فروش ۳ هزار میلیاردی خودرو خارجی در مزایده اموال تملیکی

۱۴۰۱/۰۷/۲۰ - ۰۲:۴۳:۱۷
کد خبر: ۱۹۳۲۹۳

دادستان تهران گفت: در مزایده سازمان جمع آوری اموال تملیکی ۹۷۳ دستگاه خودرو به فروش رفت که ارزش مالی آن ۳ ‌هزار میلیارد تومان است. به گزارش قوه قضاییه، علی صالحی با اشاره به مزایده انجام شده درباره فروش خودروهای تعیین تکلیف شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی، بیان کرد: خودروهایی که سال‌ها در انبارهای بنادر، گمرکات و سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی چندین استان در وضعیت نامناسبی نگهداری می‌شدند، پس از سفر رییس قوه قضاییه به استان بوشهر و مشاهده وضعیت این خودروها، تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: جلسات متعددی در این رابطه برگزار شد که در نهایت ۹۸۲ دستگاه خودرو که سال‌ها در انبارها وجود داشتند و در معرض تخریب بودند، تعیین تکلیف شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه در برگزاری مزایده‌ای که در تاریخ هفتم مهرماه امسال آغاز شد، پس از بازگشایی پاکت‌های مزایده بیش از ۱۳ هزار نفر در آن شرکت کردند، اظهار کرد: در این مزایده ۹۷۳ دستگاه خودرو به فروش رفت که ارزش مالی آن ۳ ‌هزار میلیارد تومان است. وی با بیان اینکه مزایده انجام شده بزرگ‌ترین مزایده تاریخ سازمان جمع آوری اموال تملیکی بود که برگزار شد، گفت: در این مزایده خودروهایی که در معرض تضییع بودند، تعیین تکلیف شدند و پس از هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین‌ گمرک هماهنگی‌های لازم برای شماره گذاری پلاک این خودروها انجام شده است. صالحی با اشاره به اینکه مبالغ حاصله از برگزاری این مزایده به حساب خزانه دولت واریز شده است، تصریح کرد: در این مزایده ۹ دستگاه خودرو خریدار نداشت و با توجه به تعدادی از خودروهایی که از گذشته بدون خریدار باقی مانده بودند، در مجموع ۶۷ دستگاه خودرو در این مزایده به فروش نرفت که در این رابطه در آبان ماه سال جاری مزایده مرحله دوم انجام خواهد شد تا این خودروها نیز به فروش بروند. وی افزود: هدف این است تا ارزش مزایده فروش خودروهای تعین تکلیف شده در سازمان اموال تملیکی به مبلغی حدود ۴ هزار میلیارد تومان برسد.

دادستان تهران تاکید کرد: خودروهای مزایده شده حسب گزارش مراجع رسمی قاچاق بودند. نتیجه دور نخست مزایده خودروهای خارجی رسوبی ۱۶ مهر ماه مشخص و اسامی برندگان نیز اعلام شد. به گزارش ایسنا، فرایند مزایده تعیین تکلیف ۱۰۶۲ دستگاه خودروهای رسوبی وارداتی از هفتم مهرماه آغاز و نتیجه آن ۱۶ مهرماه مشخص شد. طی این مزایده که بیش از ۱۳ هزار نفر در آن شرکت کردند، برای بیش ۹۶۵ خودرو به ارزش ۲۸۱۳ میلیارد تومان پیشنهاد قیمتی مطرح شد که متوسط رشد قیمت‌های پیشنهادی ۸۵ درصد بوده است. در این راستا اسامی برندگان مزایده و قیمت‌های پیشنهادی برای هر دستگاه خودرو در سایت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به نشانی  WWW.TAMLIKI.IR منتشر شد.

مخاطبان می‌توانند با مراجعه به این سایت به قسمت فهرست برندگان مراجعه کرده و گزینه «فهرست برندگان مزایده‌های اموال منقول» را انتخاب کنند. سپس نوع فروش را «مزایده» و شماره فروش را «۵۶۵» انتخاب کنند. پس از آن استان‌های مربوطه در قسمت استان به صورت لیست در اختیار فرد قرار می‌گیرد. این استان‌ها که خودروهای مذکور در آنها واقع شده‌اند شامل تهران، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران، گیلان، هرمزگان، بوشهر و قم می‌شوند. بر این اساس، اگر قیمت پیشنهادی نفر اول و دوم یک خودرو صفر باشد به معنای آن است که افراد از پیشنهاد خود انصراف داده‌اند. بنابراین خودروی مذکور دوباره به مزایده می‌رود. همچنین اگر فردی که بالاترین پیشنهاد قیمتی را مطرح کرده و برنده نخست است در زمان تعیین شده مبلغ را واریز نکند نفر دوم برنده مزایده خواهد بود و چنانچه این فرد نیز در زمان تعیین شده مبلغ را واریز نکند، خودرو از مزایده خارج شده و دوباره به مزایده می‌رود. بر این اساس، در دور نخست مزایده ۶۲ دستگاه لکسوس، ۴۰ دستگاه پورشه ماکان، ۱۸۲ دستگاه کیا، ۱۵۲ دستگاه بی‌ام و، ۸ دستگاه بنز، ۴۵۹ دستگاه هیوندا، ۱۵۴ دستگاه تویوتا، یک دستگاه ولوو، ۳ دستگاه پورشه باکستر و یک دستگاه بی نام به مزایده گذاشته شدند که ۹ دستگاه فاقد پیشنهاد بودند. همچنین ۵۸ دستگاه به دلیل مغایرت در مشخصات از مزایده خارج شد و ۱۷ دستگاه خودرو نیز به فروش نرفت. به همین دلیل قرار است یک مزایده دیگر نیز برگزار شود که جزییات آن هنوز اعلام نشده است.

 

ارسال نظر