خوش‌بینی نفت به کاهش تولید سعودی رنگ باخت

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۰۱:۴۷:۴۰
کد خبر: ۲۰۷۶۲۲
خوش‌بینی نفت به کاهش تولید سعودی رنگ باخت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی که دورنمای کمبود عرضه را تحت‌الشعاع قرار داد، کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۷ سنت کاهش، به ۷۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۳۳ سنت کاهش، به ۷۱ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت روز دوشنبه پس از اینکه عربستان سعودی اعلام کرد تولیدش در ژوییه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد و به ۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد، حداکثر دو دلار و ۶۰ سنت و شاخص نفت امریکا سه دلار و ۳۰ سنت افزایش پیدا کرده بود. با این حال، هر دو شاخص تا پایان روز، عقب‌نشینی کرده و رشد ملایمی را به ثبت رساندند.

تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی نوشتند: پس از کاهش تولید اوپک، مسائل عرضه در مرکز توجه بازار قرار گرفت اما در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی، این رشد قیمت محدود شد.

فعالان بازار اکنون منتظرند ببینند آیا فدرال رزرو نرخ بهره را در ژوئن ثابت نگه خواهد داشت یا به میزان بیشتری کاهش می‌دهد و آمار تجارت چین در ماه مه که روز چهارشنبه منتشر می‌شود، درباره تقاضای دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، چه نشان خواهد داد. بر اساس گزارش رویترز، نرخ بهره بالاتر، تقاضا برای انرژی را محدود خواهد کرد اما چندین تحلیلگر اظهار کردند که مصرف، قوی خواهد ماند. بازارها اکنون احتمال توقف افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی امریکا در ماه میلادی جاری را ۷۷ درصد تخمین می‌زنند.

 

ارسال نظر