بالاترین و پایین نرخ سکه در سال 1401

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۱۳:۳۳:۳۶
کد خبر: ۲۰۱۸۷۱
بالاترین و پایین نرخ سکه در سال 1401

بررسی بازار سکه از ابتدای سال 1401 تا آخرین روز سال نشان می دهد که قیمت سکه تحت تاثیر متغیرهای مثل قیمت دلار، قیمت اونس طلا ، بن بست مذاکرات برجام و...فراز و فرودهای زیادی را ثبت کرده است. 

به گزارش اقتصادنیوز، این فلز گران بهای داخلی که در ابتدای سال گذشته در نیمه کانال 12 میلیون تومان به فعالیت می پرداخت در نیمه دوم سال تحت تاثیر هیجانات ارزی بازار ارز تهران به سمت ثبت رکوردهای تاریخی گام برداشت. 

پایین ترین و بالاترین نرخ سکه در سال1401

پایین ترین نرخ سکه درواقع  برای تاریخ 14 فروردین است که در حول و حوش 12 میلیون و 410 هزار تومان معامله شد. بالاترین قیمت هم به 7 اسفند برمی گردد.

در روز یاد شده برخی از سایت ها و کانال ها اعلام کردند که سکه امامی وارد کانال 37 میلیون تومان شد و تا پله سوم کانال مذکور بالا رفت. این قیمت در مقایسه با دهه اول فروردین 1401 نزدیک به 25 میلیون تومان افزایش را نشان می دهد. 

حباب سکه به مرز 40 رسید 

همزمان با رشد قیمت سکه، حباب آن نیز روز به روز بزرگتر شد.در شرایطی که در بیشتر مقاطع سال جاری حباب سکه زیر 20 درصد بود، در زمستان فاصله ارزش ذاتی و قیمت سکه بازاری زیادتر شد و در نهایت در ماه اسفند به بالای 30 درصد رسید. حتی در روزهایی از ماه جاری، حباب سکه به مرز 40 درصدی نیز نزدیک شد.

بیشترین کاهش قیمت سکه به صورت روزانه

با نگاهی اجمالی به بازار سکه در سال گذشته می توان گفت که بیشترین کاهش قیمت این فلز زرد رنگ به صورت روزانه در نیمه دوم سال  و در  ماه اسفند بوده است.

قیمت سکه در روز بیستم  این ماه 3 میلیون و 586 هزار تومان ارزان شده و با 24 میلیون و 100هزار تومان نرخ گذاری شده بود.

بیشترین افزایش قیمت سکه به صورت روزانه

از سوی دیگر  بیشترین افزایش قیمت سکه به صورت روزانه  به ماه اسفند بر می گردد.

قیمت سکه در ماه پایانی سال قبل در روز بیست و سوم در حول و حوش 4 میلیون و 100 هزار تومان بالا رفت و به 30 میلیون و 700 هزار تومان رسید.  

 

ارسال نظر