اخبار

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۱۹

حمایت بانک شهر از توسعه ناوگان حمل‌و‌نقل در کلان‌‌شهرها

 مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر حمایت بی‌وقفه این بانک از توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان‌شهرها گفت: طی چند سال گذشته حمایت از پروژه‌های شهری به ویژه توسعه حمل و نقل عمومی را در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی در دستورکار خود قرار داده‌ایم که این اقدام موجب رضایتمندی شهروندان شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، دکتر حسین‌محمد پورزرندی در دیدار با غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران شهری اهواز با بیان این مطلب افزود: خدمت‌رسانی ویژه به مردم شهیدپرور و غیور غرب کشور را وظیفه خانواده بانک شهر می‌دانیم. وی با بیان اینکه مردم خوزستان نماد ایستادگی، مقاومت، شجاعت و از خودگذشتگی در کشور هستند، تصریح کرد: نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی استان خوزستان می‌توانند با افزایش همکاری‌ها و تعاملات از ظرفیت‌ها، خدمات و امکانات بانک شهر در جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به شهروندان غرب کشور استفاده کنند. پورزرندی با تاکید بر اینکه ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان و کمک به مدیریت شهری در کلان‌شهرها را همواره در صدر برنامه‌های خود داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همواره ترافیک و آلودگی هوا از معضلات عمده کلان‌شهرها و از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری است، افزایش سطح همکارهی‌ها می‌تواند زمینه مساعدی برای این معضلات و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان فراهم کند. مدیرعامل بانک شهر در پایان گفت: با توسعه بانکداری الکترونیک تلاش کرده‌ایم، رضایت شهروندان به ویژه نسل جوان را به دست آورد و در این زمینه پرچم‌دار سایر بانک‌ها باشیم.

پیشنهاد اصلاح پلکانی کارمزد شرکت‌های پرداخت

یک کارشناس تجارت الکترونیک پیشنهاد کرد، کارمزد شرکت‌های پرداخت به صورت پلکانی اصلاح و از بانک‌ها، پذیرندگان و مشتریان دریافت شود.  مهدی حکیمی‌ها در گفت‌وگو با ایبنا درباره اصلاح نظام کارمزد اظهار داشت: شرکت‌های پرداخت برای اصلاح و به‌روز شدن شبکه و درآمدهای خود نیازمند بستر پرداخت و شرایطی ایده‌آل هستند و با توجه به اینکه درآمدی غیر از کارمزد ندارند، باید ساز و کار مناسبی برای این موضوع ایجاد شود.  وی ادامه داد: شرکت‌های پرداخت به دلیل اینکه در یک ارتباط سه ضلعی متشکل از بانک‌ها، پذیرندگان و مشتریان قرار دارند، باید درآمد خود را از این سه دسته دریافت کنند. وی درباره پیشنهاد خود در جهت اصلاح و تغییر نظام کارمزدها گفت: به نظر من کارمزد شرکت‌های پرداخت به صورت پلکانی و از هر سه دسته دریافت شود، زیرا هنگامی که کارمزد از این سه گروه دریافت شود و این هزینه میان آنها تقسیم شود، نه تنها هیچ فشاری را متحمل نمی‌شوند بلکه به نوعی همه درگیر این روند هستند. همچنین اگر یکی از این سه دسته با مشکلی مواجه شوند، دو گروه دیگر این هزینه‌ها را متقبل شده و شرکت‌های پرداخت آسیبی نخواهند دید.

کاهش نرخ دلار و ثبات قیمت سکه

روز پنج‌شنبه نرخ دلار مبادله‌یی در مرز 3560 تومان قرار گرفت و نرخ رسمی یورو با 4211.7 تومان و پوند رسمی 4782.3 تومان معامله شد.  به گزارش «تعادل» در بازار آزاد روز پنج‌شنبه شاهد افزایش قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و همچنین کاهش قیمت دلار امریکا بود. صرافی‌های تهران روز پنج‌شنبه هر دلار امریکا را با ۱۳تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه ۴ هزار و ۲۰۹ تومان می‌فروختند. همچنین هر یورو با ۸ تومان افزایش در مدت مشابه ۵ هزار و ۴۸ تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۵ تومان کاهش ۵ هزار و ۸۰۸ تومان داد و ستد می‌شد. براین اساس اکنون فاصله دو نرخ دلار مبادله‌یی و آزاد به 649 تومان رسیده است.  در بازار طلا، اونس جهانی روز پنج‌شنبه و جمعه تا حدودی افزایش یافته و عصر جمعه به 1258 دلار رسید و روز پنج‌شنبه و در بازار آزاد هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با یک هزار و ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز چهارشنبه یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.  همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم کاهشی ۲ هزار تومانی را شاهد بود و یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ تومانی فروخته می‌شد. نیم سکه بهار آزادی نیز نسبت به روز چهارشنبه بدون تغییر بود و ۶۹۸ هزار تومان معامله می‌شد.  روز پنج‌شنبه و در بازار آزاد هر قطعه سکه ربع بهار آزادی با ۲ هزار تومان رشد ۴۰۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی با هزار تومان کاهش ۲۶۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده بود.

راه‌اندازی ارز دیجیتال در عربستان و امارات

قرار است عربستان و امارات برای انجام تراکنش بین بانک‌های دو کشور از ارز دیجیتال استفاده کنند.  به گزارش رویترز، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال ایجاد یک ارز دیجیتال هستند که برای انجام تراکنش بین بانک‌های دو کشور با استفاده از فناوری بلاک چین (فناوری که بیت کوین را پشتیبانی می‌کند) مورد استفاده قرار گیرد.  در همین حال مبارک المنصوری رییس بانک مرکزی امارات متحده عربی گفت: بانک‌های امارات و کی اس‌ای از یک ارز دیجیتال رونمایی خواهند کرد که در تراکنش‌های بین‌المللی بین دو کشور مورد قبول است.  المنصوری در این باره گفت: فناوری بلاک چین یک دفتر حساب از تراکنش‌ها را بین دو بانک به اشتراک می‌گذارد و به جای اینکه توسط یک بانک مرکزی این تراکنش‌ها انجام گیرد با شبکه‌یی از رایانه‌ها در بستر اینترنت محقق می‌گردد.  اگرچه یک بدبینی در مورد بیت کوین وجود دارد؛ اما از بلاک چین به عنوان یک سیستم نوآوری شده با پتانسیل بالا برای صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها بمنظور انجام خدمات مالی و تجاری در نظر گرفته می‌شود.  همچنین پیش از این بانک‌های مرکزی دو کشور در مورد تجارت با بیت کوین هشدار داده بودند و بانک مرکزی امارات هم اعلام کرده بود که بیت کوین را به رسمیت نمی‌شناسد.  البته المنصوری تصریح کرد که بانک‌های مرکزی دو کشور به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنند. بر پایه این گزارش ۱۰ سال پیش قرار بود که یک ارز واحد در میان کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس ایجاد شود که در سال ۲۰۰۹ میلادی امارات متحده عربی نسبت به آن مخالفت کرد.

 

 

ارسال نظر