ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۴۳

حمایت 200 متخصص هوانوردی از روحانی

روز گذشته 200 نفر از متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی بیانیه‌یی را در حمایت از دولت یازدهم منتشر کردند. در این بیانیه آمده‌ است: چهارسال پیش بود که با انتخاب دکتر حسن روحانی، روزنه‌یی روشن به سوی آینده‌ پدیدار شد که در آن تلاش برای استقرار عقلانیت و تدبیر و پی‌ریزی حرکت‌های اصلاحی و بهبود روندها، رویه‌ها و رویکردهای نادرست سال‌های قبلش را شاهد بودیم که در صورت تداوم می‌توانست برای ملک و ملت زیان‌های غیر قابل جبرانی داشته باشد.

شکست پروژه ایران‌هراسی و اجماع جامعه جهانی علیه کشور، توافق برنامه جامع اقدام مشترک با قدرت‌های جهانی و احیای عزت و احترام ایران و ایرانیان، بازگشت ثبات، آرامش و امید به فضای کسب وکار، اقبال سرمایه‌گذاران بین‌المللی به حضور و فعالیت در کشور، کاهش رشد تورم، افزایش رشد اقتصادی، رفع تحریم‌های هسته‌یی و... از جمله اقدامات مثبت دولت در چهار سال اخیر محسوب می‌شود.

در این میان، صنعت هوانوردی کشور که زیر بار تحریم‌های ظالمانه، برای مشارکت در اجرایی شدن سیاست‌های استقلال‌خواهی و نفی نظام سلطه کشور، طی سی و چند سال گذشته هزینه‌های زیادی متحمل و نحیف و رنجور شده و به امید تدبیر و در انتظار نگاه جدی دولت‌ها برای احیا و ایفای نقش موثر در نظام حمل و نقل ملی کشور بود، با درایت و عمق تدبیر و درک صحیح دکتر روحانی از اهمیت آن، مورد توجه جدی قرار گرفت و در نخستین گام لغو تحریم‌های آن در توافقنامه چند جانبه برجام به یکی از شروط اساسی این سند بین‌المللی تبدیل شد. بر این اساس، اینک که امید به جامعه متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی ایران بازگشته است، بر این باوریم که این راه برای بهره‌برداری مطلوب و حداکثری از فرصت‌های فراهم شده در ادامه مسیر و بهبود مستمر نظام مدیریت در عناصر مختلف صنعت متناسب با راهبرد نوین توسعه این صنعت و رفع چالش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری پیش‌رو، مستلزم استمرار گفتمان تدبیر و امید با ریاست دکتر روحانی است و از این رو ما جمع کثیری از متخصصان و فعالان صنعت هوانوردی کشور با قاطعیت برای بهره‌مندی از فرصت تاریخی ایجاد شده برای رشد و ارتقای صنعت هوانوردی ایران اسلامی ضمن حمایت از جناب آقای دکتر روحانی از عموم آحاد ملت فهیم، آگاه و دل در گرو اعتلای ایران و ایرانیان، درخواست می‌کنیم یک بار دیگر با رای قاطع خود به جناب آقای دکتر حسن روحانی، مانع هرگونه بازگشت کشور به عقب و کاسبی کاسبان تحریم‌ها شده و ایشان را برای هدایت و تکمیل مسیر اعتلا و پیشرفت کشور انتخاب کنند.


۲ میلیون وسیله نقلیه جدید وارد چرخه ترافیکی شد

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهور ناجا گفت: بیش از ٢میلیون وسیله نقلیه نو به چرخه ترافیکی در سال گذشته اضافه شد. به گزارش تسنیم، سردار تقی مهری دیروز در یک نشست خبری با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته اظهار کرد: در سال ٩٥، ٦٥٤ نفر کمتر از سال ٩٤ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست دادند. این درحالی است که بیش از ٢میلیون وسیله نقلیه «نوشماره» به چرخه ترافیکی در سال گذشته اضافه شد. رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این کاهش نشان‌دهنده تلاش تمام دستگاه‌ها و رعایت مقررات توسط رانندگان است، افزود: ٢٤‌درصد تلفات مربوط به موتورسواران و ٢٢‌درصد مربوط به عابران پیاده است. وی اضافه کرد: ٥١‌ درصد کشته‌شدگان بین ٢١تا 50 سال بودند و ٢٢‌درصد این کشته‌شدگان زنان بودند. مهری ادامه داد: در نوروز ٩٦ هم به نسبت نوروز ٩٥ کاهش 10درصدی تلفات ترافیکی را شاهد بودیم. رییس پلیس راهور ناجا پیشگیری از وقوع تصادفات، ارتقای فرهنگ ترافیکی و استفاده از تجهیزات کنترلی نوین را از اولویت‌های پلیس راهور دانست. وی گفت: طرح‌های ترافیکی ویژه انتخابات به استان‌ها ابلاغ شده و امیدواریم با این طرح‌ها همه بتوانند با امنیت و آرامش کامل در انتخابات شرکت کنند و تاکید پلیس بر این است که مردم با مشارکت خود پشتوانه انقلاب باشند و ما بتوانیم وظیفه خود را در این بخش به نحو مطلوب انجام دهیم. مهری در پاسخ به سوالی درخصوص سرانجام پیگیری تصادف زنجیره‌یی مشهد گفت: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد فرمانده پلیس راه خراسان به تمام وظایف خود عمل کرده بود و این تصادف درحالی انجام شد که در چند استان دیگر تصادفات زنجیره‌یی مشابه به وقوع پیوسته بود که به علت لغزندگی جاده و مه آلود بودن، بیش از 40خودرو با هم برخورد کردند و متاسفانه یک نفر هم جان خود را از دست داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر