چالشهای تجمیع بازرگانی پتروشیمی
ایسنا با توجه به اینکه بیژن زنگنه، وزیر نفت در دهمین نمایشگاه ایران پلاست به لزوم تقویت برندها در حوزه بازرگانی پتروشیمی اشاره کرده بود، مدیرعامل پتروشیمی جم به عنوان یکی از این مجتمعها به دشواریهای چنین اقدامی اشاره کرد.
سیدحسین میرافسری در این زمینه اظهار کرد: در صورت ایجاد بحث تجمیع لازم است سهامداران مجتمعهای پتروشیمی بتوانند سهم دیگران را نیز بخرند که این امر راحت نیست. با این حال شاید بتوان در حوزه فروش شرکتهایی که سهامدار مشترک دارند تحت یک برند فعالیت کنند که در این مورد درحال مذاکره هستیم.
وی با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحال حاضر بیشتر نقش حاکمیتی داشته و نقش اجرایی خود را از دست داده است، عنوان کرد: در صورتی که چند هلدینگ بتواند با هدف توسعه بازار برای فروش خارجی متمرکز شوند این امر قطعا امکانپذیر است.
