اخبار

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۰۲:۵۰:۴۲
کد خبر: ۱۸۳۷۷۹

با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن، نمایندگان مجلس و معاون بازرسی کشور

11 مجموعه قطعه‌های تک‌بومی‌سازی‌شده  «گروه کروز» روزنمایی شد

با حضور رییس کمیسیون صنایع، معادن و دکتر سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و دکتر مجتبی توانگر عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی و غلامعباس ترکی معاون سازمان بازرسی کل کشور و دکتر مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو و مهندس پیرمحمدی مدیرعامل ساپکو از یازده مجموعه قطعه پیشرفته خودرو که توسط گروه قطعه‌سازی کروز بومی‌سازی شده، رونمایی شد. کروز به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور در شانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو در سالن ۳۵ با فضایی بالغ بر هزار و دویست متر شرکت کرده که شانزده یونیت تولیدی با بیش از سه هزار قطعه و مجموعه قطعه در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.  در این برنامه از یازده مجموعه قطعه شامل واحد کنترل الکترونیکی موتورهای پرخوران، ماژول کنترل بدنه کامیونت شیلر، مبدل سرعت کامیونت FAW، رادیو و پخش سمند سوزن پلاس، مبدل ولتاژ سیستم تهویه شیلر (دارای استاندارد scania)، جلو آمپر دیجیتالی ساینا اس و کوئیک اس، کویل فیدلیتی، اسپویلر دیگنیتی و فیدلیتی، دوربین دید عقب شیلر، پدل شیفتر رانا سال و داشبورد کوییک سال است که با همت مرکز تحقیقات کروز طراحی و توسط مهندسان کروز بومی‌سازی شده، رونمایی شد. پیرامون این بازدید عزت‌الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حرکت قابل تقدیر کروز در داخلی‌سازی و طراحی قطعات گفت: شرکت صنایع تولیدی کروز از شرکت‌های موفق است که این مجموعه را با عنوان یک شرکت موفق در داخلی سازی می‌شناسیم.  وی در پاسخ به اینکه شرکت صنایع تولیدی کروز در آینده صنعت قطعه‌سازی کشور چه نقشی دارد بیان داشت: به‌طور حتم نقش اثر‌گذاری را این شرکت در صنعت قطعه‌سازی ایفا می‌کند و رویکرد به داخلی‌سازی و بهره‌گیری از دانش مهندسان کشور و زمینه‌سازی برای این امر بسیار حرکت بزرگی است.   نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی درخصوص حمایت مجلس از قطعه‌سازان و ارایه راهکار برای وصول مطالبات قطعه‌سازان تصریح کرد: با دو خودروساز بزرگ کشور که به ظاهر دولتی هستند اما دولت سهام قابل توجهی ندارد و نقش‌آفرینی و فعالیت و ابتکارات بخش خصوصی را بهم زده است در حال رایزنی هستیم.  وی با تاکید بر اینکه اگر دولت بخواهد رقیب بخش خصوصی باشد را قبول نداریم، خاطرنشان کرد: تصدی‌گری دولت در خودروسازی باید پایان یابد و نقش حمایتی و نظارتی‌اش در صنعت خودروسازی پررنگ شود.

 

دادستان کل کشور:

گرانی‌های اخیر پشت‌پرده‌هایی دارد

دادستان کل کشور گفت: گرانی‌های اخیر پشت‌پرده‌هایی دارد و پشت‌پرده‌های گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد جعفر منتظری در حاشیه نشست کارآموزان کارشناسان رسمی استان تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره گرانی‌های اخیر گفت: موضوع گرانفروشی در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است، اما ما اعلام کردیم به لحاظ اینکه مساله گرانی‌ها برای مردم مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، دادستانی هم در کنار سازمان تعزیرات به این موضوع ورود کند. یکی دو ماه است که به صورت افسارگسیخته گرانی‌ها را در برخی از نیازهای مردم مشاهده می‌کنیم، به نظر می‌رسد پشت پرده‌هایی دارد.

دادستان کل کشور افزود: پشت پرده‌های این گرانی‌ها را دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید دنبال کنند اما برخورد با گرانفروشانی که بی‌ضابطه قیمت‌ها را بالا می‌برند، جز وظایف و تکالیف سازمان تعزیرات حکومتی است. ما بنا داریم تا از ظرفیتی که در دادسراها و دادستانی‌های سراسر کشور داریم در این زمینه استفاده کنیم.

منتظری گفت: موضوع گرانی‌ها را هم در شورای عالی قضایی اعلام کردیم به لحاظ اینکه مساله گرانی‌ها به مردم فشارهای زیادی می‌آورد.

 

خاندوزی درباره وضعیت  اقتصادی به مجلس توضیح می‌دهد

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس گفت که وزیر اقتصاد در جلسه علنی فردا به ارایه توضیحاتی درباره وضعیت اقتصادی کشور می‌پردازد.

سید نظام موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجلس جلسه‌ای را با حضور احسان خاندوزی وزیر اقتصاد جهت ارایه گزارشی درباره وضعیت اقتصادی کشور برگزار کرده و تعدادی از نمایندگان نیز دیدگاه‌هایشان را مطرح می‌کنند. این جلسه به صورت علنی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس گفت که یک هفته فرصت بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی در کمیسیون‌ها است و در هفته آینده جلسه‌ای در صحن علنی برای رأی‌گیری درباره ایشان برگزار می‌شود.

ارسال نظر