اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۷۴

  92.5درصد آب ایران در کشاورزی فرو می‌رود

سمنان| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی سمنان گفت: میزان مصرف آب در بخش‌های مختلف در ایران اینگونه است که بیشترین مصرف با 92.5 درصد در بخش کشاورزی است و همچنین در بخش شرب و صنعت نیز به ترتیب 6 و 1.5 درصد مصرف می‌شود. ایرج حیدریان میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را نیز 82 درصد عنوان کرد و گفت: در کشورهای در حال توسعه، تنها 10 درصد از آب در یخش صنعت و 8 درصد نیز در بخش شرب مصرف می‌شود و بر عکس کشورهای توسعه یافته، میزان مصرف آب در بخش کشاورزی در کشورهای در حال توسعه بسیار بالاست.

 بیمارستان رحیمیان الوند در آستانه تعطیلی

قزوین| بیمارستان خیریه رحیمیان شهر الوند به دلیل پرداخت نشدن مطالبات بیمه‌یی در حال خارج شدن از چرخه خدمت‌رسانی است که با این کار مشکلات زیادی برای کارگران ساکن در این شهر ایجاد خواهد شد. ابوالفضل محمدزاده در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تایید این خبر اظهار کرد: اگر مطالبات بیمارستان رحیمیان تا اواخر هفته آینده پرداخت نشود، این بیمارستان غیر فعال می‌شود.

  ناهار حجاج خانه خدا در کرمان صرف شد

کرمان| مدیر هواپیمایی جمهوری اسلامی در کرمان از تاخیر10ساعته پرواز حجاج کرمانی به سمت مدینه منوره خبرداد. توکل گفت: پرواز صبح یکشنبه حجاج کرمانی که قراربود ساعت هشت و چهل دقیقه انجام شود ساعت ۱۹ انجام گرفت.او با حضور در فرودگاه و با عذرخواهی از زائران خانه وحی افزود: هواپیمای پرواز ساعت 8و40دقیقه از کرمان به مقصد مدینه منوره دچار نقص فنی شده و برای رفع نقص به وجود آمده، پرواز با تاخیر انجام شد.

 12.5درصد اعتبارات برای مکانیزاسیون است

قزوین| رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جلسه ستاد مکانیزاسیون گفت: 3میلیارد و 834 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون جهادکشاورزی جذب شده است که از این مقدار 12.5درصد سهمیه استان است. خمسه در جلسه ستاد مکانیزاسیون استان گفت: استفاده از تجهیزات به روز کشاورزی می‌تواند در توسعه این بخش موثر باشد، وظیفه سازمان این است که باید کشاورزان را برای جذب تسهیلات و خرید مکانیزاسیون نوین تشویق و ترغیب شوند.  

  «گیل قصه» احیای فرهنگ کهن نقل‌خوانی

گیلان| جشنواره «گیل قصه» با هدف احیای فرهنگ نقل‌خوانی اصیل گیلانی با حضور جمعی از هنرمندان استان گیلان و عموم مردم در سبزه‌میدان رشت برگزار شد. یکی از هنرمندان گیلانی در این مراسم با تاکید بر لزوم حفظ ارزش‌های فرهنگی گیلان اظهار داشت: باید سعی کنیم لهجه و نوع پوشش گیلانی را به فرزندانمان معرفی کنیم تا این فرهنگ پایدار بماند. رسول حقدوست با اعلام اینکه در گذشته دل‌های مردم به یکدیگر نزدیک‌تر بود گفت: من یک سی‌دی از مجموعه‌ نقل‌های گیلگی آماده کردم و آن را به استاندار گیلان دادم و او نیز مرا به یکی از مدیران متولی فرهنگ گیلان معرفی کرد اما او کمترین ارزشی برای کار من قائل نشد.

 مرمت صد شیء تاریخی مربوط به عصر آهن

قم| سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اختصاص ۱۵۰میلیون ریال اعتبار برای مرمت صد قطعه شیء تاریخی مربوط به عصر آهن خبر داد. حمید یزدانی با بیان اینکه این اشیا شامل سفال، سبو، پیاله، کاسه، درپوش سفالی، خمره و اشیای فلزی است افزود: این اشیاء تاریخی در کاوش‌ها و حفاری‌های تپه صرم و تپه باستانی قلی درویش به دست آمده که برای مرمت آنها 150 میلیون ریال از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

او افزود: مرمت این اشیا شامل پاکسازی، نمک‌زدایی، رسوب‌زدایی، برداشتن رسوبات سطحی و مرمت قطعات حاصل از خوردگی فیزیکی و شیمیایی است، به ‌نحوی ‌که بر ماهیت و شکل اثر خدشه‌یی وارد نشود.

 

ارسال نظر