اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۹۷

نحوه صدور گذرنامه زیارتی موقت

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از افزایش ساعات کار دفاتر پلیس + ۱۰ و پلیس مهاجرت در ایام اربعین خبرداد. محمدرضا طبایی در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد شیوه صدور گذرنامه زیارتی موقت گفت: صدور این گذرنامه از دیروز تحت عنوان برگ تردد اربعین آغاز شده است و فردی که قصد سفر به کشور عراق برای زیارت اربعین را داشته باشد با مراجعه به پلیس + ۱۰ درخواست خود را ثبت خواهد کرد و برگ تردد برای این فرد رایگان صادر و ارسال خواهد شد.  او افزود: گذرنامه این فرد نیز با دریافت هزینه و پس از ایام اربعین برایش ارسال خواهد شد. طبایی درباره ساعت کار دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه گفت: در این ایام دفاتر پلیس مهاجرت و گذرنامه موظفند تا زمان مراجعه متقاضیان در محل حاضر بوده و اقدام به ارایه خدمات کنند. دفاتر پلیس + ۱۰ نیز تا ساعت 20 فعال بوده و موظفند که کار مردم در حوزه گذرنامه را انجام دهند. طبایی دلیل چاپ برگه گذر موقت را افزایش شمار متقاضیان اعلام کرد و گفت: به تمام فرودگاه‌ها و پایانه‌های کشور عراق اعلام شده که این برگه را بپذیرند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. وی در مورد حداقل اعتبارگذرنامه برای سفر عراق نیز گفت: به دارندگان گذرنامه‌ای که دارای اعتبار اعم از شش ماه و سه ماه و ... باشد اجازه خروج داده خواهد شد.

شناسایی ۶۰  هزار دانش‌آموز دیرآموز

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی شده‌اند گفت: تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم. مجید قدمی با اشاره به بازگشایی بدون مشکل مدارس استثنایی در هفته گذشته اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی امسال هم با وجود شرایط سخت دولت همانند سال‌های گذشته اجرا می‌شود و نزدیک به سه میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته‌ایم. وی افزود: خدمات حمایتی از جمله طرح‌های بسیار موفق و عدالت محورانه است و تاکنون هزینه خدمات حمایتی ۱۷ هزار پرونده دانش‌آموزان را پرداخت کرده‌ایم که شامل خدمات رایگان کلینیکی و پاراکلینیکی، دارو، پزشک، توانبخشی و ... می‌شود. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره خدمات جدید این طرح نیز به ایسنا گفت: امسال کمی احتیاط کردیم. قصد داشتیم میزان حمایت از خدمات دندانپزشکی را بالا ببریم ولی چون هزینه بالا می‌رفت و ارایه سایر خدمات دچار مشکل می‌شد دست نگه داشتیم ولی برای سال آینده وارد این موضوع می‌شویم. قدمی افزود: امسال مسابقات ورزشی خوبی برگزار و برای آن نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم. مسابقات محملی برای استعدادیابی و معرفی ورزشکاران مستعد به کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان است. او با بیان اینکه تقریبا با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی شدیم از جمله اینکه از ابتدای سال تحصیلی رقمی بابت سرانه به مدارس خاص واریز کردیم گفت: حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز در مدارس خاص و حدود ۶۷هزار دانش‌آموز در طرح تلفیقی مشغول به تحصیل هستند. طبق آخرین آمار حدود ۶۰هزار دانش‌آموز دیرآموز هم شناسایی شده‌اند.

حمایت کمیته امداد از یک چهارم «سالمندان» کشور

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه سالمندان حدود ۴۰ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سالمند از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند. حسین خدرویسی با اشاره به اینکه براساس آمار سرشماری سال ۹۵ کشور حدود ۷.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند، افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶۴۳ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند. او ارزش خدمات ارایه شده به سالمندان تحت حمایت در سال گذشته را ۱۳۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال ۹۸ حدود ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارایه خدمات به مددجویان سالمند پیش‌بینی شده است. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خدمات عمومی همچون کمک معیشت، خدمات درمانی و بهداشتی، توانبخشی، خدمات مسکن و برنامه‌های فرهنگی را از جمله خدمات ارایه شده به سالمندان تحت حمایت دانست و خاطرنشان کرد: برخی خدمات ویژه همچون سبد غذایی و خدمات نگهداری نیز به سالمندان تحت پوشش ارایه می‌شود. خدرویسی با تاکید بر اینکه حدود یک میلیون نفر از سالمندان تحت حمایت امداد در مناطق روستایی سکونت دارند، اضافه کرد: همچنین ۶۸۱ هزار نفر از مددجویان سالمند، ساکن مناطق محروم کشور هستند که این مساله حمایت‌های بیشتر از سالمندان را ضروری می‌کند. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد جامعه تحت حمایت کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: از این تعداد ۶۲ درصد در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۳۵ درصد در سنین ۷۵ تا ۹۰ سال و ۳ درصد در سنین بالای ۹۰ سال هستند.

 

 

ارسال نظر