کیفرخواست زورگیران خشن تهران صادر شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۲:۱۰:۲۸
کد خبر: ۲۰۰۹۷۹
کیفرخواست زورگیران خشن تهران صادر شد

دادستان تهران گفت: قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست ۲ زورگیر به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد صادر شد. علی صالحی اظهار کرد: در راستای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر رسیدگی خارج از نوبت و برخورد قاطع و قانونی با مرتکبین جرایم وسرقت‌های خشن، قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست دو زورگیر به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد صادر شد. او افزود: این افراد شکات زیادی داشتند که متأسفانه در ملاء عام با استفاده از قمه از شهروندان به ویژه زنان زورگیری می‌کردند و فیلم بعضی از سرقت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

صالحی ادامه داد: این ۲ نفر بیشتر در شمال غربی شهر تهران، طی چندین فقره زورگیری و با ایجاد جراحت‌های شدید به خانم‌ها در حین سرقت دست به اعمال مجرمانه می‌زدند. دادستان تهران با اشاره به صدور کیفرخواست به اتهام محاربه برای متهم اصلی گفت: این فرد با استفاده از شمشیر و قمه و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، دربازه‌های زمانی متعدد، ۹ نفر را به یک سبک و جلوی جمعیت مورد ارعاب و تهدید و ضرب وجرح شدید قرار می‌داد و گوشی موبایل و سایر وسایل آنها را با زور سرقت می‌کرد.

او همچنین گفت: نفر دوم به عنوان راننده موتورسیکلت در بعضی از سرقت‌ها همدستی می‌کرده و اتهام وی نیز معاونت در محاربه است. دادستان تهران در پایان با تأکید بر انجام اقدامات حفاظتی و امنیتی شهروندان در ایام نوروز گفت: لازم است خانواده‌ها برای پیشگیری سرقت از منازل، تدابیر حفاظتی را انجام دهند و جلوی خسارت‌های احتمالی را بگیرند.

 

ارسال نظر