رضايتمندي مردم معيار اصلي عملكرد مديران
رييس سازمان اداري و استخدامي كشور تاكيد كرد كه معيار اصلي ارزيابي عملكرد مديران و كاركنان، ميزان رضايتمندي مردم از خدمات ارايه شده و اصلاح ساختارهاي اداري تنها در صورتي ضروري است كه اين رضايت حاصل نشود.
رييس سازمان اداري و استخدامي كشور تاكيد كرد كه معيار اصلي ارزيابي عملكرد مديران و كاركنان، ميزان رضايتمندي مردم از خدمات ارايه شده و اصلاح ساختارهاي اداري تنها در صورتي ضروري است كه اين رضايت حاصل نشود. علاءالدين رفيعزاده - رييس سازمان اداري و استخدامي كشور - روز (چهارشنبه) در بيستوهفتمين جشنواره شهيد رجايي استان تهران اظهار كرد: اين جشنواره شكلي نمادين دارد كه هر سال برگزار ميشود، اما در پس آن يك نظام ارزيابي دقيق عملكرد وجود دارد. معيار اصلي عملكرد مديران و كاركنان بايد اين باشد كه خدمات ارايهشده تا چه اندازه به رضايتمندي مردم منجر ميشود. فلسفه وجودي ما خدمتگزاري به مردم است و اگر خروجي عملكردها به رضايتمندي عمومي ختم نشود، بايد در ساختارها بازنگري كرد. وي افزود: برخي شاخصها تحت عنوان «معيارهاي پيشبرنده» و «توانمندسازها» به دستگاهها كمك ميكنند خدمات بهتري ارايه دهند. اما اگر رضايتمندي مردم حاصل نشود، ضرورت اصلاح فرآيندها وجود دارد. رييس سازمان اداري و استخدامي كشور با اشاره به راهاندازي سامانه «فواد ۱۲۸» گفت: اين سامانه طراحي شده تا در كوتاهترين زمان ممكن مشكلات مردم در ارتباط با كارمندان دولت رفع شود. اگر خدمتي بهدرستي ارايه نشود، شفافيت وجود نداشته باشد يا كارمندي در محل حضور نداشته باشد، مردم ميتوانند با ۱۲۸ تماس بگيرند تا موضوع به سرعت پيگيري شود. اين سازوكار مبنايي براي اصلاح نظام اداري خواهد بود و به ما نشان ميدهد در كدام بخشها خلأ وجود دارد. وي ادامه داد: از اين پس ميتوان مشاهده كرد چه تعداد شكايت ثبت ميشود و رسيدگي به هر شكايت چه مدت زمان ميبرد. اين دادهها مستقيما در ارزيابي عملكرد مديران لحاظ خواهد شد. در گذشته هيچ مديري به دليل نارضايتي مردم بركنار نميشد، اما طي ماههاي اخير پنج مدير در همين زمينه تغيير كردهاند. در مقابل از مديراني كه عملكرد مطلوب داشتهاند نيز تقدير شده است. امروز زمان آن است كه با همكاري همه دستگاهها، به مردم اميد بدهيم.
