اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۷۴

«آی‌تیونز» در فروشگاه ویندوز

اکستریم‌تک در تحولی بی‌سابقه کاربران سیستم عامل ویندوز از این پس می‌توانند به فروشگاه آنلاین ‌آی‌تیونز اپل دسترسی داشته باشند و از آن فیلم و موسیقی و... خریداری کنند.

آی‌تیونز یکی از نخستین فروشگاه‌های آنلاین و دیجیتال جهان است که تا پیش از این بیشتر توسط کاربران رایانه‌های مک و آیفون مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما حالا با همکاری مایکروسافت و اپل در دسترس کاربران ویندوز هم قرار گرفته است.

البته ارائه این خدمات محدود به کاربران سیستم عامل ویندوز 10 است و علاقه‌مندان باید مرورگر اینترنتی Edge را نیز بدین منظور به کار بگیرند.

مایکروسافت قصد دارد برای ساده‌سازی استفاده از ‌آی‌تیونز نیز ابزار و امکاناتی را به آن اضافه کند و فرایند استفاده از آن را تسهیل نماید.

مایکروسافت مدتی است برای سازگار‌سازی بیشتر ویندوز با دیگر برنامه‌ها و نرم افزارها برنامه‌هایی را به اجرا گذاشته و از جمله کدهای برخی برنامه‌های محبوب خود را در اختیار عموم گذاشته است.


لپ‌تاپ در پروازهای اروپایی به مقصد امریکا ممنوع شد

بی جی آر انتشار اخباری در مورد ممنوع شدن حمل هرگونه لپ‌تاپ و تبلت در پروازهای کشورهای اروپایی به مقصد امریکا، موجب خشم مردم این قاره شده است.

پیش از این ممنوعیت یاد شده محدود به برخی کشورهای غرب آسیا بود، اما دولت تندروی ترامپ به بهانه مقابله با تروریسم و حفظ امنیت ایالات متحده قصد دارد دامنه این ممنوعیت را به کشورهای اروپایی که برخی از آنها متحد نزدیک ایالات متحده هستند، تسری دهد.

گفته می‌شود برخی دولت‌های اروپایی رایزنی‌های خود در این زمینه را با وزارت امنیت داخلی امریکا آغاز کرده‌اند، اما از نتیجه این مذاکرات خبری در دست نیست.

آنا کیسا ایکونن سخنگوی کمیسیون حمل و نقل کمیسیون اروپا خبر این مذاکرات را تایید کرده و افزوده هنوز اطلاعات جدیدی در مورد نگرانی‌های امنیتی جدید در دسترس نیست.

وزارت امنیت داخلی امریکا در همین زمینه با کنفرانس تلفنی با کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس برگزار کرده و با مخالفت کشورهایی مانند فرانسه مواجه شده که معتقدند این کار با توجه به عدم افزایش تهدیدات امنیتی ضرورتی ندارد.

علاوه بر امریکا، انگلیس هم ورود لپ تاپ و تبلت از پروازهای کشورهای غرب آسیا به کشور خود را ممنوع کرده و البته در مورد هر کشور قوانین خاصی را اعمال می‌کند.


آیفون۸، هزاردلار قیمت خواهد داشت

بیزینس اینسایدر شرکت اپل قصد دارد سه مدل گوشی جدید در ماه سپتامبر روانه بازار کند که بهترین آنها یعنی آیفون۸، هزار دلار قیمت خواهد داشت.

تا به حال سابقه نداشته آیفون با چنین قیمتی تولید و روانه بازار شود، اما منابع مطلع می‌گویند آیفون۸ با حافظه‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ مگابایتی به ترتیب ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

این رقم ۱۳۰ دلار بیشتر از گران قیمت‌ترین مدل آیفون۸ است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در کنار آیفون۸ که هزار دلار قیمت دارد، آیفون‌های ۷ اس پلاس و ۷ اس هم به قیمت‌های ۷۶۹ و ۶۴۹ دلار عرضه خواهند شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل گران شدن آیفون۸ فناوری‌های مورد استفاده در آن به شرح زیر است: نمایشگر OLED پیشرفته و ۵. ۸ اینچی، حسگر سه بعدی، حافظه سریع و قدرتمند NAND/DRAM، حافظه ۱۲۸ گیگابایتی، پردازنده A۱۱، حذف دکمه Home و فناوری شناسایی هویت بیومتریک.

البته برخی منابع خبری معتقدند آیفون۸ امسال برای عرضه آماده نمی‌شود و احتمال دارد این امر تا سال ۲۰۱۸ به تعویق بیفتد. در عین حال خود اپل هنوز در این زمینه سکوت کرده است.


تویوتا از nvidia کمک گرفت

انویدیا نیوز شرکت‌های تویوتا و nvidia برای توسعه و بهبود هوش مصنوعی اتوموبیل‌های خودران، پیمان همکاری بستند.

تولید خودرو با توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری موردنیاز بسیار تفاوت دارد، علی الخصوص اگر هدف، تولید خودروهای خودران باشد. به همین دلیل تویوتا کارگروهی را با شرکت nvidia برای توانمندسازی اتومبیل‌های خودران توسط تعداد زیادی از حسگرهایی که این نوع خودروها نیاز دارند، تشکیل داده است.

شرکت تویوتا برای توسعه یک پلت‌فرم محاسباتی مهم به نام «Drive PX AI» برای اتوموبیل‌های خودران با شرکتnvidia همکاری می‌کند. این پلت‌فرم هوش مصنوعی در کسری از ثانیه اطلاعات زیادی که توسط حسگرها تولید می‌شود را محاسبه می‌کند و بدین طریق باعث توسعه کاربردی اتومبیل‌های خودران می‌شود.

خودروهای خودران اطلاعات زیادی تولید و پردازش می‌کنند. دوربین‌ها با همراهی رادار و حسگرهای جانبی خبر از چگونگی وضعیت مسیر، ترافیک و خودروهای اطراف می‌دهند که همه این اطلاعات بایستی در کسری از ثانیه پردازش شوند.

شرکت تویوتا بیش از 20 سال است که ‌روی توسعه تکنولوژی اتوموبیل‌های خودران فعالیت می‌کند. کن کویبوشی، مدیر اجرایی تویوتا می‌گوید: هدف والای تویوتا کاهش آمار مرگ و میر ترافیکی تا حد صفر، رسیدن به ترافیکی روان‌تر و رانندگی و جابه‌جایی در شرایط ایده‌آل خواهد بود. هدفمان از همکاری با nvidia نیز سرعت بخشیدن به توسعه سیستم‌های رانندگی خودکار برای دسترسی به امنیت و توانایی و بهره‌وری بیشتر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر