۴۵۰ میلیون تومان است. در کلان‌شهرهای بالای یک میلیون نفر سقف وام ۴۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها سقف وام ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها سقف وام ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین سقف وام در روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است که البته عرف این تسهیلات در مناطق روستایی ۲۰۰ میلیون تومان بوده اما برای موارد خاص تا ۲۵۰ میلیون تومان هم تسهیلات ارایه می‌شود.

رفع مشکل ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند 

محمد راستاد، مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر مشکلی برای ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر چین و هند وجود ندارد. دیروز عصر، وزیر راه و شهرسازی در حکمی علی اکبر صفایی را به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب کرد و به این ترتیب، راستاد از سمت مدیرعاملی این سازمان کنار رفت. راستاد در گفت‌وگو با مهر، درباره مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر چین نیز اظهار کرد: در حال حاضر ترددها به بنادر چین برقرار است؛ عمده تبادلات تجاری دریایی کشورمان با چین است. وی خاطرنشان کرد: کشتیرانی یک مقوله بین‌المللی است و اینگونه نیست که الزاماً ناوگان ملکی کشوری بخواهد از کشور دیگری بار حمل کند؛ بلکه جابه‌جایی کالا می‌تواند هم از طریق ناوگان بین‌المللی و هم ملکی انجام شود. گفتنی است برخی فعالان صنعت کشتیرانی در هفته‌های اخیر از عدم امکان توقف و پهلوگیری کشتی‌های ایرانی در برخی بنادر چین و یکی از بنادر هند خبر داده بودند.

 

ارسال نظر