جابهجايي ۲.۲ ميليون مسافر در ۱۰ هفته
مديرعامل شركت حمل و نقل ريلي رجا گفت: مطابق برنامهريزيهاي صورت گرفته مقرر شده تا پايان سال ۱۴۰۳ بازسازي تعداد زيادي از واگنها تكميل شود.
مديرعامل شركت حمل و نقل ريلي رجا گفت: مطابق برنامهريزيهاي صورت گرفته مقرر شده تا پايان سال ۱۴۰۳ بازسازي تعداد زيادي از واگنها تكميل شود. همچنين تكميل دو دستگاه سالن پارسي جديد و نيز تبديل پنج دستگاه سالن دانماركي براي سير در منطقه جنوب در برنامه شركت رجا است. به گزارش ايسنا، ناصر بختياري با اشاره به انجام بازسازي و نوسازي ناوگان رجا براي افزايش كيفيت و ايمني اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸ دستگاه انواع واگن مسافري بازسازي سطح ۲ و يك سالن سپهر نيز رفع سانحه سنگين شده است (مجموعاً ۱۹ دستگاه) و در سال ۱۴۰۳ نيز ۲۱ دستگاه واگن ديگر در قالب قراردادهاي جاري شركت رجا توسط شركتهاي نوين صنعت رجا و آهودشت غزال در دست بازسازي است. وي افزود: مطابق برنامهريزيهاي صورت گرفته مقرر شده تا پايان سال ۱۴۰۳ بازسازي تعداد زيادي از واگنها تكميل شود همچنين تكميل دو دستگاه سالن پارسي جديد و نيز تبديل پنج دستگاه سالن دانماركي براي سير در منطقه جنوب در برنامه شركت رجا است. مديرعامل شركت رجا در ادامه در خصوص اولويتبندي و برنامهريزي بازسازي واگنهاي باقي مانده گفت: اولويت اصلي در بازسازي واگنهاي مسافري رجا با سالنهاي اكسپرس آلمان غربي و شرقي (۴ تخته) برنامهريزي شده و تمام آنها داراي قرارداد فعال و جاري هستند، همچنين واگنهاي بازسازي نشده آلمان شرقي (خليج فارس و ميلاد) نيز تعداد ۷۳ دستگاه واگن است كه عمليات بازسازي آنها از سال جاري تا ۱۴۰۶ طبق برنامهريزي انجام ميشود. بختياري افزود: اما اولويت اصلي در تعميرات اساسي واگنها با سالنهاي پارسي ۶۰ نفره، پلور اميد ۴۰ نفره، غزال ۴۰ نفره و واگنهاي دو طبقه چيني بوده كه تعميرات آنها از سال جاري آغاز و تا سال ۱۴۰۸ ادامه خواهد داشت. وي گفت: همچنين در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج رام قطار خودكشش (ترنست) پرديس (۲۵ سالن) تعمير اساسي شد و از تاريخ ۴ بهمن ۱۴۰۲ در مسير تهران – يزد مورد بهرهبرداري قرار گرفت. لازم به ذكر است در حال حاضر تعمير اساسي ۳ رام ترنست ديگر (۱۵ سالن) در حال انجام ميباشد و ان شاالله تا قبل از پايان سال جاري مورد بهرهبرداري مجدد قرار خواهند گرفت.