اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۶/۰۳ - ۰۰:۵۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۲۰۰

  دختر 20 ساله نام قاتلش را با خون روی دیوار نوشت؛ مشهد| دختر جوان در حالی که با ضربات چاقو مضروب شده و آخرین نفس‌هایش را می‌کشید نام قاتل خود را با خون ریخته شده از پیکرش روی دیوار نوشت. با حضور قاضی و کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در یک منزل مسکونی واقع در خیابان ایثارگران مشهد مشخص شد دختر ۲۰ساله با ضربات متعدد چاقو به طرز فجیعی به قتل رسیده است.  این دختر در آخرین لحظات عمر خود در حالی که در خون خود غوطه‌ور بوده با خون روی دیوار نوشته است «سجاد مرا زد.» با پیگیری‌های کارآگاهان مجرب استان، سجاد که یکی از بستگان مقتول بود دستگیر شد. فرد دستگیر شده پس از ۸ ساعت بازجویی فنی و پلیسی، به قتل دختر خاله 20 ساله‌اش اعتراف کرد.

  ورود ۵ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) ؛ اهواز|  مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از ورود بیش از ۵ میلیون تن کالای اساسی در ۵ ماهه نخست سال جاری از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور خبر داد. عادل دریس، با اشاره به ورود بیش از 5 میلیون تن کالای اساسی در 5 ماهه نخست سال جاری از طریق بندر امام خمینی (ره) به کشور بیان داشت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش یافته است. او، گندم، ذرت، سویا، جو، برنج، شکر و روغن را از جمله کالاهای اساسی وارد شده به کشور عنوان کرد.

  کاهش مصرف آب در نجف‌آباد با اعمال رویکرد فرهنگی؛ اصفهان| مدیر آبفا نجف آباد در ششمین همایش سازگاری با کم آبی که در این شهرستان برگزار شد گفت: در بهار و تابستان سال جاری حدود 40 درصد تخصیص آب شرب نجف آباد از طرح آبرسانی اصفهان بزرگ کاهش یافت اما با سازگاری مردم با مساله کم آبی و استفاده از منابع محلی توانستیم از این بحران گذر کنیم. حسین مجیدی عنوان کرد: در سال جاری با رویکرد فرهنگی که در پیش گرفتیم توانستیم مصرف آب را در فصل گرم سال مدیریت کنیم. دو شهرک صنعتی علویجه و دهق در محدوده شهرستان نجف آباد قرار دارد که بسیاری از واحدهای صنعتی در این شهرک مصرف آب خود را با استفاده از تکنولوژی بعضا تا 90 درصد کاهش دادند.

  افتتاح 133 پروژه جهاد کشاورزی در لرستان؛خرم‌آباد| رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۱۳۳ پروژه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ‌ بر ۴۶ میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد. عبدالرضا بازدار در جمع خبرنگاران از افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی لرستان خبر داد و اظهار داشت: از دوم تا هشتم شهریورماه و در هفته دولت 133 پروژه جهاد کشاورزی در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد. او افزود: این پروژه‌ها در زمینه آب‌ و خاک، دام و طیور، شیلات، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی، باغبانی و عشایری است که در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

  کشف بیش از ۱۲ تن شکر احتکار شده در ایلام؛ ایلام| رییس پلیس آگاهی استان ایلام از کشف مقدار ۱۲ تن و۶۰۰ کیلوگرم شکر به ارزش ۴۴۰ میلیون ریال در یکی از انبارهای سطح شهر ایلام خبر داد . سرهنگ علی مهری گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با همکاری اداره مبارزه با جرایم اقتصادی این پلیس در راستای بازدیدهای دوره‌ای از انبارها و شناسایی مکان‌های دپوی کالای قاچاق، موفق شدند مقدار ۱۲ تن و۶۰۰ کیلوگرم شکر را در یکی از انبارهای غیرمجاز شهر ایلام کشف کنند.

او افزود: ضمن تشکیل پرونده و پلمب محل کشف کالا، متهم نیز به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

  مرگ مشکوک دختر ۱۴ ساله یزدی در بخش اورژانس؛ یزد| مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: علت فوت دختر 14 ساله‌ای که بر اثر دل درد به بیمارستان مراجعه کرده بود، در دست بررسی است. نیکوکاران گفت: علت فوت این دختر هنوز مشخص نیست و با تشکیل کمیسیون پزشکی نتیجه فوت مشکوک این دختر مشخص خواهد شد. گفته شده زهرا کریمی نوجوان ۱۴ ساله یزدی با عارضه دل درد در بخش اورژانس یکی از بیمارستان‌های یزد بستری به وی آرامبخش تزریق شده است. او پس از سه ساعت مجددا آرامبخش دریافت می‌کند، اما پس از دریافت نوبت دوم آرامبخش پرستاران بیمار را به اتاق احیا منتقل می‌کنند، اما دختر ۱۴ ساله در اتاق احیا به طرز مشکوکی فوت می‌کند.

  استاندار آذربایجان غربی معاونان خود را برکنار کرد؛ ارومیه| استاندار آذربایجان‌غربی بطور همزمان ۲ معاون خود و فرماندار ارومیه را برکنار کرد و به‌جای هر کدام یک سرپرست منصوب کرد. محمدمهدی شهریاری طی ابلاغی علی مصطفوی را با حفظ سمت قبلی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی به‌جای علیرضا رادفر منصوب کرد. علاوه بر این استاندار آذربایجان‌غربی طی ابلاغی پیمان آرامون را با حفظ سمت قبلی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی به‌جای تقی کهوریان منصوب کرد.

 

ارسال نظر