کلان

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۱۰

اعلام میزان یارانه مددجویان

مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد

امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی به صورت علی‌الحساب افزایش یافته و علاوه بر یارانه پرداختی فروردین در ساعت 24:00 مورخ 26فروردین 1396به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد شد.

به گزارش«تعادل» اطلاعیه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها درباره افزایش مستمری مددجویان به شرح ذیل است: احتراما، پیرو اطلاعیه قبلی به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند در راستای اجرای قانون بودجه سال 1396 کل کشور و برای افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، مستمری مددجویان مذکور به صورت علی‌الحساب به شرح جدول ذیل افزایش یافته و علاوه بر یارانه پرداختی فروردین ماه در ساعت 24:00 مورخ 26/1/1396 به حساب سرپرستان خانوارها واریز و قابل برداشت خواهد شد.

براساس این گزارش، مبالغ افزایش یافته به شرح ذیل به خانوارهای با جمعیت مختلف تعلق می‌گیرد:

95هزار تومان برای خانوار یک نفره، 189هزار تومان برای خانوار دو نفره، 253هزار تومان برای خانوار 3نفره، 337هزار تومان برای خانوار4 نفره و 365هزار تومان برای خانوار 5 نفره و بیشتر در نظر گرفته شده است.


دستگاه ایکس ری کامیونی به ظرفیت گمرک اضافه می‌شود

رییس کل گمرک ایران می‌گوید 19دستگاه ایکس‌ری کامیونی امسال علاوه بر 12دستگاه فعلی به ظرفیت گمرک برای اسکن محموله‌های تجاری افزوده می‌شود.

به گزارش«تعادل» به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران «مسعود کرباسیان» افزود: براساس قرارداد منعقده بین گمرک و دو سازمان داخلی یعنی وزارت دفاع و انرژی اتمی، بخشی از ایکس‌ری‌های کامیونی توسط این سازمان‌ها ساخته و تعدادی نیز از خارج خریداری می‌شود که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه‌ها، گمرک ایران به ایکس‌ری‌های پرسرعت و سرعت متوسط تجهیز خواهد شد.

کرباسیان اظهار کرد: ساخت 5 دستگاه ایکس ری کامیونی به سفارش گمرک در وزارت دفاع عملیاتی شده است. وی با اشاره به اینکه ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری کامیونی در انحصار چند کشور بزرگ دنیاست، گفت: خوشبختانه وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی کشورمان با ورود به این عرصه یعنی ساخت دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری گام بزرگی در این زمینه برداشته‌اند که باعث افتخار است و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم با دادن سفارش ساخت دستگاه‌های ایکس‌ری به این دو سازمان در جهت حمایت از این نوع تکنولوژی و تقویت تولید داخل گام ‌برداریم. کرباسیان گفت: گمرک ایران یک دستگاه ایکس ری کامیونی بسیار پیشرفته را از کارخانه تولید‌کننده تحویل گرفته که این ایکس ری پیشرفته پر سرعت بوده و به صورت fast scan عملیات اسکن و کنترل محموله‌ها را انجام می‌دهد و تمام سیستم به صورت اتوماتیک کار می‌کند. وی ادامه داد: این دستگاه ایکس ری بسیار پیشرفته قادر است در کمترین زمان ممکن محتویات کانتینرها را درحال حرکت اسکن و تصاویر را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد و در هر ساعت 150کانتینر را اسکن کند بنابراین تمامی کانتینرهای ورودی به بندر شهید رجایی تحت پوشش ایکس ری قرار می‌گیرند البته یک دستگاه دیگر نیز با کارکرد مشابه در مرحله تحویل است.

کرباسیان تاکید کرد: با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های ایکس ‌ری کامیونی از هر دو نوع پرسرعت و سرعت متوسط در گمرکات مهم ازجمله گمرک شهیدرجایی بندرعباس، سرعت اسکن کانتینرهای حامل کالا در گمرکات به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

رییس کل گمرک در پاسخ به سوالی مبنی بر علت تاخیر در نصب و راه‌اندازی ایکس‌ری‌های جدید، انجام برخی از مراحل اداری و کسب مجوزهای لازم را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: ما در زمینه تجهیز گمرک به دستگاه‌های پیشرفته کنترلی و نظارتی عزم جدی داریم و با حمایت و کمک دولت در تامین بودجه و اعتبارات لازم برای خریداری و ساخت ایکس‌ری‌های جدید در داخل کشور گام‌های بلندتری در جهت تسهیل و تسریع فرآیندهای تجاری برخواهیم داشت.


جزئیات بخشنامه جدید برای کارمندان دولت

معاون رییس‌جمهور در بخشنامه‌یی، افزایش طبقه ورودی کلیه مشاغل مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری را ابلاغ کرد.

به گزارش مهر جمشید انصاری، رییس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌یی به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد که طبقه ورودی کلیه مشاغل در جدول شماره یک دستورالعمل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، یک پله افزایش یابد. متن کامل بخشنامه انصاری به شرح زیر است: بخشنامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

با عنایت به آراء وحدت رویه شماره ۱۹۲۷-۱۹۲۶ مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۴ و ۱۹۲۷-۱۹۲۶ مورخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۶ (اصلاحی) درخصوص لغو طبقه تشویقی(موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۱۹۴۲ مورخ ۱۳۹۰/۰۵/۲۲) و رای شماره ۸۲۷ مورخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۴ درخصوص لغو تفاوت تطبیق(موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۵۹۱۹ مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۶) صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری، شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ در اجرای جزو (۵) بند (ب) ماده ۱۱۶قانون مدیریت خدمات کشوری بنا به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، نحوه تطبیق کارمندان در طبقات ورود مشاغل را جهت اجرا از تاریخ ۱۳۹۶/۱/۱ به شرح زیر تصویب کرد:

طبقه ورودی کلیه مشاغل در جدول شماره یک دستورالعمل اجرایی فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۵۹۳ موره ۱۳۸۸/۰۲/۲۱ یک طبقه افزایش می‌یابد و با این اصلاح، سقف طبقات استحقاقی موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۵۵۸۸ مورخ ۱۳۸۹/۱/۰/۲۷ در کلیه سطوح شغلی با رعایت کلیه مقررات مربوط نیز یک طبقه افزایش می‌یابد. بدیهی است اجرای این بخشنامه منوط به اعمال آراء یادشده صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری در احکام کارگزینی کارمندان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر