اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۶۹۲

مجلس از سازمان بیمه سلامت حمایت می‌کند

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سلامت در مسیر مناسب خدمات‌دهی به بیمه‌شدگان است و مجلس هم دراین خصوص از این سازمان بیمه‌ای حمایت می‌کند.

عزیز اکبریان  درخصوص کیفیت خدمات بیمه سلامت دراستان البرز گفت: استان البرز درحوزه بهداشت و درمان به ویژه مباحث درمانی مشکلات بسیاری دارد، متاسفانه طی چند سال گذشته این استان به دلیل مهاجرت‌های بسیار افراد از سایر نقاط پایتخت، دچار افزایش جمعیت و به دنبال آن مشکلات درمانی بسیاری شده است؛  لذا مسوولان دولت باید در رفع مسائل درمانی مربوط به این استان تدابیر ویژه اتخاذ کنند. وی با  اشاره به اینکه درهمه دولت‌ها کمبود اعتبارات حوزه بهداشت و درمان، دردولت و مجلس مورد بررسی قرار گرفته است افزود: بارها گفته شده که یارانه حاصل از هدفمندی به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند که متاسفانه هیچ‌گاه به‌طور جدی به اجرای این قانون که مصوب مجلس بوده پرداخته نشده است، البته در این دولت طرح تحول سلامت برای کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم اجرایی شد که تاکنون مسائلی را به همراه داشته است. نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیمه سلامت از ابتدای آغاز به کار درارایه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان بسیار تلاش داشته است، تاکید کرد: درحال حاضر بیمه سلامت روی غلتک است، به‌عبارتی درارایه خدمات با کیفیت به ذی‌نفعان طبق قانون عمل می‌کند؛ لذا درچنین شرایطی مجلس نیز دررفع مشکلات این سازمان بیمه‌گر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد. اکبریان با تاکید براینکه بیمه سلامت با توجه به وظایف قانونی، افراد بسیاری را تحت پوشش خدمات بهداشتی ودرمانی قرار داده است، اظهار داشت: فعالیت‌های مسوولان سازمان بیمه سلامت درکاهش مشکلات درمانی مردم به ویژه درنقاط آسیب پذیر کشور و از سوی دیگر حمایت‌های بسیار از افراد بدون هیچ گونه بیمه درمانی ارزشمند است.دولت و مجلس باید در افزایش خدمات حوزه سلامت تعامل کنند.

ایران سرزمین طلایی برای شرکت‌های دارویی خارجی

وزیر بهداشت با اشاره به شکست سیاست‌های ضد ایرانی امریکا خطاب به شرکت‌های خارجی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های طلایی برای شرکت‌های دارویی خارجی است. سعید نمکی در پنجمین دوره نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: اصلی‌ترین سیاست ما حمایت از تولید داخلی است.

وی افزود: هموارسازی بروکراسی در وزارت بهداشت در دستورکار است. رسیدگی به هیچ پرونده‌ای نباید کمتر از یک هفته طول بکشد. فعالان حوزه‌های مختلف دارو و غذا در صورت طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های خود، موضوع را با سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند. نمکی توسعه بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های داروسازی را در دستورکار عنوان کرد و ادامه داد: تکیه بر قدرت و مبانی دانشی ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان می‌تواند برای آینده صنعت داروسازی کشور نوید بخش باشد. وی خطاب به نمایندگان شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه نیز گفت: ایران بازار دارویی بزرگی است و سرزمین فرصت‌های طلایی برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

وزیر بهداشت با اشاره به شکست سیاست‌های یک جانبه امریکا در جهان گفت: دنیا تغییر کرده است و دیگر با اندیشه‌های خودمحورانه و ترامپیسم نمی‌توان دنیا را اداره کرد. امروز مردم دنیا آماده پذیرش اندیشه‌های کسانی مثل ماندلا و امام خمینی(ره) هستند. نمکی به تحریم‌های ضدایرانی اشاره کرد و افزود: می‌خواستند زمان‌بندی شده، ما را به زانو درآورند اما موفق نشدند چون ما فقط در حوزه دفاعی پیشرفت نکرده‌ایم. امروز ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه فناوری‌های زیستی و نانو است و در تامین نیازهای مواد اولیه و دارو مشکل عمده‌ای نداریم. وی اصلاح اقتصاد دارویی کشور را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: نظام توزیع، واردات و دیگر حوزه‌ها بازنگری می‌شود تا اقتصاد دارویی پویاتری داشته باشیم و بدون فشار به مردم، نقدینگی در این بخش را افزایش دهیم.

رییس  دانشگاه   نمی‌تواند کسی را در هیات علمی جذب کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به حکم الزام استخدام تعدادی از بورسیه‌ها گفت: این افراد باید تلاش کنند، نظر هیات جذب را جلب کنند، نه اینکه علیه رییس دانشگاه شکایت کنند. منصور غلامی درباره اظهارات رییس دانشگاه تربیت مدرس، مبنی بر اینکه این دانشگاه حدود ۱۸ پرونده بورسیه در دیوان عدالت اداری داشت که ۱۱ مورد آن منجر به حکم الزام شد. آیا شما اطلاعی دارید چند نفر از پرونده بورسیه‌ها پس از طی مراحل حقوقی در دیوان و بر مبنای احکام صادره جذب دانشگاه‌ها شدند؟ گفت: در خصوص جذب پرونده بورسیه‌ها دو مطلب وجود دارد. ابتدا اینکه استخدام این افراد در اختیار رییس دانشگاه نیست و این اشتباهی است که الان وجود دارد. وی ادامه داد: نکته دیگر این است که رییس دانشگاه اجازه ندارد، بدون نظر هیات جذب عضوی را در هیات علمی دانشگاه استخدام کند. البته رییس دانشگاه در هیات جذب یک نفر است و یک رای دارد، لذا چون استخدام هیات علمی بدون نظر هیات جذب میسر نیست. غلامی بیان کرد: بعضی از آن افراد مشکل‌شان در همین قسمت است وگرنه تعداد زیادی آمدند و استخدام شدند. اصلا مساله بورسیه‌ها نیست، بلکه مساله افرادی است که ممکن است هیات جذب به هر دلیلی وی را تایید نکرده باشند از این رو باید تلاش کنند، نظر هیات جذب را جلب کنند، نه اینکه خدایی ناکرده علیه رییس دانشگاه شکایت کنند، زیرا رییس دانشگاه هم اجازه ندارد، سرخود کسی را استخدام کند.

 

ارسال نظر