«فربد زاوه» کارشناس محبوب اقتصادی درگذشت

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۰۲:۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۰۱۲۶۲
«فربد زاوه» کارشناس محبوب اقتصادی درگذشت

«فربد زاوه»، کارشناس و فعال بازار خودرو چهارشنبه، 24 اسفند چشم از جهان فروبست. او پس از عارضه مغزی و یک عمل جراحی سنگین، با تشخیص پزشک معالج در کمای مصنوعی به سر می‌برد اما این کما بیش از آنچه پیش‌بینی می‌شد به طول انجامید و سرانجام او ‌دار‌فانی را وداع گفت. زاوه 45‌ساله، از کارشناسان محبوب و پرمراجعه در حوزه‌های اقتصادی، به ویژه حوزه خودرو به شمار می‌رفت.

او با حضور نسبتا پررنگ خود در فضای توییتر و لحن طنزگونه‌، کنایه‌وار و البته صریحش، توانسته بود، مخاطبان زیادی جذب کند. فربد زاوه در نگاه عموم مردم، مدافع حقوق شهروندان زیان‌دیده از شرایط نامطلوب تولید و عرضه خودرو محسوب می‌شد. «زاوه» بیش از یک دهه از معدود منتقدان خودروسازی ایران بود که با دانش و تجربه بالای خود در این حوزه همواره تلاش کرد تا نگاه مدیریتی در صنعت خودروی کشور را اصلاح کند. 

او دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک بود و در نخستین گام از فعالیت در صنعت به شرکت ایران‌خودرو پیوست. در سوابق کاری فربد زاوه، حضور در مجموعه مهندسی تام ایران خودرو هم دیده می‌شود. با تلاش وی، نخستین سالن رباتیک رنگ خودروی کشور در مجموعه ایران خودرو احداث شد. در ادامه به ایران خودرو دیزل ملحق شد و به مدت ۸ سال پروژه‌های بزرگ این شرکت را به سرانجام رساند. پس از پایان همکاری با مجموعه ایران‌خودرو به عنوان مدیر اجرایی شرکت آلفا موتور، (نماینده شرکت آلفارومئو در ایران) وارد همکاری با بخش خصوصی شد.

در سال‌های اخیر، فعالیت‌های فربد زاوه، معطوف به همکاری با شرکت‌های حمل و نقل در حوزه ماشین‌آلات سنگین و کامیون بود. او در زندگی حرفه‌ای خود، به عنوان مشاور تعداد زیادی از مجموعه‌های خودرویی به‌خصوص حوزه خودروهای کار و تجاری، خدمات ارزنده‌ای ارایه کرد.

روزنامه «تعادل» درگذشت مهندس فربد زاوه را به خانواده ایشان، جامعه رسانه‌ای ایران، فعالان و علاقه‌مندان صنعت خودرو تسلیت می‌گوید.

 

ارسال نظر