اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۲۱۴

متصل شدن سامانه ملی املاک به سازمان مالیاتی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از اجرای پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی خبر داد. به گزارش سازمان امور مالیاتی، «محمد مسیحی» با تاکید بر اینکه اداره پایدار و مطلوب کشور فقط با تکیه بر «نظام مالیاتی کارا، منصف و هوشمند» امکان‎پذیر است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در خصوص مدرن‌سازی نظام مالیاتی، اجرای طرح جامع مالیاتی بوده که با تکیه بر آن، خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه می‌شود. همچنین معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: سامانه ملی املاک و اسکان کشور در حال طی کردن فرآیند متصل شدن به سامانه‌های سازمان است، اما به‌طور کامل به این سامانه متصل نشده است.محمود علیزاده افزود: برخی اطلاعات مورد نیاز این سامانه را از طریق پایگاه‌های اطلاعات سازمان امور مالیاتی به این سامانه ارسال کردیم تا بتوانیم با تکمیل اطلاعات مورد نیاز این سامانه از آن بهره‌برداری کنیم. وی درباره سهم این سامانه در ساماندهی بازار مسکن گفت: اگر این سامانه به نحو مطلوب راه‌اندازی و اجرا شود بازار عرضه مسکن را تنظیم می‌کند. علیزاده اضافه کرد: با توجه به آمارهای وزارت راه و شهرسازی، حدود دو میلیون مسکن خالی از سکنه در کشور وجود دارد که اگر این تعداد خانه‌ها برای اجاره، عرضه شود اثرات مثبتی را در کاهش مسکن اجاره‌ای خواهد داشت.روش‌های لازم برای شناسایی خانه‌ها و واحدهای مسکونی خالی از سکنه را می‌توانیم داشته باشیم و بر اساس آن این خانه‌ها را شناسایی کنیم.

نوبخت: پاداش بازنشستگان ۹۸ تا مهر پرداخت می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پاداش بازنشستگان سال ۹۸ حداکثر تا مهرماه امسال پرداخت خواهد شد. محمدباقر نوبخت در گفت‌وگو با بازنشستگان، با تشریح اقدامات انجام شده در راستای هماهنگی هرچه بیشتر دریافتی بازنشستگان و شاغلان، گفت: افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص حق اولاد و عائله مندی به‌طور یکسان میان شاغلان و بازنشستگان بایستی اجرا شود. نوبخت در بخش دیگری از مباحث خود به موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: پیش از این برای پرداخت هرچه سریع‌تر پاداش پایان خدمت کارکنان از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه‌ها ابلاغ شد تا از طریق فروش اموال مازاد نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کنند. اما برخی دستگاه‌ها اعلام کردند که اموال مازادی برای واگذاری و پرداخت پاداش پایان خدمت در اختیار ندارند؛ بر همین اساس سازمان برنامه و بودجه تاکید دارد، چه برای سازمان‌هایی که امکان واگذاری اموال مازاد را در اختیار دارند و چه سایر دستگاه‌ها پاداش پایان خدمت کارکنان با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه حداکثر تا مهرماه سال جاری پرداخت شود.تمامی ظرفیت‌های باقی مانده در خصوص پرداختی بازنشستگان با همراهی نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان بررسی و احصا شده و موارد لازم در چارچوب بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰ گنجانده خواهد شد.

مجلس آماده کمک به تیم اقتصادی دولت

نماینده مردم مهریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه وظیفه بانک مرکزی در تحقق شعار سال سنگین است، گفت: مجلس آماده کمک به تیم اقتصادی دولت در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. محمدرضا صباغیان در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به وظایف تیم اقتصادی دولت به ویژه بانک مرکزی برای ساماندهی وضعیت بازار، گفت: برنامه مداری مهم‌ترین اصلی است که برای کاهش نرخ تورم و ایجاد ثبات قیمتی در بازار باید مدنظر بانک مرکزی قرار بگیرد.

 

ارسال نظر