اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ - ۰۱:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۲۴۵

رصد روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی

شاتا|وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دستور داد که ضمن رصد وضعیت قیمت و موجودی ۱۰۰قلم کالای اساسی و پرمصرف، گزارشی از آن را ارایه کند. رضا رحمانی در جلسه بررسی و ساماندهی بازار که با حضور اعضای هیات‌مدیره اتاق اصناف برگزار شد، با بیان اینکه کشور در جنگ اقتصادی است و هر کسی برای مقابله با گرانی همراهی نکند با دشمن همکاری کرده است، گفت: حضور اصناف در نظارت بر بازار باید جدی باشد، اینکه تکرار کنیم اکثراً بازاری‌ها انسان‌های خوبی هستند، مشکلی حل نمی‌شود و باید با متخلفین هر چقدر هم تعدادشان اندک باشد، برخورد کرد. او با اشاره به دستورش به معاونت بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارایه تحلیل منطقی از وضعیت سه ماه آتی بازار، افزود: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان باید با ایجاد ساختار، حدود ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف را روزانه رصد و وضعیت قیمت و موجودی بازار و شرکت‌ها را کنترل کند و از تولید تا عرضه محصولات را تحت پوشش نظارت و کنترل خود درآورد. رحمانی همچنین از معاونین خود خواست که چرایی افزایش قیمت کالاهایی همچون ماکارونی، تن ماهی، برنج و… را بررسی و گزارش آن را ارایه کنند. او با اشاره به برخی اظهارنظرها که منجر به التهاب در بازار می‌شود، افزود: برخی از مسوولان اتحادیه‌ها موضع مسوولانه‌ای نمی‌گیرند و در مصاحبه‌ها وضعیت را بر‌خلاف واقعیت جلوه می‌دهند.

تسهیل ورود مواد اولیه به کشور

شاتا|معاون امور صنایع وزارت صنعت طی نشستی مشترک با سندیکای صنعت آلومینیوم اعلام کرد: رفع ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه با توجه به ایجاد ارزش افزوده و توسعه صادرات محصولات آلومینیومی در دستور کار وزارت صنعت، معدن وتجارت قرار خواهدگرفت. دراین نشست، اعضای سندیکای صنعت آلومینیوم با تشریح مشکلات و چالش‌های این صنعت خواستار اتخاذ تمهیداتی برای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و تسهیل در مشکلات ارزی شدند. فرشاد مقیمی در نشست با سندیکای آلومینیوم، تامین مواد اولیه مورد‌نیاز صنایع را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت برشمرد و گفت: تامین مواد اولیه علاوه بر حفظ و صیانت از تولید در ایجاد ارزش افزوده و حفظ اشتغال موثر بوده و ما با جدیت بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی در این حوزه تمرکز کرده‌ایم. او با اشاره به ممنوعیت واردات شمش حاصل از ذوب قراضه و نقش این مواد اولیه در افزایش تولید صنایع وابسته به آلومینیوم و کاهش قیمت تمام شده محصولات آلومینیومی گفت: تولید آلومینیوم در کشور در شرایط خاصی قرار دارد و تسهیل ورود مواد اولیه موردنیاز این صنعت به صورت شبکه‌ای روی سایر صنایع وابسته به صنعت آلومینیوم به ویژه صنایع لوازم خانگی و خودرو بسیار تاثیرگذار خواهد بود.  مقیمی اظهار امیدواری کرد با هماهنگی وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت تسهیل و شرایط برای توسعه این صنعت در شرایط کنونی با اتخاذ تدابیر مناسب فراهم شود.

دو انتصاب جدید در وزارت صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور احکام جداگانه‌ای، «محمدباقر عالی» را به عنوان معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و «محمدرضا سجادیان» را به عنوان عضو موظف هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن (ایمیدرو) منصوب کرد.

 

ارسال نظر