از منطقه

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۳۰

گسترش همکاری‌های تجاری عراق و کویت

مسوولان کویتی و عراقی پس از رایزنی‌های مشترک از گسترش همکاری‌های گمرکی و تجاری دو جانبه خبر دادند. به گزارش ایرنا، این همکاری‌ها فصل جدیدی از تعامل عراق و کویت پس از حل و فصل اختلافات دو کشور بر سر پرونده «خور عبدالله» را می‌گشاید و طرفین پس از تعامل بر سر نفت و گاز این ‌بار همکاری در زمینه گمرکی را توسعه می‌دهند. در سفر یک هیات عالیرتبه عراقی از وزارت بازرگانی این کشور به کویت طرفین بر اجرای قراردادهای مشترک در زمینه امور گمرکی و ارائه تسهیلات در این زمینه تاکید کردند. در همین حال دولت کویت پس از مذاکرات دو جانبه با عراق از اجرای طرح احداث منطقه آزاد تجاری در نزدیکی مرز دو کشور با هدف تقویت مبادلات اقتصادی خبر داده است. این منطقه آزاد به نام صبیه و در شمال کویت راه‌اندازی می‌شود و دولت کویت در راستای سرمایه‌گذاری 100میلیارد دلاری برای تقویت تاسیسات عمرانی کشور طرح نامبرده را اجرا می‌کند.


انفجاری شدید در سن ‌پترزبورگ روسیه

انفجاری شدید در سن‌پترزبورگ روسیه بار دیگر رعب و وحشت را به این شهر برگرداند. به گزارش خبرگزاری ریانووستی، این انفجار در نزدیکی کتابخانه دانشکده شیمی دانشگاه تکنولوژی سن پترزبورگ رخ داد و در پی آن یک دانشجو ۱۷ساله به‌شدت مجروح شد. به گفته پزشکان روسی، این دانشجو یک دست خود را در این حادثه از دست داد و دست دیگر وی نیز به‌شدت آسیب دید و از ناحیه چشم هم دچار صدمات شدید شد. پرونده‌یی جنایی درخصوص علت این حادثه در اداره پلیس روسیه گشوده شده است و کارشناسان درحال بررسی آن هستند. هفته گذشته نیز انفجاری تروریستی در مترو سن‌پترزیورگ رخ داد که بیش از 70کشته و زخمی بر جا گذاشت.


توقف حرکت کشتی‌ها در بندر جده عربستان

منابع خبری گزارش دادند، وزش بادهای شدید همراه با گرد و غبار موجب توقف حرکت کشتی‌ها در بندر جده عربستان شده است. به نوشته روزنامه عکاظ، وزش بادهای شدید با سرعت 50 گره باعث تعطیلی مدارس در جده، مکه، جوف و القریات عربستان شده است. براساس گزارش سازمان هواشناسی عربستان وضعیت نامساعد جوی تا روزهای آتی در بخش‌هایی در شمال و غرب عربستان ادامه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر