سطل آشغال ويندوز دچار باگ شد
جديدترين به روز رساني ويندوز به يك باگ ظاهري منجر شده كه هنگام حذف دايمي يك فايل، الگوي نامگذاري داخلي فايلهاي سطل بازيافت (Recycle Bin) را براي كاربران آشكار ميكند.
به گزارش مهر به نقل از رجيستر، ويندوز اكنون هنگام حذف دايمي يك فايل از سطل آشغال، به جاي نمايش نام اصلي آن، يك نام داخلي مانند «$Rxxxx.ext» را در پنجره تأييد حذف نشان ميدهد. اين نامهاي داخلي در سطل آشغال و همچنين در ساختار ذخيرهسازي فايلها وجود دارند، اما مشكل از آنجا ناشي ميشود كه ويندوز آنها را در پنجره تأييد حذف نيز نمايش ميدهد و در واقع بخشي از سازوكار داخلي خود را آشكار ميكند. البته براي رفع اين مشكل يك راهكار موقت وجود دارد، اما مايكروسافت آن را تنها در اختيار سازمانهايي قرار ميدهد كه با بخش پشتيباني شركت تماس بگيرند. در غير اين صورت، اين شركت اعلام كرده است كه راهحلي دايمي براي رفع اين اختلال در دست توسعه است و در يكي از بهروزرسانيهاي آينده ويندوز ارايه خواهد شد. در مقايسه با برخي مشكلات ديگري كه كاربران در ماههاي اخير گزارش كردهاند، از جمله خطاهاي صفحه آبي (Blue Screen) و اختلالات سرويس واندرايو، اين باگ چندان جدي به نظر نميرسد. با اين حال، بروز آن بار ديگر بحث كيفيت بهروزرسانيهاي ويندوز را مطرح كرده است؛ موضوعي كه پس از اظهارات «پاوان داولوري» رييس بخش ويندوز مايكروسافت درباره تلاش اين شركت براي افزايش پايداري و قابليت اطمينان نرمافزارهايش، بيش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. بهروزرساني مذكور در ۹ ژوئن منتشر شده و هنوز چند هفته تا عرضه وصله بعدي باقي مانده است. تاكنون دو مشكل شناختهشده در اين بهروزرساني شناسايي شده، در حالي كه در بهروزرساني ماه مه تنها يك مورد گزارش شده بود.