فرودگاههای نیمهکاره
فرودگاه سلفچگان قم: عملیات عمرانی ساخت این فرودگاه در بهمن ماه 90 آغاز شد، این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد. سال گذشته روند ساخت فرودگاه قم به دلیل شکایت یکی از معارضان ملکی با حکم قضایی متوقف شد.
فرودگاه سقز: در سال ۱۳۸۴ با اعتباری معادل ۱۵۰۰۰ میلیون ریال درضلع جنوب شرقی شهر سقز در جاده مریوان با وسعت ۱۷۰ هکتار آغاز شد. با بهرهبرداری از این فرودگاه، جمعیتی بالغ بر 850 هزار نفر از استانهای کردستان و آذربایجان غربی و شرقی زیر پوشش این فرودگاه قرار میگیرند. در حال حاضر فرآیند تکمیل این این فرودگاه به دلیل کمبود بودجه با کندی انجام میشود.
فرودگاه گناباد: بیش از 10 سال از ساخت فرودگاه میگذرد و این فرودگاه یکی از پروژههای نیمه تمامی است که دولت سعی دارد در راستای تکمیل پروژههای نیمه تمام آن را سریعتر به اتمام برساند.
فرودگاه ملایر: موضوع احداث فرودگاه در ملایر سابقهیی به درازای راهآهن این شهر دارد و در چند دهه گذشته فراز و نشیبهای زیادی را طی کرده؛ حتی 2 بار کلنگ آن بر زمین زده شده است اما، پیشینه اجرای این طرح به دوره چهارم مجلس شورای اسلامی بازمیگردد. قرار بود که فرودگاه منحصر به مردم ملایر نباشد و دیگر شهرستانهای همجوار همچون نهاوند و بروجرد هم از آن استفاده کنند و دلیل بخش جنوبی شهرستان ملایر در نزدیکی اراضی نهاوند و بروجرد برای احداث این فرودگاه تعیین شد. ساخت این فرودگاه هم به دلیل کمبود منابع مالی فعلا متوقف شده است.
فرودگاه تربت حیدریه: ساخت این فرودگاه در سال 1386 در زمینی به مساحت 540 هکتار در اراضی بخش شادمهر مهولات آغاز شد. ساخت این فرودگاه به دلیل نبود اعتبار فعلا متوقف شده است.
