در آستانه ماه رمضان و فرارسيدن سال نو انجام شد

ماموريت‌هاي ويژه رييسي به وزرا

۱۴۰۲/۱۲/۲۱ - ۰۰:۴۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۸۴۱۶

رييس‌جمهور با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان و فرا رسيدن ايام تعطيلات نوروزي، به همه وزرا و مسوولان مرتبط با تنظيم بازار دستور داد، با تشديد نظارت‌ها و اتخاذ تدابير لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگيري كنند.

رييس‌جمهور با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان و فرا رسيدن ايام تعطيلات نوروزي، به همه وزرا و مسوولان مرتبط با تنظيم بازار دستور داد، با تشديد نظارت‌ها و اتخاذ تدابير لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگيري كنند.

به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رييسي بعد از ظهر امروز - يكشنبه - در جلسه هيات دولت با اشاره به حلول ماه مبارك رمضان، ضمن توصيه همگاني به آمادگي براي ورود به اين ايام پربركت و بهره‌گيري از فيوضات بي‌پايان آن و نيز با اشاره به فرارسيدن ايام تعطيلات نوروزي، به همه وزرا و مسوولان مرتبط با تنظيم بازار دستور داد، با تشديد نظارت‌ها و اتخاذ تدابير لازم، از هرگونه اجحاف در حق مردم جلوگيري كنند.رييس‌جمهور همچنين بالا بودن آمار تصادفات و تلفات جاده‌اي را تلخ و ناگوار دانست و از مسوولان وزارت راه و شهرسازي خواست براي ارتقاي ايمني تردد تدابير لازم را اتخاذ كنند، تا سفرهاي نوروزي مردم با آسايش و ايمني بيشتر انجام شود. وزراي صنعت، معدن و تجارت و ميراث فرهنگي و گردشگري نيز موظف شدند نظارت بر رستوران‌ها و هتل‌ها را مضاعف كنند. رييسي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: از مجلس شوراي اسلامي و مجمع تشخيص مصلحت نظام انتظار داريم با برگزاري جلسات فشرده قانون بودجه را پيش از پايان سال به نتيجه برسانند. رييس‌جمهور همچنين از گزارش وزير نفت درباره انعقاد قرارداد فشارافزايي در ميدان پارس جنوبي با ۴ شركت ايراني قدرداني كرد. قرارداد طرح ملي «فشارافزايي در ميدان پارس جنوبي» امروز با ۴ شركت بزرگ ايراني و با ارزش ۲۰ ميليارد دلار به امضا رسيد و مهندس اوجي در گزارش خود با بيان اينكه اين اقدام بايد هشت سال پيش و در زمان دولت قبل انجام مي‌شد، افزود: كشورهاي همسايه اين اقدام را با كمك شركت‌هاي خارجي انجام داده‌اند، اما ۴ شركت بزرگ ايراني طرف قرارداد اجراي اين پروژه متعهد شده‌اند، از تمام ظرفيت‌هاي داخلي براي اجراي اين قرارداد استفاده كنند. با اجراي اين قرارداد ۹۰ تريليون فوت مكعب گاز از اين ميدان برداشت مي‌شود كه مي‌تواند نياز تمام كارخانجات و صنايع كشور را تامين كند. وزير نفت با بيان اينكه با اجراي اين طرح ۲ ميليارد بشكه ميعانات گازي نيز استحصال خواهد شد، افزود: با آغاز عمليات اجرايي اين طرح ده‌ها هزار فرصت شغلي هم ايجاد خواهد شد. مهندس اوجي درباره ميادين نفتي جفير و سپهر كه روز جمعه با دستور رييس‌جمهور به شكل رسمي افتتاح شدند نيز گفت: آماده‌سازي اين ميادين تا پيش از اين دولت تنها ۱۵ درصد پيشرفت داشتند كه در مدت ۲ سال و نيم گذشته با تلاش جهادي مسوولان و متخصصان وزارت نفت تكميل و مورد بهره‌برداري قرار گرفتند. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در جلسه امروز با اشاره به افتتاح سيستم‌هاي پردازش (سورتينگ) هوشمند مرسولات پستي كه صبح امروز انجام شد، افزود: ۷۰ درصد كسب و كارهاي اينترنتي كالا محور هستند كه عمده مرسولات آنها توسط شركت ملي پست جابه‌جا مي‌شود. زارع‌پور اظهار داشت: سيستم‌هاي جديد پردازش و آماده‌سازي مرسولات پستي از ربات‌هايي بهره مي‌برند كه توسط دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف و تعدادي ديگر از شركت‌هاي دانش‌بنيان ساخته شده و با دقت و سرعت بسيار بالا، تكميل طرح هوشمندسازي شبكه پستي كشور را تسريع مي‌كنند.

