اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۳۷

آماده‌باش ارتش برای کمک به روند تخلیه آب در خوزستان

اهواز| فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌غرب ارتش گفت: در نتیجه بارش‌های اخیر، مجتمع‌های سازمانی ارتش در خوزستان دچار آب گرفتگی شد و ما ۴ روز مشغول تخلیه آب‌های این مجتمع‌ها بودیم. امیر سرتیپ دوم «حمزه بیدادی»فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌غرب ارتش روز یک‌شنبه گفت: در صورتی که مسوولان استان خوزستان برای تخلیه آب انباشته شده در برخی خیابان‌های اهواز، درخواست داشته باشند نیروهای ارتش فورا وارد عمل خواهند شد. او ادامه داد: در جلسه ستاد بحران استان خوزستان، از ارتش درخواست شد که «آماده باش» باشد تا در صورت نیاز از توانشان استفاده شود. فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌غرب ارتش تصریح کرد: در نتیجه بارش‌های اخیر، مجتمع‌های سازمانی ارتش در خوزستان دچار آب گرفتگی شد و ما ۴ روز مشغول تخلیه آب‌های این مجتمع‌ها بودیم. بیدادی در عین حال گفت: نیاز عمده ستاد بحران خوزستان برای تخلیه آب، به‌کارگیری پمپ‌های فشار قوی است که این تجهیزات عمدتا در اختیار اداره آب و فاضلاب استان خوزستان، شرکت نفت و پتروشیمی است.

اجرای 300 کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب در اصفهان

اصفهان| در هشت ماهه سال جاری 300 کیلومتر لوله‌گذاری آب و فاضلاب دربرخی از نقاط استان اصفهان اجرا شد. معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اجرای لوله‌گذاری آب و فاضلاب در نقاط مختلف استان اعلام کرد: در هشت ماهه سال جاری به رغم چالش‌های مالی ناشی از افزایش چند برابری قیمت مصالح و تجهیزات، 300 کیلومتر لوله‌گذاری آب وفاضلاب در برخی از نقاط استان اجرا شد. حکمتیان اعلام کرد: در هشت ماهه سال جاری 140 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، 13 کیلومتر اجرای خط انتقال فاضلاب و 6 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب در برخی از شهر‌های استان عملیاتی شد. وی با اشاره به لوله‌گذاری آب اعلام کرد: در هشت ماهه سال جاری 142 کیلومتر لوله‌گذاری آب در سطح استان اجرایی شد.

فروش پنج میلیارد ریالی صنایع دستی مازندران در شب یلدا

ساری| مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از فروش بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال صنایع دستی، در نمایشگاه‌های ویژه شب یلدا در سطح استان خبرداد. سیف‌الله فرزانه با اشاره به برگزاری ۹ نمایشگاه صنایع دستی ویژه شب یلدا در استان گفت: ۷۰ هنرمند در این نمایشگاه محصولات خود را ارایه کردند. وی اظهار داشت: جشن یلدای امسال متفاوت‌تر از سال‌های دیگر بود و با محوریت بوم‌گردی‌های استان برگزار شد تا شکل سنتی و تاریخی جشن‌ها در مازندران برای گردشگران به نمایش گذاشته شود. مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، گفت: در این نمایشگاه محصولات رشته‌های شاخص استان، حصیربافی، لاک تراشی، نساجی سنتی، البسه محلی، تابلو فرش و دست بافته‌های داری، در شهرستان‌های ساری، نکا، بابل، تنکاین، گلوگاه و کلاردشت، به نمایش درآمد. فرزانه با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در راستای فروش و رونق بازار گفت: برنامه‌ریزی جهت برگزاری نمایشگاه در سه ماه پایانی سال ادامه خواهد داشت.

برخورداری روستاهای البرز از نعمت گاز

کرج| سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز گفت: گاز رسانی به روستاهای بخش آسارا و شهرستان طالقان در دست اقدام است و تا دوسال آینده تمامی روستاهای البرز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

حسین بابایی سرپرست اداره کل امور روستایی استانداری البرز در خصوص ارایه تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های رقابتی، راه‌اندازی کسب و کارهای جدید، تولید محصول و توسعه خدمات بازاریابی از جمله اقداماتی است که لازم است برای توسعه اشتغال روستایی انجام شود. وی تاکید کرد: روستاها بهترین مراکز تولید موادغذایی و تامین امنیت کشاورزی محسوب می‌شوند و در کنار ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی برای اجرای طرح‌های اشتغال اقدامات موثری صورت گرفته است.

122کیلومتر فیبرنوری روستایی در ایلام اجرا می‌شود

ایلام| مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با همکاری شرکت مخابرات استان ایلام، 122 کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان ایلام اجرا می‌شود. عباس بیرامی اظهار داشت: با همکاری شرکت مخابرات ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان انجام می‌شود. در فاز اول اجرای ۱۲۲ کیلومتر فیبرنوری با پیشرفت ۴۰ درصدی در روستاهای استان آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۳ کیلومتر آن اجرا و با برنامه‌ریزی انجام شده است. همچنین ۱۷ سایت تلفن همراه با اعتبار ۳۴۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای این استان در حال اجراست.  بیرامی ادامه داد: توسعه شبکه فیبرنوری و پروژه طرح خدمات عمومی اجباری (USO) در روستاها، از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوده که ضروری است، درصد تحقق پروژه‌های فوق توسط واحدهای مسوول پیگیری و گزارش شود.

 

ارسال نظر