اخبار
تعطیلی ۴۲درصد مصالحفروشیها
رییس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران با اشاره به تاثیر رکود بازار مسکن بر بازار مصالح ساختمانی گفت: رکود ساخت و ساز در مسکن تاثیر مستقیمی بر بازار مصالح ساختمانی دارد، بهطوری که حدود ۴۲درصد از مصالحفروشهای استان تهران به دلیل عدم تامین هزینه واحدهای صنفی خود تعطیل شدهاند. به گزارش مهر، اسماعیل کاظمی با بیان اینکه براساس آمار بانک مرکزی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ صدور پروانههای ساختمانی ۵۱درصد کاهش داشته است، افزود: همچنین صدور پروانههای ساختمانی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با ۲۸درصد کاهش روبهرو شده است که به همین میزان مصالحفروشها هم با کاهش فروش مواجه شدهاند. رییس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران با اعلام اینکه تولید مصالح ساختمانی به خصوص در بخش سیمان که تولید انبوه داریم با مشکلاتی مواجه شده است، اظهارکرد: رقابت ناصحیح میان تولیدکنندگان و توزیعکنندگان یا همان عوامل خردهفروشی از دیگر مشکلاتی است که مصالحفروشها با آن روبهرو هستند. کاظمی با اعلام اینکه در حال حاضر واحدهای صنفی با ۶۰درصد ظرفیت کار میکنند، گفت: قیمت مصالح ساختمانی در ۳سال گذشته رشدی نداشته است و حتی فروشندگان نتوانستند با
قیمتهایی بدون سود، مصالح ساختمانی را به فروش برسانند و اغلب در حد اینکه واحدهای صنفی خود را تعطیل نکنند، مشغول فعالیت هستند. رییس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران ادامه داد: در زمینه مواد کانی و غیرفلزی ظرفیت زیادی داریم و روی هم رفته در مصالح سیمان و گچ استاندارد کافی وجود دارد اما در سایر مصالح ساختمانی مانند شن، ماسه، خاک رس و خاک سنگ باید نظارت بیشتری صورت گیرد.
برنامههای دولت یازدهم
در حوزه ریلی
مدیرعامل راهآهن از برنامه دو خطه کردن ۲۰۰۰کیلومتر راه آهن در کشور خبر داد و با بیان اینکه ۸۰۰کیلومتر این خطوط در دولت یازدهم به بهرهبرداری میرسد، گفت: قطار سریعالسیر تهران-اصفهان 3سال دیگر به اتمام میرسد. به گزارش تسنیم، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه مجموع حمل و نقل بار به قیمت سال 92 انجام میشود و این تاثیر مهمی در کنترل تورم داشت، اظهار کرد: این کار باعث جذب بار به سمت راهآهن شد، در حوزه مسافری هم قطارهای 5ستاره تعریف شد و منوط به اینکه مشخصات این قطارها را داشته باشند نرخ بلیت آنها آزاد میشود. وی با بیان اینکه در بخش مسافری بیشتر به کیفیت و ایجاد رقابت اهمیت دادهایم، تصریح کرد: امروز تقریبا در همه شرایط دو هفته زودتر میتوان بلیت قطار در کلاسهای مختلف تهیه کرد. وی با بیان اینکه مردم اجازه انتخاب دارند، افزود: در بخش مسافری اندکی کاهش داشتهایم و مردم از سواری شخصی استفاده میکنند، یعنی اتوبوسها خیلی افت کردهاند و راهآهن تقریبا ثابت مانده است. معاون وزیر راهوشهرسازی با بیان اینکه در بخش مسافری با افزایش سرعت این عقبماندگی را جبران میکنیم، درخصوص زیرساختهای این هدف گفت: در تهران-مشهد
باید خط حتما برقی شود که سرعت آن به 200کیلومتر و زمان سیر به 6ساعت میرسد و با این کار میتوانیم از سواری شخصی سبقت بگیریم. در برخی مسیرها جاده خیلی سریعتر از راهآهن میرسد و مردم ترجیح میدهند از سواری استفاده کنند. پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه باید به سمت مسیرهای کوتاه و سرعت بالا برویم تا مردم جذب حملونقل ریلی شوند، اظهار کرد: در این راستا السی قطار سریعالسیر تهران-اصفهان بازگشایی شده و کارگاه آن فعال است و تا 3سال آینده به بهرهبرداری میرسد. وی با بیان اینکه فاینانس برقی کردن راهآهن تهران-مشهد با چینیها نهایی شده که سرعت را به 200کیلومتر افزایش میدهد، ادامه داد: در تبریز نیز خط جدید میانه-تبریز در این دولت به اتمام میرسد و خطآهن تهران-تبریز به 6ساعت کاهش یافت. به گفته وی، امروز راهآهن کشور یک کارگاه بزرگ عمرانی است و در حال برطرف کردن گلوگاهها هستیم. وی با بیان اینکه 2000کیلومتر راهآهن در حال دوخطه شدن است، گفت: از این میزان بیش از 830کیلومتر در حال انجام است و منابع آن تامین شده، 1200کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که عملیات اجرایی آن تا پایان امسال آغازمیشود. وی با بیان اینکه
مسیرهای تهران-زنجان یکی از این پروژههاست، افزود: از بافق به اصفهان نیز در حال دوخطه شدن است، در جنوب اهواز به سربندر به اتمام رسیده همچنین اهواز به اندیمشک در حال دوخطه شدن است.
تعطیلی فرودگاه مهرآباد مطالبه گروهی سودجو است
علی رستمی، مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اعلام افزایش تقاضای پروازی فرودگاه مهرآباد به ۱۵میلیون مسافر، تعطیلی فرودگاه مهرآباد را مطالبه گروهی سودجو دانست و گفت: مردم فقط میخواهند خدمات بهتری دریافت کنند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راهوشهرسازی، علی رستمی با اعلام ارتقای سطح خدمات در دو حوزه در فرودگاه مهرآباد گفت: از زمانی که بحث انتقال فرودگاه مهرآباد مطرح شد بنا به دستور وزیر راهوشهرسازی تعهد داریم در دو بخش خدمات فرودگاهی و ساماندهی پروازهای فرودگاه مهرآباد، اقدامات اساسی داشته باشیم.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به عمر 70ساله فرودگاه و احاطه شدن شهر از سوی فرودگاه گفت: مدیریت شهری با بیبرنامگی معضل ایجاد کرده است و اگر هم بحرانی باشد آن را فرودگاه پیش نیاورده بلکه به خاطر عدم مدیریت ساخت و سازها پیش آمده است. رستمی در پاسخ به منتقدان ادامه حیات فرودگاه مهرآباد، گفت: در کجای دنیا با ساخت فرودگاه دوم و سوم در پایتخت فرودگاه اول را تعطیل کردند؟ جهان پر از شهرهای دو فرودگاهی است ضمن اینکه برای ساخت و ساز یک فرودگاه جدید به گفته خود منتقدان چیزی حدود ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است. رستمی با بیان اینکه مردم از وجود فرودگاه ناراضی نیستند و آحاد مردم تنها مطالبه افزایش سطح خدمات را دارند، گفت: تعطیلی فرودگاه مطالبه گروهی سودجو است، مردم فقط میخواهند خدمات بهتری دریافت کنند. مهرآباد فرودگاهی است که بهعنوان نماد فرهنگی و انقلابی شناخته میشود، ضمن اینکه ترمینال یک فرودگاه مهرآباد ثبت ملی شده است و این مکان برای آحاد مردم ایران ارزش تاریخی دارد. رستمی ادامه داد: در عین حال زیرساختهای فرودگاه امام خمینی(ره) هم هنوز آماده نیست و با برنامهریزیهای اصولی در آیندهیی دور بخشی از پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام(ره) انتقال مییابد.
