چرا بورس سرخ شد و قیمت دلار بالا کشید؟

۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۰۱:۴۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۹۸۸۸

حبیب آرین، کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان این که بعد از حملات تروریستی اسرايیل به سرکنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از فرماندهان و سربازان ایرانی، سطح تنش‌ها در منطقه به سطوح تازه ای وارد شده است، گفت: این تنش بر بازارهای بین المللی نیز اثر گذار بود و در همان لحظات بعد از حملات، نفت برنت به ۸۸ دلار رسید، رشدی که همچنان ادامه داشته و سطوح ۹۱ دلار را رد کرده است.

مهر|حبیب آرین، کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان این که بعد از حملات تروریستی اسرايیل به سرکنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از فرماندهان و سربازان ایرانی، سطح تنش‌ها در منطقه به سطوح تازه ای وارد شده است، گفت: این تنش بر بازارهای بین المللی نیز اثر گذار بود و در همان لحظات بعد از حملات، نفت برنت به ۸۸ دلار رسید، رشدی که همچنان ادامه داشته و سطوح ۹۱ دلار را رد کرده است.
آرین اضافه کرد: در ایران و در بازارهای داخلی نیز التهابات حاصل از این تنش‌ها فروکش نکرده و بلافاصله بعد از حمله دلار به ۶۲ هزار دلار صعود کرد و در هنگام نگارش این نوشته، جهش دلار همچنان تداوم داشته و به سطوح ۶۵ هزار تومان نزدیک شده است.
این کارشناس اقتصادی افزود: بعد از این حملات، مقامات ایران از قطعی بودن واکنش به اسرايیل و تنبیه آن خبر دادند. اظهاراتی که تاکنون عملیاتی نشده است. طبیعی است که اظهارنظر درباره پاسخ به اسرايیل، داده میدانی و تخصصی فراتر از شناخت‌های متعارف لازم دارد.
آرین در پایان گفت: اگرچه مشخصاً لازم است که این پاسخ به‌طور مستقیم از سوی ایران صورت گیرد اما پاسخ سریع و بدون در نظر داشتن ظرایف آن می‌تواند احتمال عواقب ویرانگر را آن هم در خاورمیانه مملو از پیچیدگی افزایش دهد. به هرنحو این واکنش تا به حال صورت نگرفته و این عدم واکنش به خودی خود می‌تواند خطر ریسک دیگری را افزایش دهد. خطر احتمال افزایش حملات اسرايیلی‌ها که بدون پاسخ خواهد ماند.

ارسال نظر