در شهر

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۰۲:۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۹۱۵۷۹

هشدار پلیس نسبت به پوشاندن پلاک موتورسیکلت‌ها

فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران به‌ویژه مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران گفت و از انتقال این موتورسیکلت‌ها به پارکینگ و معرفی به مراجع قضایی خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ حمید طریقت در یک برنامه تلویزیونی درباره تخلفات موتورسواران طی دو هفته اخیر و تخلفات پلاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که موتورسواران در سطح شهر تهران مرتکب آن می‌شوند، تخلفات پلاک است که مخدوشی و پوشش پلاک را شامل می‌شود‌. وی افزود‌: البته طی این دوهفته که اطلاع‌رسانی شد که کفی‌ها در سطح شهر تهران مستقر شده‌اند و برخورد با اینگونه تخلفات بیش از پیش در دستور کار پلیس قرار گرفته است و به‌جهت تشدید برخورد با تخلفات مورد استفاده قرار گرفته است و در این مدت طی بررسی‌های صورت‌گرفته‌، تخلف پلاک (‌پوشش‌، مخدوشی و نداشتن پلاک) کمتر صورت گرفته است. سرهنگ طریقت تصریح کرد: اگر موتورسیکلتی پلاک ندارد یا اگر مخدوشی پلاک دارند و می‌خواهند در سطح راه قرار بگیرند ابتدا وضعیت پلاک موتورسیکلت خود را مشخص کنند و از ورود به سطح معابر با چنین وضعیتی جداً خودداری کنند تا درگیر سیر مراحل قانونی این تخلف نشوند. فرمانده یگان عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره پوشش و مخدوشی پلاک افزود: رانندگانی که از قانون تمکین نمی‌کنند، توقیف موتورسیکلت‌های آنان در دستور کار پلیس قرار دارد و یک سری مراحل قضایی نیز برای برخی رانندگان که مجرم هستند و پلاک را مخدوش می‌کنند، انجام می‌شود. وی گفت‌: تخلف پلاک را رانندگانی انجام می‌دهند که بتوانند تخلفات دیگر خودشان را انجام دهند مانند اینکه می‌خواهند به خط ویژه داخل شوند و قبل از آن پوشش پلاک یا مخدوشی پلاک انجام می‌دهند‌.

سرانه تولید پسماند در تهران به ازای هر شهروند ۷۶۴ گرم است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: سرانه تولید پسماند در شهر تهران ۷۶۴ گرم بوده که این میزان از سرانه تولید پسماند در جهان که حدود ۶۰۰ گرم است، بالاتر است. به گزارش تسنیم، محمدمهدی عزیزی با تأکید بر به روزرسانی ابزار و تجهیزات مدیریت پسماند شهر تهران گفت: طبق گزارش طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران سرانه تولید پسماند در شهر تهران 764 گرم است که این میزان از سرانه تولید پسماند در جهان که حدود 600 گرم است، بالاتر است. از این رو، امیدواریم با جلب همکاری ارگان‌های برون سازمانی و کاربرد روش‌های بدیع در مدیریت پسماند این میزان به حد استاندارد برسد.

دفن روزانه ۱۲۰ تُن  پسماند پزشکی در پایتخت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: تکنولوژی استفاده شده در نیروگاه زباله‌سوز تهران استانداردهای محیط زیست و سازمان APA را دریافت کرده است. به گزارش ایسنا، امیرحسن جعفری با بیان اینکه شهرداری تهران متولی و مسوول بازیافت نیست، اظهار کرد: بازیافت را کسانی انجام می‌دهند که به دنبال تولید محصول از پسماند هستند؛ لذا شهرداری پسماند را آماده بازیافت می‌کند هرچند در بخش پسماند‌تر نیز اقدام به بازیافت از طریق تبدیل به کمپوست انجام می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند همچنین تصریح کرد: در فرآیند مدیریت پسماند در ابتدا تلاش ما این است که اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش را انجام دهیم که پسماند کمی توسط مردم تولید شود یا حتی این پسماند تولید نشود. جعفری با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پسماند تولیدی در مبدأ تفکیک شود، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفکیک، پسماند خشک قابل استفاده را به میزان بسیار بیشتری داریم. وی با بیان اینکه میانگین جمع‌آوری روزانه پسماند در شهر تهران نزدیک به پنج هزار و ۲۰۰ تُن است، یادآور شد: تمام این پسماند جمع‌آوری شده، پردازش می‌شود که ۸۰ درصد از این پسماند در خطوط پردازش قابلیت تبدیل به کمپوست را دارد و تنها ۲۰ درصد آن شامل خرده شیشه و پلاستیک و مواردی از این قبیل برای دفن بازگشت داده می‌شود. جعفری خاطرنشان کرد: شهرداری وظیفه‌ای در تفکیک پسماند کشاورزی ندارد. در تهران پسماند کشاورزی نداریم و بیشتر در روستاهاست و در اراضی کشاورزی اطراف تهران نیز باقی مانده محصولات کشاورزی که با پسماند عادی متفاوت نیست، جمع‌آوری می‌شود اما مدیریت آن بر عهده تولیدکننده است و پسماندهایی از جمله کودهای شیمیایی نیز توسط تولیدکنندگان مدیریت می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه پسماند صنعتی نیز توسط تولیدکنندگان تفکیک می‌شود، گفت: در حوزه پسماند پزشکی، تولیدکنندگان باید پسماند را بی‌خطر کرده و می‌توانند در این زمینه پیمانکار تعیین کنند. بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف شدند که در این زمینه کمک کرده و پسماند بی‌خطر شده را جمع‌آوری و دفن کنند که این فرآیند در حال انجام است و روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن زباله عفونی جمع‌آوری و دفن می‌شود. جعفری در خصوص نیروگاه‌های زباله‌سوز هم یادآور شد: اگر استانداردها در نیروگاه‌ها یا کارخانه‌ها رعایت نشوند باعث آلودگی خواهد شد. نیروگاه‌های زباله‌سوز در شرایطی که تکنولوژی پیشرفته و درست نداشته باشند، به دلیل ترکیبات مختلفی که در پسماندها قابلیت ایجاد گازهای سمی و آلاینده ناشی از سوختن دارد، می‌تواند محیط‌زیست را آلوده کند. اگر تکنولوژی روز استفاده شود هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و برخی کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، زباله‌سوزهای متعددی در سطح شهرها وجود دارد که هیچگونه دود تولید نمی‌کنند چون از استانداردها و و فیلتراسیون مناسبی استفاده کرده‌اند. علاوه بر این هزینه انتقال زباله‌ها نیز حذف می‌شود و از طرفی دیگر با سوزاندن زباله‌ها، برق تولید شده و برق تولیدی به آن منطقه اختصاص می‌یابد.

 

ارسال نظر