اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۸۴۹

11 میلیارد دلار گشایش اعتبار توسط بانک صنعت

بانک صنعت و معدن با گشایش 11میلیارد دلار اعتبار در سال‌های 1392 تا 1395 برای پروژه‌های صنعتی کشور نقش بسیار مهمی در تامین مالی بخش تولید و ایجاد اشتغال در کشور داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت ومعدن، این بانک به عنوان بانک توسعه‌یی و تخصصی بعد از اجرایی شدن برجام نخستین LC را از طریق سوییفت برای بخش خصوصی گشایش نمود. برقراری روابط کارگزاری با 71بانک فعال در 27کشور دنیا، گشایش 267فقره LC به ارزش 1300میلیون دلار در سال 1395 از اقدامات این بانک در دوران پسا تحریم است. همچنین این بانک با امضاء قرارداد فرعی به مبلغ 120 میلیون دلار با اگزیم بانک هندوستان، تفاهمنامه همکاری با اگزیم بانک کره‌ جنوبی، مذاکره جهت دریافت خطوط اعتباری میان مدت از 11 بانک مطرح از 10 کشور دنیا، استقرار سیستم جامع بانکداری متمرکز (Core Banking)، استقرار سیستم‌های مدیریت ریسک، حاکمیت شرکتی، واحد تطبیق، مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی نیز از دوران پساتحریم به نحو شایسته‌یی بهره‌برداری کرده است.


حمایت بانک آینده

از واحدهای خرد و متوسط

بانک آینده در راستای اولویت‌های خود، مبنی‌بر حمایت از بخش‌های واقعی اقتصاد، افزایش تولید داخلی و توجه به مقوله اشتغال، برنامه‌های هدفمندی در جهت تامین مالی واحدهای تولیدی و به‏ویژه واحدهای کوچک و متوسط (SME) را در دستور کار خود قرار داده است. بر همین اساس، بانک آینده با اجرای برنامه‌های خود در ارتباط با تامین منابع مالی و پاسخگویی به نیاز فعالان اقتصادی، تاکنون توانسته است؛ علاوه بر تعامل پویا با وزارت صنعت، معدن و تجارت در این عرصه، خود نیز رأسا با بازاریابی مستقیم، مشتریان واجد شرایط را شناسایی و پاسخگوی بخشی از نیاز آنها باشد. دستاورد حاصل از این رویکرد، تصویب پرداخت بیش از 1,505میلیارد (یک‎هزار و پانصدو پنج میلیارد) ریال تسهیلات بوده که تا پایان سال 1395 جمعا مبلغ 1,106میلیارد (یک‎هزار و یک‌‎صد‌وشش میلیارد) ریال آن از سوی بانک آینده به بنگاه‌های خرد و متوسط مورد هدف پرداخت شده است. شایان ذکر است؛ در ادامه این روند، در نخستین گردهمایی مدیران ارشد و روسای شعب بانک آینده در سال جاری نیز تلاش هرچه بیشتر در جهت تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور و حمایت از تولید و اشتغال، به عنوان اولویت‌ بانک آینده در برنامه‎های سال 1396، مورد تاکید قرار گرفت.


ثبات نسبی بازار طلا و ارز

روز شنبه 23 اردیبهشت 96 در بازار ارز مبادله‌یی نرخ رسمی 11 ارز کاهش و 26 ارز افزایش یافت و نرخ 2 ارز هم تغییر نداشته است. دلار با یک ریال کاهش 3245تومان، پوند با 149ریال افت قیمت 4185تومان و یورو با 174ریال افزایش 3546.1تومان ارزش‌گذاری شد. به گزارش«تعادل» در بازار آزاد ارز نیز هر دلار امریکا در بازار آزاد با یک تومان کاهش 3757تومان، یورو با ۲تومان رشد 4184تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۱۱تومان کاهش ۴۸۵۹تومان معامله شد. در بازار طلا اونس جهانی 1228دلار اعلام شد و هر گرم طلای ۱۸عیار 113هزار و ۶۳۲ تومان قیمت داشت که به نسبت روز پنج‌شنبه 138تومان افت نشان می‌دهد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و 206هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد که نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه هفته گذشته ۵۰۰ تومان بیشتر شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک میلیون و 171هزار تومان است که نسبت به آخرین قیمت معاملاتی هفته قبل ۲هزار تومان کمتر است. نیم سکه 663 هزار و ۵۰۰ تومان بود که ۲هزار و ۵۰۰ تومان افت قیمت داشت. ربع سکه 377هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که ۳هزار تومان کمتر از روز پایانی هفته گذشته است؛ همچنین هر قطعه سکه گرمی نیز 262هزار تومان فروخته شد.


دلایل ۴گانه «کردیت سوییس» برای افزایش قیمت طلا

کردیت سوییس همچنان دورنمای قیمت مورد پیش‌بینی طلا را تغییر نداده و انتظار دارد هر اونس این فلز تا سه ماهه چهارم سال میلادی جاری به ۱۴۰۰دلار صعود کند. این بانک در دلایل خود برای این پیش‌بینی به پایین رفتن انتظارات برای نرخ‌های بهره واقعی امریکا، ضعیف شدن دلار امریکا، رویکرد انبساطی بانک مرکزی برای سیاست پولی آینده، تداوم تقاضای قوی سرمایه‌گذاران چینی و احتمال بالای یک رویداد ژئوپلیتیکی تنش‌زا اشاره کرد.

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز برای نخستین‌بار در سه هفته گذشته، اکثر شرکت‌کنندگان انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند. بسیاری از کارشناسان بازار بر این باورند که پس از کاهش ۸۳.۱۰دلاری قیمت طلا از اواسط ماه میلادی گذشته به این طرف، زمان بهبود قیمت طلا فرا رسیده است. برخی دیگر نیز به ادامه ابهام سیاسی در امریکا اشاره می‌کنند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۶معامله‌گر و تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۲ نفر یا ۷۱‌درصد افزایش قیمت، 2نفر یا ۱۲‌درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کردند و ۳نفر یا ۱۸‌درصد نظری نداشتند.

در این بین ۶۹۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۳۶۱ نفر یا ۵۲‌درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش‌بین بودند در حالی که ۲۳۹نفر یا ۳۴‌درصد بدبین بودند و ۹۳ نفر یا ۱۳‌درصد نظری نداشتند. در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۴۷‌درصد از کارشناسان وال‌استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین و ۴۸‌درصد از سرمایه‌گذاران خوش‌بین بودند. طلا روز جمعه برای سومین روز متوالی افزایش یافت و برای کل هفته چند سنت افزایش نشان داد. هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در بازار نیویورک آخرین بار ۳,۵۰ دلار یا 3,0‌ درصد افزایش نشان داد و در ۱۲۲۷,۷۰ دلار بسته شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر