روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۳۰

آشتی ملی را نامطلوب نمی‌دانم اما موضوعیت ندارد؛ ایسنا آیت‌الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ مخالفتی با مقولاتی نظیر صلح و آشتی ملی ندارد، طرح مسائلی مانند «لزوم آشتی ملی» را نادرست دانست و گفت: مردم فهیم و بصیر ما در جایی که بحث منافع و امنیت ملی مطرح است هیچ اختلاف اساسی و تفرقه‌یی ندارند که نیازمند آشتی ملی باشند؛ لذا این بحث موضوعیت ندارد. وی در جلسه مسوولان عالی قضایی با تاکید بر لزوم انجام وظایف توسط همه قوا برای خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: درحال حاضر اشتغال و وضعیت معیشتی مردم نیازمند رسیدگی است و دستگاه‌های اجرایی مکلفند وظایف خود را در این زمینه انجام دهند.

فرمانده معظم کل قوا از عملکرد نیروی هوایی ارتش رضایت دارند؛ مهر امیر خلبان حسن شاه‌صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: دیدگاه فرماندهی معظم کل قوا نسبت به نیروی هوایی شاخص ارزیابی ما در این نیروی الهی است و خداوند را شاکریم و افتخار می‌کنیم که معظم له از عملکرد نهاجا رضایت دارند. وی در مراسم اختتامیه ششمین همایش سالانه مشترک معاونان عملیات و روسای بازرسی ایمنی یگان‌های این نیرو گفت: هم‌اکنون نیروی هوایی ارتش به یاری خداوند متعال، بهره‌گیری از رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا و اتکا به دانش متخصصان و پیشکسوتان دارای جایگاه رفیعی بین سلسله مراتب فرماندهی است.

پایان مراحل تهیه گزارش از علل لغو سخنرانی مطهری در مشهد؛ ایسنا ابوالفضل ابوترابی، رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون شوراها از اتمام روند بررسی ماجرای لغو سخنرانی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد و نهایی شدن گزارش آن خبر داد. وی در این خصوص اظهار کرد: پس از جلسات مختلف با مسوولان مرتبط با این حادثه در استان خراسان و بررسی‌های لازم کارشناسی در این خصوص گزارش نهایی حاصل از این بررسی‌ها تدوین و آماده ارسال به کمیسیون شوراها شده است. این نماینده مجلس افزود: قرائت یا عدم قرائت این گزارش در صحن مجلس و در جلسات علنی و غیرعلنی منوط به تصمیم کمیسیون و هیات رییسه است و احتمالا طی هفته آینده این گزارش در کمیسیون بررسی خواهد شد.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس با عراقچی برای بررسی گزارش برجام؛ ایرنا محمدجواد جمالی، عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه روز چهارشنبه این کمیسیون برای بررسی چهارمین گزارش وزارت امور خارجه درباره برجام با حضور سیدعباس عراقچی، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام خبر داد. وی اظهار کرد: هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده که جلسه فوق‌العاده این کمیسیون برای بررسی چهارمین گزارش وزارت امور خارجه درباره برجام فردا ساعت 6:30 صبح و قبل از جلسه علنی مجلس برگزار شود. جمالی افزود: در این جلسه سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از معاونان وزیر امور خارجه حضور خواهند داشت.

گزارش دیوان محاسبات از برخورد با متخلفان در بودجه سنوات گذشته؛ فارس غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: مقرر شده دیوان محاسبات گزارش جمع‌بندی از چگونگی برخورد با متخلفانی که در تفریغ بودجه سنوات گذشته ذکر کرده به مجلس ارائه دهد. وی افزود: عادل آذر، رییس دیوان محاسبات خلاصه گزارش بودجه 94 را به کمیسیون ارائه کرد و نمایندگان سوالات خود درخصوص تفریغ بودجه را مطرح کردند. نماینده رشت ادامه داد: پس از بحث و بررسی‌ها در کمیسیون از دیوان محاسبات درخواست شد که گزارش جمع‌بندی از برخورد با متخلفان به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارائه دهد همچنین در گزارش اشاره کند که چه تهمیداتی اتخاذ شده که تخلفات تکرار نشود.

هیچ سند رسمی در سفارت سوئد امضا نشده است؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص القای حواشی خلاف واقع پیرامون سفر نخست‌وزیر سوئد به ایران گفت: برخلاف فضاسازی‌های سیاسی در ضیافت برگزار شده در اقامتگاه سفیر سوئد در تهران، هیچ سند یا قرارداد رسمی بین دو کشور یا مقامات دو دولت به امضا نرسید. آنچه در میهمانی سفارت سوئد و در حاشیه افتتاح دفتر اقتصادی سوئد در تهران امضا شد صرفا چند توافق میان بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی سوئد بود که به عنوان نماد افتتاح دفتر تجاری و نشان دادن عزم نخست‌وزیر برای حمایت از فعالیت بخش خصوصی سوئد در ایران انجام شد که خلاف هیچ رویه بین‌المللی نبوده و بسیار معمول است.

عربستان از تعلل درخصوص حجاج پرهیز کند؛ ایسنا در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که در آستانه اعزام هیات ایرانی به عربستان تشکیل شد، حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در این خصوص اظهار کرد: اگر عربستان واقعا می‌خواهد زائران ایرانی به حج بروند باید از تعلل و ایجاد تاخیر در روند صدور ویزا و مذاکرات پرهیز کرده و در استقبال از زائران ایرانی مصمم باشد.

ایران؛ مهم‌ترین محور گفت‌وگوهای نتانیاهو با ترامپ؛ ایلنا خبرگزاری فرانسه گزارش داد، بنیامین نتانیاهو که در جریان سفر به امریکا برنامه دیدار با دونالد ترامپ رییس‌جمهوری این کشور را در دستور کار دارد، اعلام کرده که گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌یی ایران از مهم‌ترین محورهای این سفر است. نتانیاهو گفته است که قصد دارد در این سفر به رییس‌جمهوری امریکا «سیاست‌های مسوولانه‌یی» پیشنهاد کند. وی تاکید کرد که این دیدار برای امنیت و جایگاه بین‌المللی اسراییل اهمیت بسیاری دارد.

مقدمات ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان هسته‌ای خاورمیانه؛ ایسنا علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در بازدید از مرکز طبی کودکان با بیان اینکه در موضوع هسته‌یی ذهن مردم عزیز غالبا به سمت سانتریفیوژ، غنی‌سازی و آب سنگین می‌رود و این کار ظلم به صنعت هسته‌یی کشور است، گفت: ازجمله کارهای با ارزشی که در شرف انجام است، ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان هسته‌یی خاورمیانه است که مقدمات آن درحال انجام است. این بیمارستان با سرمایه‌گذاری عظیم، بیمارستانی نمونه خواهد شد که خدمات ارزنده‌یی به مردم ارائه خواهد داد.

همه به دنبال وحدت و همدلی باشند؛ ایلنا سیدمحمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از زیرمجموعه‌های وحدت و انسجام ملی این است که همه جریان‌های سیاسی براساس قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و روی اهداف بزرگ انقلاب کار کنند. وی با اشاره به فقدان آیت‌الله هاشمی و ضرورت وحدت ملی سران قوا گفت: انصافا جای آیت‌الله هاشمی در این روزها خالی است؛ هر چند که ایشان در میان ما نیست اما اندیشه او همچنان هست. چیزی که آیت‌الله هاشمی دنبال می‌کرد، این بود که همه ملت و مسوولان باید پشت سر رهبر و به دنبال وحدت و همدلی باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر