66 هزار تن محصولات کشاورزی از البرز به خارج کشور صادر شد

۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴۴۲
66 هزار تن محصولات کشاورزی از البرز
به خارج کشور صادر شد

البرز|

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت که در 6 ماهه اول سال جاری 66 هزار و 650 تن میوه و تره‌بار از این استان به خارج از کشور صادر شده است. سیدمجید موسوی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این میزان صادرات توسط 22 شرکت تولیدی و صادر‌کننده عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره‌بار استان به مقدار سه هزار و 700 کانتینر و با ارزش ریالی 155 میلیارد و 800 میلیون تومان انجام شده است.

وی اظهار داشت: این محصولات شامل سه هزار و 150 کانتینر سبزی و صیفی شامل کاهو، کلم، کرفس، فلفل، دلمه، لوبیا سبز و 550 کانتینر میوه شامل خیار، گوجه‌فرنگی، خربزه، ملون، انگور و خرمالو که مقصد قریب به اتفاق محصولات به کشورهای امارات‌متحده‌عربی، عمان و قطر بوده و عمدتا از طریق بنادر جنوبی و کشتی‌های کانتینربر و مقدار محدودی نیز از طریق فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به مقصد قطر صادر شده است. وی پیش‌بینی کرد تا پایان سال حدود 7 هزار کانتینر با وزن تقریبی 126 هزار تن و ارزش 352 میلیارد و 800میلیون تومان انواع محصولات به کشورهای همجوار صادر شود که از نظر وزنی نسبت به سال قبل 2درصد و از نظر ریالی 13درصد رشد خواهد داشت. موسوی افزود: مقادیری هم ازجمله 2 هزار و

580 اصله نهال به ارمنستان، 12.5 تن سبزیجات خشک به عمان، 40 کیلوگرم بذر اصلاح شده به قزاقستان، 25 تن بستررویشی قارچ به عراق و یک و نیم تن موسیر خشک شده به امریکا در 6 ماهه اول سال جاری صادر شده است.

 

ارسال نظر