تازه‌خبر

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۷۹

افتتاح 1000 تخت روان‌پزشکی جدید در کشور

تعادل 1000 تخت بیمارستانی روانپزشکی جدید در کشور به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح روز (شنبه) با حضور وزیر بهداشت در شهر اهواز، 1000تخت بیمارستانی روانپزشکی جدید در کشور به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. این تعداد تخت روانپزشکی در کشور در 31دانشگاه علوم پزشکی، 58شهرستان و 66 بیمارستان به بهره‌برداری رسید. همچنین در استان خوزستان حدود 120تخت روانپزشکی جدید در بیمارستان‌های گلستان و سلامت اهواز و مسجد سلیمان افتتاح شد.


دانشگاه علامه دستگاه برتر در زمینه پاسخگویی مالی

ایلنا در نخستین دوره اعطای نشان «تندیس ملی پاسخگویی مالی دستگاه‌های اجرایی کشور» دانشگاه علامه طباطبایی از بین ۲ هزار موسسه و نهاد عمومی ارزیابی شده در زمینه تحقق حسابداری تعهدی به عنوان دستگاه برگزیده معرفی شد. در آیین اختتامیه سومین همایش «استانداردهای حسابداری بخش عمومی-تجربیات گذشته، مسیر پیش رو» که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه‌دار کل کشور و مسوولان و مدیران منابع انسانی و مالی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی کشور برگزار شد، هفت دستگاه و نهاد اجرایی که در زمینه تحقق شفافیت و انضباط مالی با پیاده‌سازی و اجرای استانداردهای بخش عمومی برگزیده شده بودند، معرفی شدند. دانشگاه علامه طباطبایی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان امور مالیاتی کشور، هفت موسسه و نهاد کشور بودند که در این ارزیابی به عنوان برگزیده معرفی شدند و عملکرد آنان مورد تقدیر قرار گرفت.


خرج خانه‌های سالمندان

2 برابر یارانه‌های پرداختی

ایرنا معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: مبلغ 550 تا 600 هزار تومان به مراکز شبانه روزی سالمندان در ازای هر سالمند در ماه پرداخت می‌شود درحالی که قیمت تمام شده مخارج، یک‌میلیون و 200هزار تومان است. حسین نحوی‌نژاد افزود: نتیجه این یارانه‌های کم این می‌شود که کیفیت خدمات در مراکز سالمندان کاهش یابد یا اینکه به خانواده‌های سالمندان فشار اقتصادی وارد شود. مهم‌ترین چالش خانه‌های سالمندان در کشور، قیمت تمام شده آنهاست که آن را نمی‌توانیم به صورت یارانه به آنها پرداخت کنیم چون رقم بالایی است و با توجه به اینکه سالمندان مخارج بالایی از جمله مخارج درمانی دارند از سازمان برنامه و بودجه کشور می‌خواهیم که بودجه‌های مربوط به سالمندان را افزایش دهند. معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: 50 درصد خانه‌های سالمندان قدیمی و فرسوده بوده و برای بازسازی و نوسازی نیاز به وام‌های کم بهره و بلاعوض دارند؛ این نوسازی‌ها حداقل به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گفته نحوی‌نژاد، هم‌اکنون 230 خانه سالمندان در کشور فعالیت دارد که تعدادی از آنها به‌طور اختصاصی به اقلیت‌های مذهبی تعلق دارد؛ یک خانه سالمندان روسی ارتدوکس، یک خانه سالمندان ارمنی، دو خانه سالمندان کاتولیک، یک خانه سالمندان یهود و یک خانه سالمندان زرتشتی از جمله خانه‌های سالمندان مخصوص اقلیت‌های مذهبی است. 18هزار سالمند در مراکز شبانه‌روزی سالمندان نگهداری می‌شوند.


بازنشسته‌های فولاد

راضی هستند

ایلنا اعضای هیات‌مدیره کانون بازنشستگان شرکت ملی فولاد استان تهران از تصمیم مجلس مبنی بر واگذاری صندوق بازنشستگی فولاد با حفظ استقلال به وزارت رفاه، ابراز رضایت کردند. نمایندگان مجلس، در جلسه علنی چهارشنبه (22 دی ماه) در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه انتقال صندوق فولاد را مصوب کردند. براساس بند (هـ) ماده 13 این لایحه؛ موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با کلیه وظایف، اختیارات، تعهدات و دارایی‌ها- از جمله اموال منقول و غیرمنقول، سهام، امتیازات، موجودی، اسناد و اوراق با حفظ هویت مستقل- به وزارت رفاه انتقال یافت. دو روز پس از این تصویب، فعالان صنفی بازنشستگان صندوق فولاد می‌گویند این انتقال به هر شکل برای بازنشستگان فولاد خوب است چرا که قرار است استقلال عملکرد و ساختار صندوق حفظ شود؛ این فعالان می‌گویند: اگر صندوق فولاد با صندوق بازنشستگی کشوری تجمیع می‌شد، به مراتب وضع بازنشستگان از نظر میزان مستمری و سطح خدمات درمانی بدتر می‌شد. اعضای هیات‌مدیره کانون بازنشستگان شرکت ملی فولاد با یادآوری وعده‌های دولت می‌گویند: دولت وعده داده کسری بودجه صندوق را تامین کند و اگر این وعده برآورده شود، مشکلات فعلی بازنشستگان فولاد مرتفع خواهد شد.


بدقولی بیمه‌ها، داروخانه‌ها را زمین‌گیر کرده است

ایسنا مدیر روابط‌عمومی انجمن داروسازان گفت: داروخانه‌ها با وعده و وعید روزگار می‌گذرانند و این به معنای آن است که داروسازان هیچ امکانی برای ارتقای خدمات، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری ندارند. حمید خیری در خصوص وضعیت مطالبات داروخانه‌ها گفت: داروخانه‌ها برای حفظ آرامش بازار دارویی کشور، متحمل استرس، فشار عصبی و دغدغه خاطر شدید اقتصادی هستند و متاسفانه هیچ کس نسبت به تبعات این موضوع توجه ندارد. وی با اشاره به تاخیر سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت صورت حساب‌های داروخانه‌ها، تصریح کرد: بیمه‌ها از تیرماه مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند و این به معنای یک تخلف بزرگ از نص صریح قانون است، ولی متاسفانه این تخلف، آن‌قدر مکرر شده که توجه هیچ یک از دستگاه‌های نظارتی را بر نمی‌انگیزاند. خیری ادامه داد: داروخانه‌ها به‌دلیل مشکل مالی که ریشه در عدم تامین منابع پایدار برای اجرای طرح تحول سلامت دارد، سیاست تعدیل نیروی انسانی در پیش گرفته‌اند و این برای کشور ما جای تاسف دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر