ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۲۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۶۸۹۷

کاهش یک میلیون تومانی عوارض ترافیک با معاینه فنی برتر

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از کاهش یک میلیون تومانی هزینه عوارض تردد در طرح کنترل آلودگی هوا در سال 98 با اخذ معاینه فنی برتر خبرداد.

به گزارش مهر، سید‌نواب حسینی‌منش از افزایش مراجعات خودروهای غیر مشمول معاینه فنی با سن کمتر از 4 سال به مراکز معاینه فنی شهر تهران برای اخذ معاینه فنی برتر خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای شهر خودروهای دارای معاینه فنی برتر مشمول تخفیف 25 درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیک و کنترل آلوگی هوا می‌شوند.

او اظهار کرد: خودروهای دارای معاینه فنی برتر در صورت تردد در محدوده کنترل آلوگی هوا (زوج و فرد سابق) در ساعت‌های اوج مبلغ 15هزار و 525 تومان و خودروهای دارای معاینه فنی معمولی در صورت تردد در این محدوده در ساعت‌های اوج مبلغ 20 هزار و700 تومان باید عوارض پرداخت کنند که با توجه به معافیت 80 روزه خودروها در طول سال و کسر تعطیلات روز جمعه خودروهای دارای معاینه فنی برتر بالغ بر یک میلیون تومان هزینه کمتری در مقایسه با خودروهای دارای معاینه فنی معمولی جهت تردد پرداخت خواهند کرد.

او تصریح کرد: در حال حاضر برای کلیه خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه برتر انجام می‌شود. در معاینه فنی برتر تست آلایندگی خودرو در دو دور موتور آرام و 2500 دور در دقیقه کنترل می‌شود و در مقایسه با معاینه فنی معمولی که تنها در دور آرام انجام می‌گردد تست آلایندگی آن سختگیرانه‌تر است.ضمنا هزینه هر دو معاینه فنی یکسان است.اوگفت: شهرداری تهران در راستای اجرای طرح کاهش و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای پاک با حداقل آلایندگی نسبت به اعمال تخفیف 25 درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر و تخفیف 90 درصدی برای خودروهای برقی و هیبریدی در این طرح جدید و کارآمد اقدام نموده است.

خیزش گرد وخاک در شرق شمال شرق و مرکز کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق در برخی مناطق کشور، از وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در بخش‌های مرکزی شامل یزد، اصفهان، سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه اعلام کرد: برای امروز پنج‌شنبه ۳۰ خردادماه در برخی نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور ابرناکی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. برای روز جمعه (۳۱ خردادماه) در برخی نواحی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از جنوب شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی دو روز آینده در برخی از نواحی شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های یزد، اصفهان، سمنان، مرکزی، قم و جنوب تهران و همچنین در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب کشور وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.به گفته وظیفه، در روزهای شنبه و یکشنبه اول و دوم تیرماه شرایط گرد و غباری و وزش باد برای نواحی شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.همچنین در دو روز آینده خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: آسمان تهران امروز (پنج‌شنبه ۳۰ خردادماه) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد است. دمای تهران در این روز در بالاترین نقطه به ۳۶ درجه و در پایین‌ترین نقطه به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین

(جمعه ۳۱ خردادماه) هوای تهران همچنان صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۷ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد باشد.

هنوز درباره حیات شبانه اظهارنظر قطعی نکرده ایم

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه هر طرحی که قرار است در شهر اجرایی شود باید مورد مطالعه امنیتی و ترافیکی قرار گیرد اظهارداشت: در خصوص طرح حیات شبانه پلیس هنوز اظهارنظر قطعی نکرده است.به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی گفت: هر طرحی اعم از عمرانی، علمی و اجتماعی که در شهر قرار است اجرایی شود باید پیوست انتظامی داشته باشد تا از همه جوانب به آن پرداخته شود.نماینده پلیس در جلسه‌های شورای اسلامی شهر حضور داشته و ایرادهای این طرح را عنوان کرده است.رحیمی ادامه داد: جدای از بحث امنیتی طرح حیات شبانه، موضوع بی‌عدالتی نیز مطرح است به گونه‌ای که اصناف و مغازه داران اعتراض‌هایی داشته‌اند.پلیس به دنبال ایجاد امنیت، رفاه حال شهروندان و اصناف مختلف است تا آنان نیز در آرامش به مردم خدمات ارایه دهند.او با تاکید بر اینکه طرح حیات شبانه موفق نخواهد بود گفت: در ماه رمضان که به صورت شبانه اصناف فعالیت می‌کنند، قانون برای همه یکسان است و طرح انتظامی آن پیش بینی شده است.هم‌اکنون فعالیت اصناف در ۶ ماه اول سال تا ۱۲ نیمه شب و فست فودها و آبمیوه فروشی‌ها تا یک بامداد مجاز به فعالیت هستند.

 

ارسال نظر