فرآيند ارزيابي بنگاههاي اقتصادي آغاز شد
دبير شوراي سياستگذاري سازمان حمايت از حقوق مصرفكنندگان گفت: فرآيند ارزيابي بنگاههاي اقتصادي كشور با حضور مديران و نمايندگان دستگاههاي مختلف در جهت حمايت از حقوق مصرفكنندگان آغاز شده است.
دبير شوراي سياستگذاري سازمان حمايت از حقوق مصرفكنندگان گفت: فرآيند ارزيابي بنگاههاي اقتصادي كشور با حضور مديران و نمايندگان دستگاههاي مختلف در جهت حمايت از حقوق مصرفكنندگان آغاز شده است.
به گزارش سازمان حمايت، حسين قشمي دبير شوراي سياستگذاري حمايت از حقوق مصرفكنندگان اظهار كرد: فرآيند ارزيابي بنگاههاي اقتصادي با حضور مديران و كارشناسان سازمان حمايت مصرفكنندگان و توليدكنندگان و همچنين نمايندگان دستگاهها و نهادهاي ذيربط در حوزه كنترل و ارزيابي عملكرد بنگاههاي اقتصادي از جمله وزارتخانههاي صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادي و دارايي، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جهاد كشاورزي، سازمان ملي استاندارد ايران، بانك مركزي، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران، سازمان توسعه تجارت ايران، سازمان برنامه و بودجه و انجمن ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان، به عنوان اعضاي شوراي سياستگذاري اعطاي گواهينامه و تنديس، انجام ميشود. وي افزود: روز نهم اسفند به عنوان روز ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان در تقويم رسمي كشور ثبت و طي ۲۳ دوره، بنگاههاي اقتصادي برگزيده در حوزه رعايت حقوق مصرفكننده، معرفي و با اعطاي گواهينامه و تنديسهاي ملي رعايت حقوق مصرفكنندگان از آنها تقدير به عمل آمده است. قشمي ادامه داد: به منظور يكپارچهسازي و ايجاد كارآمدي بيشتر براي تسهيل فرآيندهاي ثبت نام شركتها و معرفي برترين توليدكنندگان سال بر اساس نظرسنجي مردمي، شاخصهاي ارزيابي و ارزيابي كارشناسان مجرب سازمان حمايت از مصرفكننده، سامانه روز ملي حمايت از حقوق مصرفكنندگان (هرم) طراحي و پيادهسازي شده است. وي گفت: اين سامانه با هدف افزايش شفافيت، تسريع در پاسخگويي و ارتقاي سطح همكاري ميان ذينفعان مختلف، به گونهاي طراحي شده كه كاربران در سطوح مختلف سازماني اعم از مديران ارشد، مديران استاني، ارزيابان و كاربران كارگزار (شركتهاي افكارسنجي و كاربران مرتبط با شركتها) بتوانند با سهولت و امنيت بالا به اطلاعات دسترسي يافته و اقدامات مورد نياز خود را انجام دهند. وي خاطرنشان كرد: از همه بنگاههاي اقتصادي كشور دعوت ميكنيم تا بهمنظور ارزيابي و سنجش قابليت و توانمندي خود دراين فرآيند شركت كنند، زيرا شرايط لازم براي موفقيت يك بنگاه اقتصادي در جهت ورود به بازارهاي ملي، منطقهاي و بينالمللي، موفقيت در كسب نظر مصرفكنندگان داخلي است و اين امر جز با ارزيابي و سنجش عملكرد از سوي مراكز معتبر و نظارتي حاصل نخواهد شد.
