اختصاص 10 درصد از درآمد کنسرت‌ها ‌ به ادارات کل

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۵۳۳
اختصاص 10 درصد از درآمد کنسرت‌ها ‌ به ادارات کل

قزوین| معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس مصوبه‌ دولت، مقرر شده 10 درصد از درآمد کنسرت در تهران و کلان‌شهرها وصول و به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرارگیرد تا به ادارات کل استان‌ها اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا علی‌اصغر کاراندیش‎مروستی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در سطح ملی و استانی اعتبارات بیش از دو برابر و تخصیص اعتبار به استان‌ها از ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 6 برابر شده اما هنوز کافی نیست.

وی افزود: پیگیر افزایش اعتبارات و ایجاد منابع پایدار از محل درآمدها هستیم تا بتوانیم اقدامات بهتری در حوزه فرهنگ و هنر انجام دهیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد در مجلس به تصویب نهایی رسیده؛ هم‌اکنون در حال پیش‌بینی درآمد ویژه استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم که نباید در تهران و مراکز استان‌ها هزینه شود.

کاراندیش‌مروستی در خصوص نحوه ایجاد منابع پایدار درآمدی اضافه کرد: بر اساس مصوبه‌ای که به تازگی در دولت به تصویب رسیده، مقرر شده از مبلغ کنسرت در تهران و کلان‌شهرها 10 درصد وصول و به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد تا به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به غیر از مراکز استان‌ها اختصاص داده شود چرا که شهرستان‌ها با کمبود شدید بودجه مواجه هستند.

 

ارسال نظر