چرا تب خريد نقره بالا گرفته؟

۱۴۰۴/۰۷/۰۹ - ۰۱:۱۹:۳۷
کد خبر: ۳۵۹۶۶۹

رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر استان تهران، در گفت‌وگو با ايسنا در رابطه با چرايي و دلايل تمايل به خريد نقره طي سال‌هاي اخير و ابعاد مختلف سرمايه‌گذاري در حوزه نقره مي‌گويد: طي سال‌هاي گذشته به ويژه طي ۱۰ سال اخير، نقره هم در نوسان جهاني و هم در بازار داخلي نقش بالايي در معاملات فلزات گرانبها نداشته و محوريت آن بيشتر در حوزه برخي مصنوعات تزئيني بود.

رييس اتحاديه فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر استان تهران، در گفت‌وگو با ايسنا در رابطه با چرايي و دلايل تمايل به خريد نقره طي سال‌هاي اخير و ابعاد مختلف سرمايه‌گذاري در حوزه نقره مي‌گويد: طي سال‌هاي گذشته به ويژه طي ۱۰ سال اخير، نقره هم در نوسان جهاني و هم در بازار داخلي نقش بالايي در معاملات فلزات گرانبها نداشته و محوريت آن بيشتر در حوزه برخي مصنوعات تزئيني بود؛ اما طي سال‌هاي گذشته به علت افزايش بي‌سابقه طلا در بازارهاي جهاني و داخلي، نقش نقره پر رنگ‌تر شده كه بخشي از آن به سرمايه‌گذاري ارزان‌تر نقره باز مي‌گردد و همچنين به خاطر افزايش قيمت طلا، بازار نقره در داخل كشور به خاطر برخورداري از قدرت خريد مناسب‌تر، مخاطبان بيشتري نسبت به گذشته پيدا كرده است؛ اما هنوز به عنوان فلزي براي سرمايه‌گذاري عموميت پيدا نكرده است.

نادر بذرافشان افزود: تا پيش از اين، شرايط بازار نقره به شكلي بوده كه اطلاع‌رساني آن نسبت به طلا كمتر و همچنين نسبت به طلا نيز در زمان معامله، فروشنده مجبور است با شرايط بازار كنار آمده و بعضا مشاهده شده كه زماني كه افراد براي فروش نقره خود به بازار مراجعه مي‌كنند با مشكلاتي در رابطه با خريداران روبرو و به عبارتي خريدارن (فعالان حوزه) با توجه به شرايط بازار اقدام به خريد نقره از افراد مي‌كنند. از سوي ديگر نيز، برخي از فعالان اين حوزه نتوانسته‌اند نقره خود را به سرعت بفروش برسانند؛ به عبارتي نقره هنوز به خوبي در ميان مردم طرفدار ندارد و اين در حالي است كه طلا در هر شرايطي مقبوليت داشته و خريداران و فروشندگان آن هميشه در بازار حضور دارند.

رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران در پايان خاطرنشان كرد: حتي در ايام جنگ ۱۲ روزه اخير، تمامي فعالان حوزه طلا بين ۲۴ تا ۴۸ ساعت به تمامي تعهدات خود عمل كردند.