روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۵۹۴

هر اقدامی در مرزهای مشترک ایران و ترکیه باید با اطلاع تهران باشد؛ ایسنا| یک منبع آگاه در وزارت خارجه در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تصمیم آنکارا برای دیوار کشیدن در قسمتی از مرز مشترک ایران و ترکیه جهت جلوگیری از ورود عناصر پ.ک.ک به خاک این کشور اظهار کرد: ایران از این موضوع به‌طور کلی اطلاع دارد. این منبع آگاه در پاسخ به پرسشی در این ارتباط افزود: ایران اطلاع کلی از موضوع دیوار کشیدن در بخشی از مرز مشترک ایران و ترکیه را دارد و به نظر می‌رسد مقامات ترکیه برای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای‌شان قصد دارند اقدامات جدیدی انجام دهند که یکی از این اقدامات موضوع مورد اشاره است. وی ادامه داد: به‌طور معمول و براساس قوانین بین‌المللی، ترکیه هر اقدامی که بخواهد در مرزهای مشترک دو کشور انجام دهد باید با اطلاع ایران باشد.

۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجد شرایط حضور در انتخابات؛ تسنیم| احمدی گفت: ۵۶میلیون و ۴۱۰هزار و ۲۳۴نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت هستند که از این تعداد یک‌میلیون و ۳۵۰هزار و ۲۹۴نفر رای اولی هستند. علی‌اصغر احمدی رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات شهر و روستا، اظهار کرد: طبق قانون ملاک جمعیت هر روستا و شهر برای برگزاری انتخابات و تشکیل شوراهای شهر و روستا آخرین سرشماری مرکز آمار ایران است و بر همین اساس جمعیت تمام روستاها و شهرها بر پایه سرشماری که در سال 95 انجام شده به فرمانداران و بخشداران ابلاغ شده است. 56میلیون و 410هزار و 234نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد یک‌میلیون و 350هزار و 294نفر رای اولی خواهند بود. احمدی در پایان افزود: در داخل کشور هیچ کس نمی‌تواند با ارائه گذرنامه در انتخابات شرکت کند اما هموطنان‌مان در خارج از کشور چنانچه شناسنامه نداشته باشند قانون به آنها اجازه داده با گذرنامه در انتخابات ریاست‌جمهوری برای یک بار شرکت کنند.

امنیت امروز ما مدیون زحمات وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام‌زمان(عج) است؛ ایسنا| سکینه الماسی نماینده دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امنیتی که امروز داریم مدیون تلاش‌ها و زحمات وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام‌زمان(عج) است. وی با بیان این مساله اظهار کرد: واقعا مسوولان ما در وزارت اطلاعات و همچنین سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در اقصا نقاط کشور و در سرما و گرما زحمت می‌کشند و اقدامات امنیتی خود را انجام می‌دهند که باید به آنها خسته نباشید گفت. الماسی افزود: الحق والانصاف در همه مرزها به‌خصوص در استان بوشهر با توجه به شرایط حساس و مسائل استراتژیکی خاصی که در این منطقه وجود دارد، سربازان گمنام امام‌زمان(عج) وظیفه سنگینی به‌عهده دارند و وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهند.

در زمان بازبینی برجام متعهد به تضمین اجرای دقیق آن هستیم؛ مهر| رابرت وود نماینده دایم امریکا در کنفرانس خلع سلاح، در بیانیه خود در نخستین جلسه کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده ان‌پی‌تی در وین، با طرح ادعاهایی علیه سیاست‌های ایران در منطقه گفت: امریکا هم‌اکنون در حال بازبینی سیاست‌هایش در قبال ایران شامل فعالیت‌های این کشور در خاورمیانه و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. در طول زمانی که این بازبینی در حال انجام شدن است، ما کماکان متعهد به تضمین اجرای دقیق و همه‌جانبه تعهدات مرتبط هسته‌یی ایران ذیل برجام هستیم و به تعهدات‌مان نیز پایبند خواهیم ماند.

حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش مجلس ؛ فارس| میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: محمد فرهادی وزیر علوم برای پاسخ به سوال دو نماینده در این کمیسیون حضور یافت نهایتا یکی از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع نشد و سوال برای بررسی در صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارجاع شد. وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: در این جلسه محمد فرهادی وزیر علوم برای پاسخ به سوال علی ادیانی و حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نمایندگان قائمشهر و اسلام‌آباد غرب در مجلس حضور یافت. میرحمایت میرزاده افزود: ادیانی از فرهادی در مورد وضعیت آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و حل نشدن مشکلات آنان پس از انتقال از زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش به وزارت علوم پرسید که فرهادی پاسخ داد در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که باید به مرور رفع شود.

اصلاح‌طلبان در انتخابات شورا با یک لیست حضور می‌یابند؛ ایلنا| نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب ۲۱ نفر از بین این تعداد از افراد کار سختی است. قصد داریم لیستی ببندیم که اتفاق اسفند ۹۴ یک‌بار دیگر رخ دهد. ان‌شاءالله اصلاح‌طلبان مانند دوره قبل با یک لیست به میدان می‌آیند. محمدرضا عارف درمورد آخرین وضعیت لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران گفت: سعی می‌کنیم با همفکری نامزدها و نظر خودشان لیست بسته شود تا لیستی قابل دفاع باشد. انتخاب ۲۱نفر از بین حدود 700نفر کار سختی است.

شجاعی کیاسری عضو ستاد جشنواره شهید رجایی شد؛ ایرنا| وزیر کشور و رییس ستاد نوزدهمین جشنواره شهید رجایی، طی حکمی سیدرمضان شجاعی‌کیاسری رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل را به عضویت ستاد جشنواره شهید رجایی درآورد. حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی خطاب به شجاعی کیاسری آمده است: شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی با هدف؛ نهادینه کردن فرهنگ ارتقا و بهبود عملکرد در سطوح مختلف، توسعه و ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی، ارتقای کارآمدی نظام اداری، بهره‌وری، پاسخگویی و شفافیت، پیاده‌سازی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و درنهایت برگزاری شایسته جشنواره شهید رجایی در هفته دولت ازجمله وظایف اصلی ستاد است که انتظار دارد با خرد جمعی و همدلی و همکاری با سایر اعضا نسبت به آن تلاش و اهتمام کنید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر