فاجعه در یک نمایشگاه

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۴۳۵
فاجعه در یک نمایشگاه

گروه گوناگون|

 نمایشگاه آثار نقاشی علی صادقی با نام «از پیش از این» جمعه ۱۴مهر در گالری «ساربان» افتتاح می‌شود. علی صادقی، دانش‌آموخته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران است. او با خوشنویسی به دنیای هنر وارد و پس از مدت کوتاهی با رتبه ممتاز از انجمن خوشنویسان فارغ‌التحصیل شد.

او پس از ۶سال تدریس در این انجمن با تجارب متفاوت و نگاه انتقادی نسبت به رویکردهای سنتی خوشنویسی وارد دنیای نقاشی شد. آثار صادقی نقاشی فیگوراتیو تا اکسپرسیونیسم انتزاعی را در برمی‌گیرد. در توضیح این نمایشگاه آمده است: «این مجموعه را «فاجعه» نظام‌بخشیده است؛ یا شاید از نظام خالی کرده است. این کارها، حاصل تلنبار مکرر خاطرات در ذهن است؛ نوعی بیرون‌زدگی آمیخته با تامل، همراه با رنج مضاعف دوباره اندیشیدن. آن‌ هم به قصد گسترانیدن‌شان بر سطح بوم. مجموعه «از پیش از این» تلاشی است در راستای تبدیل یک‌ وضعیت به وضعیتی دیگر: پیوند و درهم آمیختگی هیستری خاطرات زیست ‌شده و جهان بیرونی که همواره در تجربیاتی فردی، در پرتو توجه و حساسیت‌های خاص آدمی به شکل و محتوایی دیگر در می‌آید. البته شاید اصلا مهم نباشد آن ماده خامی که جهان بیرون –همچون امکان‌هایی- بر ما عرضه می‌کند، کدام است و چیست؛ بلکه از قضا مهم آن است که آدمی تا چه میزان می‌تواند در تجربه فردی مواجه یا تقابل با این ماده خام «چیزی» خلق کند.»

این نمایشگاه که مجموعه‌یی نقاشی اکریلیک روی بوم است، به کیوریتوری زروان روح‌بخشان، جمعه ۱۴ مهر در گالری ساربان افتتاح و تا ۲۴ مهر غیر از سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به علاقه‌مندان

ارائه می‌شود.

 

 

ارسال نظر