با وجود تحريم‌ها آمادگي تامين انرژي پايدار منطقه و اروپا را داريم

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۰:۳۷:۳۵
کد خبر: ۳۱۱۱۹۵

رييس سازمان برنامه و بودجه كشوربا بيان اينكه نياز به گسترش همكاري‌هاي منطقه‌اي در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هاي ظالمانه، آمادگي تأمين انرژي پايدار مورد نياز كشورهاي منطقه از جمله كشورهاي تركيه، پاكستان و هند و همچنين گاز مورد نياز كشورهاي اروپايي را دارد.

رييس سازمان برنامه و بودجه كشوربا بيان اينكه نياز به گسترش همكاري‌هاي منطقه‌اي در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هاي ظالمانه، آمادگي تأمين انرژي پايدار مورد نياز كشورهاي منطقه از جمله كشورهاي تركيه، پاكستان و هند و همچنين گاز مورد نياز كشورهاي اروپايي را دارد.
به گزارش سازمان برنامه و بودجه، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در دومين روز حضور خود در بانكوك براي شركت در هشتادمين جلسه ساليانه اسكاپ، با «آليس جابانا»، معاون دبيركل سازمان ملل متحد و مدير اجرايي اسكاپ، ديدار و گفت‌وگو كرد.
 داود منظور در اين ديدار كه در محل كميسيون اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد براي آسيا و اقيانوسيه (اسكاپ) در بانكوك برگزار شد، با تأكيد بر لزوم گسترش همكاري‌ها و نقش نهادهاي توسعه‌اي مانند اسكاپ در ارتقاي توسعه كشورها، گفت: استفاده از ظرفيت نهادهاي وابسته به سازمان ملل در راستاي توسعه همكاري‌هاي منطقه‌اي، تكميل كريدورها و مقابله با خشكسالي، حائز اهميت است.
وي با بيان اينكه نياز به گسترش همكاري‌هاي منطقه‌اي در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم‌هاي ظالمانه، آمادگي تأمين انرژي پايدار مورد نياز كشورهاي منطقه از جمله كشورهاي تركيه، پاكستان و هند و همچنين گاز مورد نياز كشورهاي اروپايي را دارد.
معاون رييس‌جمهور با حائز اهميت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسكاپ، بر ضرورت افزايش نقش اقتصاد ديجيتال در آينده اقتصاد جهان تأكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران ضمن علاقه‌مندي به استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي سازمان ملل در مسير توسعه پايدار، آمادگي دارد در حوزه ديجيتال‌سازي هم همكاري داشته باشد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در ادامه با اشاره به مساله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمين منابع مالي مورد نياز براي رشد اقتصادي، به استفاده از منابع بين‌المللي هم توجه داريم.
وي نقش جمهوري اسلامي ايران در پشتيباني از فعاليت‌هاي مركز سازمان ملل متحد براي توسعه مديريت اطلاعات بلايا در آسيا و اقيانوسيه (اپديم) به عنوان يكي از موسسات منطقه‌اي زيرمجموعه اسكاپ مستقر در تهران مستقر را اساسي دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفيت‌هاي اپديم، تجربيات موفقي در كاهش بلايا داريم كه مي‌توانيم آنها را با ساير كشورها به اشتراك بگذاريم.
دكتر منظور افزود: از جمله تجربيات موفق كشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مديريت منابع آب و شيرين‌سازي آب است كه با توجه به تأثير تغييرات اقليم بر بروز خشكسالي‌هاي پياپي و كاهش منابع آب، همكاري مشترك به‌ويژه با كشورهاي همسايه، اهميت دوچندان دارد.
رييس سازمان برنامه و بودجه كشور با اشاره به كمبود منابع آب به عنوان يكي از چالش‌هاي مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همكاري در زمينه مديريت منابع آب با سازمان ملل متحد هستيم.
دكتر منظور با بيان اينكه خوشحال مي‌شويم در منطقه به كشورهاي مختلف به‌ويژه كشورهاي محصور در خشكي در جهت حمل كالا كمك كنيم، گفت: اسكاپ مي‌تواند نقش بيشتري را در اين زمينه بازي كند و جمهوري اسلامي ايران نيز آمادگي دارد با تشكيل گروه كاري مشترك با كشورهاي منطقه تحت مديريت اسكاپ، نقش خود را در اين زمينه ايفا كند.
وي با تأكيد ضرورت افزايش نقش اقتصاد ديجيتال در اقتصاد كشورها و همكاري با اسكاپ در حوزه اقتصاد ديجيتال، علاقه‌مندي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري بيشتر با اسكاپ و كميته‌هاي مربوطه را اعلام كرد.

ارسال نظر