محسني‌اژه‌اي: دو وزیر سابق، معاون وزیر و سرپرست برخی نهادها احضار، تحقیق شده و تفهیم اتهام شدند

گزارش قاضي‌القضات

۱۴۰۳/۰۲/۲۶ - ۰۱:۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۱۲۶۳۵

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: تاکنون ۴۵ نفر در رابطه با چای دبش تفهیم اتهام شده‌اند.

رییس قوه قضاییه اظهار داشت: تاکنون ۴۵ نفر در رابطه با چای دبش تفهیم اتهام شده‌اند.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳در نشست با دانشجویان دانشگاه‌های استان، در رابطه با برخورد با دانه درشت‌ها عنوان کرد: وزیر محاکمه شد و به سه سال محکوم شد، ۸ نفر از جمله وزیر، معاون وزیر و غیره محاکمه، محکوم شده و برای آنها حکم صادر شد. تقاضای ماده ۴۷۷ کردند. اگر معلوم شود اعلام می شود.
وی در خصوص چای دبش اظهار کرد: این مسأله را دولت و قوه قضايیه مطرح کردند، آقای مخبر وقتی اولین خبر به او رسید برخورد اداری داشت و برخی افراد را جابه‌جا کرد. زمانی که گزارش به قوه قضاییه وزارت اطلاعات و بازرسی داده شد این موضوع را دنبال و پیگیری کردند.
ريیس قوه قضايیه خاطرنشان کرد: این پرونده به مبلغ سه میلیارد دلار و ۴۰۰ میلیونی عددی بالاست و نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود. تاکنون ۴۵ نفر در رابطه با چای دبش تفهیم اتهام شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: دو وزیر سابق، معاون وزیر و سرپرست برخی نهادها احضار، تحقیق شده و تفهیم اتهام شدند، ده‌ها و صدها استعلام و بررسی انجام شد و تحقیقات مفصلی که در این خصوص شده اتهام جدیدی کشف شد. مهر جعلی و سربرگ جعلی درست شده و این پرونده و این موضوع در حال بررسی و دنبال کردن است.
وی ادامه داد: برخی ها رشوه دادند، رشوه گرفتند، کوتاهی، اعمال نفوذ و لابی کردند که از آنها تحقیق شده است.
ريیس قوه قضايیه عنوان کرد: اینکه فلان پروژه ساخته شود وظیفه قوه قضاییه نیست، اما اگر مشکل محیط زیستی دارد و ثابت شود خلافی واقع شده، قوه قضايیه ورود می کند و کار ماست.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نفت، گاز و گردشگری را در جلسات مختلف مطرح خواهم کرد. تاکید کرد: نگوییم استان کهگیلویه و بویراحمد کم‌برخوردار است بلکه باید بگوییم چه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی دارید. در این استان حدود ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تولید می‌کنند که توانمندی عظیمی است.
وی در رابطه با مسائل فروشگاه رفاه اظهار کرد: درخصوص مسائل فروشگاه رفاه اطلاعی ندارم اگر شکایتی شده و پرونده قضایی تشکیل شده بررسی خواهیم کرد و در صورتی که پرونده ای تشکیل نشده گزارش شود تا دستگاه قضایی ورود کند.
ريیس قوه قضايیه با اشاره به حضور خود در روستای مارین شهرستان گچساران طی سال‌های گذشته گفت: خودم را مدیون این استان و مردم این استان می‌دانم و اگر بتوانم کاری بر آنها انجام می‌دهم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به حضور در بین دانشگاهیان و دانشجویان و مردم، تصریح کرد: طی سه سال که در سمت ريیس قوه قضاییه قرار گرفتم سعی کردم با دانشجویان و دانشگاهیان نشست‌هایی داشته باشم و تاکنون در حدود ۸ دانشگاه حضور یافتم.
وی در خصوص کسانی که شایعه می‌کنند و اینکه چرا جلوی آنها گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: بخشی از شایعات کار دشمن است و بخش مربوط به خود ماهاست که باید خود را اصلاح کنیم.
ريیس قوه قضايیه با اشاره به مسائل و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: آیا مسوولان استان نسبت به موضوعات مطرح شده یک صدا هستند؟ اگر در یک استان مسوولان اصلی از جمله استاندار، نماینده ولی فقیه، نمایندگان و ريیس کل دادگستری با هم همفکری کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود. اگر موضوعات به صورت متمرکز با یک نظر اعلام شود مطمئنا حل می‌شود در غیر این صورت دستگاه قضایی در مواردی که لازم باشد به صورت قانونی ورود می‌کند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: از زمانی که به دستگاه قضایی آمدم با ریشه‌ها برخورد شد مسائل و اشکالات مربوط به واردات، صادرات، بانک مرکزی، بانک‌ها و گمرکات را بررسی کرده‌ایم.
گفتنی است که در این نشست نماینده دانشجویان دانشگاه‌های مختلف دغدغه ها و مطالبات خود را با ريیس قوه قضايیه مطرح کردند. پیش از سخنان ريیس قوه قضاییه، ‌کرمی،‌ ريیس دانشگاه یاسوج طی سخنانی گفت: امیدواریم که با تلاش مسوولان، مُهر کم‌برخورداری از روی نام استان کهگیلویه و بویراحمد برداشته شود.
وی افزود: انتظار ما این است که با حضور ريیس قوه قضاییه در استان کهگیلویه و بویراحمد، شاهد تحولات مورد انتظار مردم این استان در حوزه‌های عدالت اجتماعی، عدالت در پرداخت‌های مالی به اعضای هیات علمی، امنیت سرمایه‌گذاری و صیانت از فعالیت‌های اقتصادی سالم باشیم.
قاضی‌القضات تصریح کرد: در مقوله دانه‌درشت‌ها که مورد تاکید شما دانشجویان است، ما برخورد بدون اغماض و منطبق با مرّ قانون داشته‌ایم.
در همین قضیه وزیر سابقی که اشاره کردید (گفتنی است سوال دانشجویان در مورد پرونده وزیر سابق جهاد کشاورزی بود) بررسی‌ها و محاکمات انجام گرفت و نامبرده به سه سال حبس محکوم گردید؛ در کل، در این پرونده برای  8 نفر اعم از وزیر و معاون وزیر ، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده 477 از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

ارسال نظر