بازدید کلانتری از مجتمع تولیدی بین‌المللی دنا صنعت

۱۳۹۴/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۲۴۲۳

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی‌های کشور از مجتمع تولیدی بین‌المللی دنا صنعت، بزرگ‌ترین واحد اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد. سیدحمید کلانتری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که اعتقاد به کار و تولید سبب ایجاد فعالیت‌های تولیدی و اشتغال خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: تعاونی‌های کشور از تجارب مجتمع تولیدی بین‌المللی دنا صنعت به عنوان الگوی موفق کشوری بهره کافی را ببرند.

وی با تاکید بر اینکه مجتمع تولیدی بین‌المللی دنا صنعت با توان تکنیکی بالا در قالب تعاونی مشغول فعالیت و تولید است اظهارکرد: این مجموعه صنعتی با تولید بهترین لوله‌های پلی اتیلنی با کاربردهای متنوع در اقطار مختلف بخشی از نیاز داخلی کشور و تعدادی از کشور‌های پیرامون را مرتفع کرده است. اگر به نیروهای کارآفرین و علاقه‌مند در هرنقطه‌یی از کشور بها داده شود حتی اگر آن استان از لحاظ اقتصادی از ظرفیت‌های لازم برخوردار نباشد این افراد می‌توانند با راه‌اندازی واحدهای تولیدی بخشی از معضل اشتغال را رفع کنند. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این مطلب که نتایج تولید و اشتغال رونق اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت، افزود: آن چیزی که امروز در کشور بیش از همه به آن نیاز داریم، همفکری، همکاری و همدلی در فعالیت‌هایی است که رونق اقتصادی کشور را در پی دارند.

کلانتری با بیان اینکه باید به کارآفرینان و تشکل‌ها بها داده شود، اظهارکرد: اگر چنین امری تحقق پیدا کند به تبع آن سرمایه‌گذاری در کشور نیز توسعه پیدا می‌کند. در این برهه از زمان که دولت با محدودیت‌های اعتباری روبه‌رو است، بانک‌ها باید از ظرفیت خود برای کمک به دولت بیشتر استفاده کرده و از افرادی که انگیزه تولید دارند، حمایت کنند. وی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست با همکاری با مدیران این مجتمع عظیم تولیدی و حل مشکلات پیش روی آنها گامی موثر در جهت افزایش تولید و اشتغال در این استان بردارند. این مسوول در پایان با بیان اینکه از دیدن چنین مجتمع عظیم و پیشرفته‌یی در کهگیلویه و بویراحمد شگفت‌زده است، ادامه داد: در صورت اعلام مدیرعامل این مجموعه تمام تلاش خود را برای حل مشکلات احتمالی آن به‌کار خواهم بست. در ادامه مدیرعامل مجمع تولیدی بین‌المللی دنا صنعت یاسوج با بیان اینکه این مجتمع بزرگ‌ترین واحد اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: این واحد صنعتی در سال ۸۶ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت بانک ملی کلنگ‌زنی شد و در سال ۸۸ به بهره‌برداری رسید.


معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ انگیزه‌‌ای برای ادامه فعالیت

«مهندس لهراسب باقری» با اشاره به اینکه این واحد صنعتی 6 خط تولیدی دارد و انواع لوله و اتصالات تک جداره، دو جداره، کامپوزیت، انواع منهول و فلنج و... تولید می‌کند، ادامه داد: برخی از محصولات این مجتمع برای نخستین بار در ایران تولید شده‌اند که برای مصارف آب، فاضلاب، نفت، پتروشیمی، کشاورزی، پروژه‌های دریایی و پل‌های زیرگذر و مخازن نگهداری آب و مواد شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باقری با بیان اینکه این شرکت 475نفر اشتغال مستقیم و بالغ بر دو هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم ایجاد کرده است، تصریح کرد: با خرید دو خط تولید جدید از کشور آلمان و راه‌اندازی فاز دوم این مجتمع ۳۰۰ نیرو جدید در این کارخانه مشغول کار می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تنها انگیزه سرمایه‌گذاران این استان برای ادامه فعالیت معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ است که متاسفانه طبق بخشنامه برای واحد‌های صنعتی اجرا می‌شود که بیش از ۳۰کیلومتر با مرکز استان فاصله داشته باشند.

وی با تاکید بر این نکته که این مساله در استان کوچکی همچون کهگیلویه و بویراحمد قابل اجرا نیست، ادامه داد: در صورت ادامه‌دار بودن این روند کارخانه را به شعاع ۷۰کیلومتری تهران انتقال خواهد داد که این امر صرفه‌جویی ۵۰۰ تا ۷۰۰میلیون تومانی در هزینه‌های حمل بار به مقصد و دیگر هزینه‌های تحمیلی را به همراه خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر