اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۸۶
اخبار شهرستان‌ها

 کلکسیون باغ مادری ژنتیکی ارقام انگور

زنجان| نخستین کلکسیون باغ مادری ژنتیکی ارقام انگور استان زنجان در شهرستان ابهر احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهرگفت: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی احداث نخستین کلکسیون باغ مادری ژنتیکی ارقام انگور استان زنجان باغبانی در سطح جهان، حرکت در مسیر علوم نوین باغداری با ضریب مکانیزاسیون بالا، لازمه توسعه همه‌جانبه در بخش کشاورزی است. قزوینیان افزود: این باغ یکی از منابع ژنتیکی غنی و قابل توسعه در استان خواهد بود. او گفت: این کلکسیون باغ مادری با داشتن مزیت شناساندن و معرفی ارقام مهم انگور برای محققین و باغداران می‌تواند به‌ عنوان یک باغ مادری ایده‌آل برای اجرای انواع طرح‌های پایلوت باغبانی و نیز پایان‌نامه‌های باغبانی حتی تا سطح دکترا مطرح باشد.

 امضای 169 قرارداد مشارکتی در شهرداری اصفهان

اصفهان| مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: مجموع کل قراردادهای مشارکتی شهرداری اصفهان از ابتدا تاکنون 169 قرارداد بوده است. شهرام رییسی در دومین نشست از سلسله نشست‌های خبری «سه‌شنبه‌ها با رسانه» با بیان اینکه از این تعداد، 141 قرارداد در حوزه ساختمان بوده است، اظهار داشت: در بخش قراردادهای مشارکتی حوزه ساختمان، آورده شهرداری، زمین و ارزش پروانه ساختمانی و آورده بخش خصوصی، منابع مالی بوده و تقسیمات بر اساس سهم الشرکه طرفین صورت گرفته است. او در خصوص ارزش ریالی قراردادها گفت: جمع کل مبلغ قراردادها نزدیک به 30 هزار میلیارد ریال شامل مجموع آورده شهرداری و سرمایه‌گذار است، البته برخی از این قراردادها در مراحل ابتدایی قرار دارد و همچنان اجرایی نشده است.

 کلاهبرداری اینترنتی به بهانه تهیه ویزای ورزشی

ساری| رییس پلیس «فتا»ی مازندران از دستگیری فردی که به بهانه تهیه ویزای ورزشی برای علاقه‌مندان فوتبال و مسابقات ورزشی در اروپا از آنان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. حسن محمدنژاد اظهار کرد: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اعتماد وی به گرداننده یکی از کانال‌های تلگرامی مدعی آموزش و انتقال بازیکنان پایه به اروپا که منجر به کلاهبرداری 50 میلیون ریالی از وی شد، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. محمدنژاد یادآور شد: متهم که اهل و ساکن یکی از استان‌های شمال‌غرب کشور بوده، پس از هماهنگی‌های قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

 امکان ثبت درخواست لوازم کاهنده مصرف آب

اصفهان| امکان ثبت درخواست لوازم کاهنده مصرف آب از طریق پرتال آبفای استان اصفهان فراهم شد. بر اساس لینک یا پیوند ایجاد شده روی پایگاه اینترنتی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نشانی

www.abfaesfahan.ir مشترکین این شرکت می‌توانند با ورود به صفحه لوازم کاهنده مصرف آب، شناسه قبض و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و پس از مشاهده اطلاعات ثبت شده در سیستم، گزینه ارسال درخواست را انتخاب کنند. پس از انجام این مراحل، کارشناسان آبفای استان اصفهان از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه با متقاضی تماس گرفته و لوازم درخواستی را به محل مورد نظر متقاضی ارسال می‌کنند.

 لاوصولی مخابرات منطقه مرکزی

به 14 میلیارد تومان رسید

اراک| مدیر تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه مرکزی گفت: لاوصولی مخابرات منطقه مرکزی به 14میلیارد تومان رسید. علیرضا فرهادی در مراسم قرعه‌کشی مرحله چهارم وصول مطالبات تلفن همراه استان مرکزی، اظهار کرد: از این میزان، لاوصولی 9 میلیارد تومان آن بابت تلفن ثابت و پنج میلیارد بابت تلفن همراه است. او بیان کرد: برای کاهش این رقم تشویق‌هایی از سوی مخابرات اعمال شده است که اعطای جوایز نفیس مانند خودرو، وجه نقد، تبلت و... در قالب جشنواره وصول مطالبات ازجمله سیاست‌های تشویقی است.

 بازارچه سیرانبند بانه، میزبان نخستین محموله کانتینری

سنندج| فرماندار شهرستان بانه اعلام کرد: امروز دو کانتینر حاوی کولر گازی از اقلیم کردستان عراق پس از انجام تشریفات قانونی از طریق مرز رسمی باشماق مریوان وارد و به بازارچه سیرانبند بانه ترانزیت می‌شود تا با استفاده از کارت پیله‌وری ترخیص و وارد بازار بانه گردد. محمد فلاحی با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن طرح مبادلات مرزی پیله‌وری در بانه، از کلیه کسبه و بازاریان در خواست کرد از سایر مبادی گمرکی کشور نسبت به ترانزیت کالا به نام گمرک سنندج و به مقصد بازارچه سیرانبند اقدام کنند تا هر چه بیشتر کالاها و اجناس مورد نیاز بازار تامین و در تعطیلات تابستانی، زمینه رونق بازار این شهر و ورود مسافران و مهمانان بیشتری از جای جای میهن اسلامی فراهم شود.

 پرداخت وام ۴درصدی به مرزنشینان جویای اشتغال

کرمانشاه| مدیرسرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال پایدار روستایی با سود 4درصد در مناطق مرزی و ۶درصد برای سایر مناطق استان خبر داد. وحید محمدپور مدیرسرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در وام ۴درصدی برای مرزنشینان جویای اشتغال درراستای ایجاد اشتغال پایدار برای نخستین‌بار پرداخت تسهیلات با سود پایین در بخش کشاورزی ابلاغ شده موافقت شد. او در ادامه اظهار داشت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته که برای اخذ این تسهیلات لازم است طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق روستایی اجرا شود.

 

ارسال نظر