هشدار یک روزنامه درباره افزایش قیمت بنزین/ آتش‌بازی رسانه‌ای با بنزین را متوقف کنید!

۱۴۰۲/۰۱/۲۹ - ۲۱:۴۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۶۲۶
هشدار یک روزنامه درباره افزایش قیمت بنزین/ آتش‌بازی رسانه‌ای با بنزین را متوقف کنید!

روزنامه قدس در مطلبی نسبت به افزایش قیمت بنزین و اخبار مربوط به آن هشدار داد و نوشت: تبعات منفی این موج رسانه‌ای خواه ناخواه به عموم مردم منتقل شده و ضمن اینکه موجب ناامنی اقتصادی فکری از چشم‌انداز آینده کشور در میان فعالان اقتصادی می‌شود، موجب افزایش انتظارات تورمی شده و بر طبل تورم بیش از پیش کوبیده خواهد شد.

این روزنامه نوشت: همزمان با آغاز طرح ساماندهی کارت‌های سوخت جایگاه‌داران موج رسانه‌ای در میان رسانه‌های مکتوب و مجازی ایجاد شد و زمزمه افزایش قیمت بنزین با دلایلی ازجمله ناترازی تولید و مصرف بنزین در داخل کشور و همچنین قاچاق گسترده بنزین و... صورت گرفت. ​​​​​​​تبعات منفی این موج رسانه‌ای خواه ناخواه به عموم مردم منتقل شده و ضمن اینکه موجب ناامنی اقتصادی فکری از چشم‌انداز آینده کشور در میان فعالان اقتصادی می‌شود، موجب افزایش انتظارات تورمی شده و بر طبل تورم بیش از پیش کوبیده خواهد شد.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه «آتش‌بازی رسانه‌ای با بنزین را متوقف کنید!» نوشت: رهبر معظم انقلاب تحت عنوان شعار «مهار تورم و رشد تولید» برای سال جدید مطرح کردند، باید نصب‌العین مسئولان کشور و فعالان رسانه‌ای قرار بگیرد. به عبارت دیگر هرگونه خبرسازی و سیاست‌گذاری که برخلاف جهت‌دهی شعار سال و موجب تشدید روند انتظارات تورمی در کشور باشد، بی‌شک مورد قبول نخواهد بود. با وجود اینکه مسئله ناترازی مصرف بنزین در کشور مسئله جدیدی نیست، اما راهکارها بیشتر راهکارهای قدیمی و شکست خورده است.

 

ارسال نظر