راز تحلیل‌گریزی بازار سرمایه؛ بورس به مدار صعودی برمی‌گردد؟

۱۴۰۳/۰۱/۲۳ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۰۸۰
راز تحلیل‌گریزی بازار سرمایه؛ بورس به مدار صعودی برمی‌گردد؟

در روزهای گذشته اغلب کارشناسان نسبت به بازگشت بورس به مدار صعودی با اتکا به نقاط امیدوار‌کننده‌ معتقد بودند که بورس به‌مرور از وضعیت قرمز خارج خواهد شد. اما در این میان نباید از احتیاط سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام به‌سادگی عبور کرد.

همزمان با تنش‌های سیزده فروردین‌ماه، بورس ریخت اما دلار و طلا روند صعودی به خود گرفتند؛ وضعیتی که باعث شد عوامل بیرونی عملا تحلیل‌پذیری بورس را به سخره بگیرند.

به گزارش دنیای اقتصاد، هر اخباری در این بخش مخابره شده است به‌سرعت روند بازارها را تحت‌تاثیر قرار داده است.

در همین رابطه نیز کارشناسان بازار سرمایه بارها هشدار داده‌اند و تحلیل‌گریزی بورس را به طور مشخص به همین موضوع مرتبط می‌دانند.

در روزهای گذشته اغلب کارشناسان نسبت به بازگشت بورس به مدار صعودی با اتکا به نقاط امیدوار‌کننده‌ معتقد بودند که بورس به‌مرور از وضعیت قرمز خارج خواهد شد.

اما در این میان نباید از احتیاط سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام به‌سادگی عبور کرد. در واقع افزایش روزافزون ریسک‌های سیستماتیک قیمت‌ سهام را تحت‌الشعاع قرار داده و خریداران را مردد و محتاط‌تر کرده است.

اثرات این وضعیت را به‌طور مشخص می‌توان در میزان خروج پول از بازار به‌نظاره نشست. از ابتدای سال مبلغی به میزان ۲۳۸۹میلیارد تومان پول سهامداران خرد و حقیقی از بازار خارج شده است؛ که به طور مشخص به وضعیت متغیرهای سیاسی کشور و ابهامات موجود بازمی‌گردد.

 

ارسال نظر