اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۴۳

 شناسایی یک شبکه مخل اقتصاد در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد| سربازان گمنام امام زمان(عج) در چهارمحال و بختیاری موفق به شناسایی و دستگیری اعضای یک شبکه مخل اقتصاد در این استان شدند. با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و در راستای صیانت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هر گونه اخلال در نظام اقتصادی، شبکه‌یی که با اقدامات ربوی مبادرت به عملیات غیرمجاز و شبه بانکی در سطح استان می‌کردند با هماهنگی و همکاری مراجع قضایی دستگیر شدند. بر این اساس، متهمان با سوءاستفاده از فرصت کاهش سود در نظام بانکی با ادعای خرید و فروش طلا و شمش و پرداخت سود نامتعارف و بالاتر از شبکه بانکی کشور تا 120درصد سالانه، اقدام به جذب غیرقانونی سپرده حدود ده‌ها میلیارد ریال از مردم استان می‌کردند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) از اقدام آنان جلوگیری شد.

 تجهیز و راه‌اندازی چاه شماره یک بره بیجه

دهلران| مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دهلران گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ستادی و این امور چاه شماره یک بره بیجه با هدف رفع مشکلات آب شهر دهلران تجهیز و راه‌اندازی شد. به گزارش«تعادل» اسماعیلی هزینه حفاری تجهیز و راه‌اندازی و اجرای خط انتقال این چاه را حدود 4میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این چاه دارای آب با کیفیت مناسب و مطلوب برای شرب است و میزان آب تولیدی از این چاه که حدود 20 لیتر در ثانیه است و کمک زیادی جهت جلوگیری از کمبود آب و ایجاد فشار مناسب در مناطق تحت پوشش خود می‌کند و طبق گزارشات واصله پس از تجهیز و قرار گرفتن در مدار بهره‌برداری، موجبابت رضایت‌مندی نسبی را در اکثر مناطق شهر دهلران به دنبال داشته است.

 ایران فرصت تجارت به قطر را از دست ندهد

بندرعباس| رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: فرصتی که برای تجارت با قطر برای ایران و هرمزگان پیش آمده، نباید سوزانده شود و با اختصاص یارانه‌های حمل و نقلی و کمک به صادر‌کنندگان، می‌توان صادرات به این کشور را به نقطه قابل قبولی رساند. محمدامین صباغی‌زاده دیروز در نشست با نمایندگان ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که ما در استفاده از فرصت‌ها موفق عمل نکرده‌ایم که گواه این مدعا را می‌توان در فرصتی که در بازار روسیه به وجود آمد، یافت. وی بیان کرد: تحریم قطر توسط 4 کشور عربی شبیه فرصتی است که در مورد روسیه به دست آمد اما با این تفاوت که بازار قطر کوچک‌تر و نیازهایش هم متفاوت‌تر است.

 تبدیل کارخانه در حال تعطیلی به صادرکننده

کرمان| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کارخانه تولید محصولات لبنی جیرفت درحال تعطیلی بود که با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته اکنون به واحد صادرکننده فعال تبدیل شده است. محمود اسکندری‌نسب با اشاره به اهمیت مقوله صادرات به همراه ارزآوری و تحرک اقتصادی حاصل از آن اظهار کرد: تولید روزانه بیش از 5 تن محصولات لبنی در جنوب کرمان و موقعیت مناسب نزدیکی به کشورهایی چون افغانستان و پاکستان، شرایط مناسبی برای صادرات محصولات تولیدی کشاورزی و صنعتی منطقه فراهم کرده است.

 احداث 15 ایستگاه بزرگ آبیاری در ایلام

 ایلام| معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: زمینه توسعه باغات در استان ایلام فراهم شده است. همایون مظاهری درخصوص توسعه باغات در استان ایلام اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، زمینه برای توسعه باغات در استان فراهم شده است. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: ازجمله اقدامات موثر انجام شده در استان احداث 15 ایستگاه بزرگ آبیاری است که با بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها بالغ بر20هکتار از اراضی شهرستان‌های شمالی ایلام به کشت باغات اختصاص می‌یابد. وی ادامه داد: در شهرستان‌های شمالی کاشت نهال پسته در بسیاری مناطق انجام گرفته است که کار خرید نهال، چاله‌کنی، عملیات پیوند درخت و... را سازمان جهاد کشاورزی انجام داده است.

 

ارسال نظر