افزایش قیمت بنزین در امریکا به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته

۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۴:۵۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۳۶۶۷

افزایش قیمت نفت به دنبال خبر کاهش تولید اوپک‌پلاس و همچنین افزایش تقاضا در امریکا، قیمت بنزین در این کشور را به بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسانده است.  به گزارش تسنیم به نقل از اویل پرایس، قیمت بنزین در امریکا برای سومین هفته پیاپی افزایش یافته است. بنزین در این کشور 76 سنت در هر گالن طی یک هفته گذشته بالا رفته و به 3 دلار و 65 سنت در روز گذشته رسید. این بالاترین قیمت بنزین از نوامبر 2022 است.

 گس‌بادی، شرکت بررسی‌کننده قیمت سوخت در امریکا اعلام کرد متوسط قیمت بنزین در این کشور 221 سنت در هر گالن بیشتر از ماه گذشته میلادی بوده است.  بخش تحقیقات نفتی موسسه گس‌بادی طی یادداشتی در روز دوشنبه اعلام کرد: «با توجه به اینکه قیمت نفت در سال جاری میلادی به حدود 83 دلار در هر بشکه رسیده، متوسط قیمت بنزین در داخل رو به افزایش است.

45 ایالت از 50 ایالت امریکا شاهد افزایش قیمت بنزین طی هفته گذشته بوده‌اند. درست است که افزایش قیمت نفت دلیل اصلی بالا رفتن قیمت بنزین بوده، اما تأثیرات فصلی هم قیمت این سوخت را تحت فشار قرار داده است». «در شرایطی که مناطق شمال شرق آخرین اقدامات را برای انتقال به بنزین تابستانه در هفته جاری انجام می‌دهند، ایالت‌های این منطقه شاهد افزایش قیمت بنزین طی یکی دو هفته آینده خواهند بود.

قیمت بنزین در این مناطق 15 تا 40 سنت در هر گالن افزایش پیدا می‌کند. 50 درصد احتمال دارد قیمت بنزین به 4 دلار در هر گالن برسد.»  قیمت نفت خام در هفته گذشته در پاسخ به خبر کاهش 1.66 میلیون بشکه‌ای تولید ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه، به بالاترین رقم رسید. علاوه‌براین، تقاضا برای بنزین در امریکا هم 1.4 درصد در هفته گذشته افزایش یافته و هر دوی این عوامل قیمت بنزین در این کشور را بالا برده است.

 

ارسال نظر