روايت رييس‌جمهور از روحيه

ايثار سيل‌زدگان سيستان و بلوچستان

همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رييسي در مراسم جشن ملي توانمندسازي۱۰۰ هزار مددجوي كميته امداد امام خميني(ره) اظهار كرد: اين ايام يادآور روزهايي است كه به ذهن و قلم امام خميني(ره) تشكيل كميته امداد جاري شد و فرمان تشكيل كميته امداد را صادر كردند. شايد در سال ۵۷ كميته امداد جزو اولين نهادهايي بود كه بر ذهن و قلم امام جاري شد. كميته امداد بركات بسياري در توجه به محرومان، نيازمندان و مددجويان داشته است. وي ادامه داد: موضوع مدد و مددرساني بحث بسيار مهمي است كه نمي‌توان در اين مختصر به آن پرداخت. در فرهنگ ديني ما مدد جزو بهترين كارها شمرده شده است. بعد از انجام واجبات، هيچ كاري در جايگاه مددرساني قرار ندارد. هركسي بتواند به ديگري مدد كند، جايگاه ممتازي دارد. امام خميني(ره) كه مي‌خواست انقلاب جهاني را هدايت كند اما ياد مددجويان را در دل داشت. رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: تربيت ما ديني است و خيرين بي‌نام و نشان زيادي بدون كار تبليغاتي بسيار كار مي‌كنند. اين مربوط به افراد داراي مكنت نيست بلكه افرادي كه شايد نياز هم داشته باشند، سعي مي‌كنند در سطح خود به ديگران هم كمك كنند. در سفر اخير به سيستان و بلوچستان، سيل‌زدگان در روستاها گفتند از كمك‌هاي هلال احمر تشكر مي‌كنيم ولي چون اين كمك‌ها بيش از نياز ما بود و خانه‌هاي ما سالم است اين كمك‌ها را به آن طرف مرز داديم چون آنها بيشتر نيازمند بودند. كساني هستند در مرز زندگي مي‌كنند و نياز دارند ولي احساس كردند آن طرف مرزي‌ها بيشتر به كمك نياز دارند. اين نگاه مربوط به همت بلند، ايثار و گذشت و توجه به ديگران براي خداست كه خيلي ارزش دارد. اين روحيه در مردم بوده و وجود داشته است. وي افزود: در مساله كرونا اين خبر را شنيديد كه در اروپا فروشگاه‌ها را غارت كردند ولي چنين خبري را در ايران نشنيديد چون رهبري انقلاب كمك مومنانه را مطرح كردند و تمام مساجد و خانه‌ها به محلي براي كمك تبديل شد. مردم به ديگران توجه دارند و ديگرخواهي درپرتو خداخواهي است و اين نگاه خيلي ارزشمند است. چند وقت پيش در اخبار ديديد كه يك پاركبان گفت دو نفر را در كميته امداد را تحت پوشش گرفتم. بحث پولداري نيست و عموم جامعه به خاطر تربيت ديني خصلت ارزشمند كمك به ديگران را دارند. رييسي خاطرنشان كرد: كمتيه امداد مورد اعتماد همه است و مردم روز به روز توجه بيشتري به كميته امداد داشته‌اند. محور فعاليت كميته امداد، توانمندسازي و خودكفايي مددجويان است. در آستان قدس رضوي كه خادم بودم، مي‌ديدم خانواده‌هايي هستند كه مي‌گفتند اگر يك فرزند ما مشغول به كار شود، مشكلات حل مي‌شود. اشتغال خيلي اهميت دارد و افراد مي‌خواهند با زور بازوي خود درآمد كسب كرده و محتاج ديگرتان نشوند. ۷ هزار كارخانه و كارگاه به خط توليد آمده كه موجب ايجاد اشتغال شده است. رييس‌جمهور تصريح كرد: استعداد مددجويان بايد شكوفا شود و اين خودكفايي كه در برنامه كميته امداد است خبر خيلي خوبي است. ۱۰۰ هزار مددجو كميته امداد به اين توانمندي رسيده و استقلال اقتصادي پيدا كردند و اين جشن دارد و خبر ارزشمند و موجب شعف است. ما اين مسير را مسير درستي مي‌دانيم كه كميته امداد با تسهيلات به مددجويان كمك كند ولي در نهايت خود فرد دست به بازوي خود گرفته و بلند مي‌شود.

ارسال نظر