اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۰۵۴

انهدام باند پولشویی ‌توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج)

تبریز| پاسداران گمنام امام زمان(عج) سپاه عاشورا، در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، یک باند پولشویی را متلاشی کردند.

پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، نفرات اصلی باندی را که با ایجاد شرکت‌های صوری و اخذ وکالت شرکت‌ها و با هدف صوری واردات کاغذ ارز دولتی دریافت می‌کرد، شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی دستگیر کردند؛ این افراد پس از تحقیقات لازم به سیستم قضایی تحویل داده شدند.متهم اصلی این پرونده با شراکت یک نفر از اتباع کشور ترکیه و همکاری برخی از کارکنان و مسوولان در شبکه بانکی کشور، نفوذ و پس از دریافت ارز دولتی از طریق صرافی خود نسبت به خارج نمودن ارزهای دریافتی از کشور اقدام می‌کرد. سازمان اطلاعات سپاه عاشورا در اطلاعیه‌ای از مردم شریف استان به‌ویژه فعالان حوزه تجارت درخواست کرد در راستای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های مالی و تبعات آن، از واگذاری کارت‌های بازرگانی خود به غیر خوداری کنند.

«پرویز اذکایی»

خانه ۴ میلیاردی‌اش را وقف کرد

همدان|پرویز اذکایی نویسنده شهیر همدانی خانه مسکونی خود به ارزش 4 میلیارد تومان به منظور ایجاد کتابخانه عمومی وقف کرد.پرویز اذکایی که بزرگ‌ترین وقف فرهنگی استان و یکی از ارزشمندترین وقف‌های کشور را انجام داده است، بیان کرد: خانه ملکی‌ام را وقف عام موبّد می‌کنم با تولیت و مدیریت نهاد کتابخانه‌های عموی کشور (اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان) به عنوان «خانه فرهنگی میرزا کاظم اذکایی‌مدیر» که به عنوان «کتابخانه عمومی کوی شکریه همدان» مستقر شود.وی افزود: شرط عمده وقف این است تا زمانی که بنده و همسرم در قید حیات هستیم، از ساختمان ملکی مذکور به عنوان محل سکونت خود استفاده کنیم و پس از وفات مشارالیهماست که آنجا در راستا و اجرای نیت (وقف) واقف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن در شهرستان بستان‌آباد

بستان‌آباد|فرماندار بستان آباد از ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن توسط بخش خصوصی دراین شهرستان خبر دادو گفت: توجه به توسعه معادن یکی از اولویت‌ها خواهد بود.موسوی فرماندار بستان آباد در جلسه شورای معادن شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان بستان‌آباد از نظر تعداد معادن فعال در استان مقام اول را به خود اختصاص داده است گفت: متاسفانه از این‌همه معدن در شهرستان بیش از اینکه مزیتی برای شهرستان باشد به دلیل خام‌فروشی و بهره‌برداری‌های غیرمجاز وغیراصولی موجب خسارت به محیط زیست و منابع ملی شهرستان شده است.موسوی در ادامه با بیان اینکه بحران خاک از مسائل اصلی و روز کشور است گفت: در بسیاری از مناطق بحران خاک جدی‌تر از بحران آب است که شهرستان بستان‌آباد هم جزو آنهاست. موسوی در پایان از ایجاد شهرک صنعتی ویژه معادن توسط بخش خصوصی در شهرستان بستان‌آباد خبر دادو گفت: در بحث تو سعه شهرستان نیز توجه به توسعه و ساماندهی معادن یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی خواهد بود.

انهدام باند بزرگ کلاهبرداری

در م شهد

مشهد|فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: باند بزرگ کلاهبرداری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی در مشهد منهدم شد. فرماندهی انتظامی خراسان رضوی دیروز به نقل از سردار محمدکاظم تقوی اعلام کرد: اعضای این باند کلاهبرداری سه نفر هستند که با جلب اعتماد یک شرکت دارویی در مشهد ۷۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند. در این راستا دارو‌ها در هشت کانتینر از نقاط مختلف کشور به مشهد انتقال داده شده بود.فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اعتراف اعضای باند ادامه داد: این افراد با جعل اسناد ملکی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از شهروندان در دیگر شهر‌ها کلاهبرداری کرده‌اند. او گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مالک فراری تالار عروسی سقز بازداشت شد

سنندج|فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت مالک تالار عروسی «مانگه‌شو» سقز خبر داد. سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از بازداشت مالک تالار عروسی «مانگه‌شو» سقز خبر داد و اظهار کرد: دقایقی پیش با اشراف اطلاعاتی و هوشیاری ماموران پلیس و هماهنگی با دستگاه قضایی، صاحب تالار عروسی در سقز دستگیر شد.

او افزود: پس از وقوع حادثه تالار عروسی و جان باختن تعدای از مهمانان، مالک تالار عروسی متواری و در این مدت تحت تعقیب قضایی بود که امروز بألاخره دستگیر شد و در صورت محرز شدن تخلف، برابر قانون با او برخورد می‌شود. فرمانده انتظامی استان کردستان ضمن تأکید بر هوشیاری و مراقبت نیرو‌های پلیس در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ امنیت و آسایش مردم، تصریح کرد: پلیس در برخورد با متخلفان هیچ‌گونه مماشاتی ندارد.

 

ارسال نظر