واردات نفت چين از خاورميانه به دوران پيش از جنگ عليه ايران برنمي گردد

۱۴۰۵/۰۴/۰۲ - ۰۰:۳۴:۱۰
کد خبر: ۳۹۲۴۲۸

واردات نفت چين از خاورميانه هرگز به دوران پيش از جنگ امريكا عليه ايران بازنخواهد گشت.

 به گزارش تسنيم وبه نقل از بلومبرگ؛ بر اساس تحليلهاي جديد موسسات بين‌المللي انرژي، واردات نفت خام چين ممكن است هرگز به سطح پيش از جنگ عليه ايران بازنگردد و اين درگيري نظامي به عنوان عامل شتاب‌دهنده‌اي در تغيير ساختاري پايدار از سوخت‌هاي فسيلي سنتي نظير بنزين و گازوئيل در اين كشور عمل كرده است. به گزارش منابع آگاه، موسسه مشاوره انرژي «ريستاد انرژي» برآورد كرده است كه از مجموع كاهش تقاضاي سوخت بخش حمل‌ونقل چين در دوران جنگ، روزانه بين 200 تا 600 هزار بشكه از اين ميزان در طول سال جاري ميلادي قابل بازگشت نخواهد بود و اين افت تقاضا به عنوان يك روند دائمي تلقي مي‌شود. در همين حال، شركت تحليل بازار «انرژي اسپكتز التيدي» نيز رقم دقيق‌تري ارائه داده و كاهش قطعي و غيرقابل‌ جبران را حدود 300 هزار بشكه در روز اعلام كرده است. كارشناسان اين نهادها معتقدند كه آثار اين تغييرات ساختاري، نه‌تنها در كوتاه‌مدت، بلكه در افق ميانمدت و بلندمدت نيز بر الگوي مصرف انرژي و به تبع آن بر حجم واردات نفت چين تاثير خواهد گذاشت.

بیمه ملت