ميدان ونك سه‌طبقه مي‌شود

۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۰:۱۳:۱۱
کد خبر: ۳۰۹۴۲۵

به گفته شهردار منطقه ۳ تهران، در طرح نهايي ميدان ونك، اين ميدان سه طبقه خواهد شد و بافت اطراف آن تغيير خواهد يافت.

به گفته شهردار منطقه ۳ تهران، در طرح نهايي ميدان ونك، اين ميدان سه طبقه خواهد شد و بافت اطراف آن تغيير خواهد يافت.
به گزارش ايلنا، حميد جواني، شهردار منطقه ۳ تهران اظهار كرد: فاز مطالعاتي اين طرح انجام شده و براساس هدف گذاري كه حوزه معاونت فني و عمران دارند، بعد از انجام پروژه‌هاي در دست اجرا و پروژه‌هايي مانند تونل متوسليان به سراغ اجراي پروژه ميدان ونك خواهند رفت، اما مقدمات اجراي فاز يك اين طرح در حال فراهم شدن است.
او افزود: طرحي كه در ابتدا براي اجرا مد نظر است، طرحي است كه از قبل از چهارراه جهان كودك يعني از اتوبان شهيد حقاني به سمت جهان كودك (شرق به غرب) تونلي را خواهيم داشت كه اين تونل از زير ميدان ونك و اتوبان ملاصدرا عبور مي‌كند و در بزرگراه شهيد چمران به روي سطح خواهد آمد، يعني تونلي است كه بالغ بر ۲ هزار متر طول مسير آن خواهد بود.
جواني اضافه كرد: با اين اتفاق بخشي از ميدان ونك را به زير سطح خواهيم برد، يعني سواره‌رو به پايين منتقل و خود ميدان به يك پياده‌راه تبديل خواهد شد. در واقع در محدوه ميدان ونك فضايي سه طبقه را خواهيم داشت؛ تونلي كه از زير عبور مي‌كند، يك طبقه فضاي ماشين‌رو كه قرار است از زير سطح اصلي عبور كند و فضاي پياده راهي كه روي سطح است.
شهردار منطقه ۳ ادامه داد: البته اين طرح غايي و نهايي ميدان ونك است و شايد دسترسي به آن سال‌ها به طول بينجامد، ولي اولويت در اين طرح، ابتدا ايجاد تونل و سپس ايجاد زيرگذر ميدان ونك و پس از آن ايجاد مسير پياده‌راه در روي سطح است تا بتوانيم فضاي ميدان را از حالت شلوغي فعلي، خارج كنيم كه اميدواريم مقدمات اجرايي اين طرح هر چه زودتر فراهم شود.
جواني تاكيد كرد: همه سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط چه در داخل و چه در خارج از شهرداري بايد براي اجراي اين طرح كمك كنند؛ مثلا بخش منظر شهري و زيباسازي و تغيير بافت فضاي پيراموني ميدان ونك را در اين طرح خواهيم داشت و معاونت‌هاي خدمات شهري، فني و عمراني و حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در داخل درگير اين طرح خواهند بود و در خارج از مجموعه شهرداري نيز اين طرح، مصوبات شوراي عالي معماري و شهرسازي در وزارت راه را لازم دارد.

ارسال نظر