اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۲۶

وزیر ارتباطات: فعالیت ایرانیان در توییتر ممنوع نیست

دانش و فن   وزیر ارتباطات با بیان اینکه فعالیت توییتر در ایران ممنوع شده است، گفت: فعالیت ایرانیان در توییتر ممنوع نیست.  محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات گفت: دولت برای ورود به عرصه دیجیتال برنامه‌ریزی کرده و اقدام خواهد کرد که با وجود ظرفیتی که دارد به جایگاه اصلی خود در منطقه از نظر اقتصاد دیجیتال برسیم. وی در خصوص عضویت خود در شبکه توییتر افزود: بنابر قانون فعالیت توییتر در ایران ممنوع شده است اما فعالیت ایرانیان در توییتر ممنوع نیست. هیچ قاضی‌ای نمی‌تواند حکم عمومی برای ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی بدهد و این مساله نیازمند تصویب در مجلس است. جهرمی در مورد استفاده از فیلترشکن تاکید کرد: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم اما برخی افراد با توجه به مسوولیتی که دارند می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند.

ردیابی رانندگان خاطی با خودرو خودران پلیس

موتورز  یک شرکت خودروسازی حق امتیاز خودرویی خودران برای پلیس ثبت کرده است. این خودرو به‌طور خودکار رانندگان خاطی را شناسایی می‌کند.  شرکت فورد حق امتیاز اختراع جدیدی برای خودروهای خودران پلیس ثبت کرده است. طبق این اختراع، خودرو پلیس می‌تواند با مخفی شدن پشت درختان و ساختمان‌ها رانندگان خاطی را جریمه کند. این حق امتیاز به فورد امکان می‌دهد با استفاده از فناوری مشابه قابلیت‌های حسگرهای محیطی خود در خودروهای خودران تجاری را نیز ارتقا دهد.  به هر حال جزئیات این اختراع نشان می‌دهد خودرو خودران با استفاده از حسگرهای مختلف محیط خود را بررسی می‌کند. سپس در فضایی مانند پشت یک ساختمان یا درخت پنهان می‌شود و به‌طور نامحسوس رانندگان خاطی را رصد می‌کند.  همچنین این خودرو به چند مخزن اطلاعات امنیتی نیز متصل می‌شود. این بدان معناست که خودرو پلیس می‌تواند سوابق رانندگان محلی را دراختیار داشته باشد و به‌طور خودکار بین پلاک خودرو و سابقه راننده ارتباطی برقرار کند.

مشخصات آیفون‌ جدید سال ۲۰۱۸ لو رفت

 دیجی تایمز   اپل در سال ۲۰۱۸، چهار مدل جدید آیفون تولید خواهد کرد که تنها دو تای آنها مجهز به نمایشگرهای پیشرفته او‌لد خواهد بود.   منابع مطلع می‌گویند این شرکت یک آیفون با نمایشگر ال‌سی‌دی 5.7 یا 5.8 اینچی عرضه می‌کند. آیفون دیگر این شرکت هم از نمایشگر ال سی دی ۶ یا 6.1 اینچی برخوردار خواهد بود.  همچنین دو آیفون جدید با نمایشگرهای OLED در راه هستند که به ترتیب ۶ یا 6.1 اینچی و 6.4 یا 6.5 اینچی خواهند بود. البته احتمال اینکه درنهایت آیفون ۶ اینچی دارای نمایشگر OLED کنار گذاشته شود، زیاد است. اپل سال گذشته دو آیفون ۸ و ۸ پلاس را با نمایشگر ال‌سی‌دی و آیفون ایکس را با نمایشگر OLED عرضه کرد که به خاطر قیمت بالا با استقبالی کمتر از حد انتظار مواجه شد. گفته می‌شود آیفون‌های جدید همگی از فناوری شارژ بی‌سیم برخوردار هستند و از حسگر اثرانگشت سه بعدی برای اجرای کارکردهای مختلف بهره مند خواهند بود. احتمال دارد برای کاهش قیمت تمام شده و جلب نظر کاربرانی با توان خرید پایین، یکی از این آیفون‌ها تنها از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار باشند.  اپل تولید انبوه آیفون‌های جدید را معمولا در سه ماهه دوم هر سال میلادی آغاز می‌کند و عرضه رسمی آنها را در ماه‌های مه ‌یا ژوئن انجام می‌دهد.

نصب تابلو در خانه با مشاوره هوش مصنوعی

انگجت  یکی از چالش‌های مهم در زمان چینش دکوراسیون داخلی، تصمیم گرفتن در مورد میزان تناسب اشیای مختلف و به‌خصوص آثار هنری با مبلمان و رنگ دیوارهاست. شرکت سوتبای برنامه هوش مصنوعی خاصی ابداع کرده که براساس تصاویری که کاربر از محل کار یا سکونت خود در محیط برنامه ارسال می‌کند، می‌تواند تابلوهای هنری و غیره را برای خرید و نصب پیشنهاد دهد.

کاربران برای دستیابی به بهترین نتیجه باید تصاویری از دیگر نقاشی‌ها، مبلمان و غیره را در محیط این برنامه ارسال کنند. برنامه یادشده حاوی اطلاعات متنوعی است که یافتن آثار هنری مختلف و زیبا را برمبنای بودجه کاربران و مقدار پولی که قرار است توسط آنها هزینه شود، ممکن می‌کند.  طراحی این برنامه حاصل خرید شرکت  Thread Genius توسط سوتبای است.

 Thread Genius در سال ۲۰۱۵ هم برنامه تلفن همراهی ابداع کرده بود که با ارسال تصویری از آثار هنری، البسه و غیره یافتن نمونه‌های واقعی آنها را ممکن می‌کرد. زمان عرضه این برنامه هوش مصنوعی و هزینه استفاده از آن هنوز اعلام نشده است.

سرمایه‌گذاری بیل‌گیتس در تحقیقات ژنتیکی

بیزینس اینسایدر   بیل گیتس برای تولید مثل گاو ایده‌آلی سرمایه‌گذاری کرده که چهار برابر گاوهای اروپایی شیر تولید می‌کند.  بیل گیتس مشغول سرمایه‌گذاری در تحقیقات ژنتیکی برای تولد یک «گاو ایده‌آل» است.  موسس مایکروسافت تصمیم دارد با دستکاری ژنتیکی گاوی تولید کند که قابلیت شیردهی آن بیش از گاوهای اروپایی باشد و همزمان بتواند در آب وهوای گرم زنده بماند.   او در این باره گفت: ما در این زمینه هزینه گزافی پرداخت می‌کنیم. می‌توان گاوی ساخت که چهاربرابر شیر بیشتری تولید کند و به همان اندازه بیشتر عمر کند.  این تحقیق بخشی از سرمایه‌گذاری ۴۰میلیون دلاری گیتس در شرکت GALVmed (یک سازمان غیرانتفاعی در ادینبورگ) است.

همچنین از سرمایه‌گذاری گیتس برای تولید محصولات کشاورزی بهتر و تحقیقات درباره بیماری‌هایی استفاده می‌شود که هزینه‌های گزافی برای کشاورزان آفریقایی داشته است.  هرچند هنوز مشخص نیست چنین گاوی چگونه متولد می‌شود اما به نظر می‌رسد از روش لقاح مصنوعی برای این منظور استفاده شود.  این درحالی است که دانشمندان آب و هواشناسی هشدار داده‌اند گاوها به‌دلیل تولید گاز متان تاثیر بدی روی محیط‌زیست دارند.

 

ارسال نظر